[TI] Voorstelplaats voor Tinkergekken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Re: Voorstelplaats voor Tinkergekken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:03

Hallo! Ik ben Marije Romijn, ik ben 15 jaar oud en woon in Lichtenvoorde, een plaatsje in de Achterhoek! Sinds 4 jaar rijd en verzorg ik een geweldige tinker, met de bijpassende naam Hendrik.

Hendrik is een leuke, aanhankelijke en stronteigenwijze tinker! Hij is ongeveer 1.55m groot 9 jaar en zwartbont. Hij is in zijn jonge jaren vanuit Duitsland naar Nederland gekomen, en zijn eigenaren hebben hem bij Tinkerhoeve de Bonteparels gekocht.
We rijden het meest recreatief (dressuurmatig) wat hij allemaal heel goed opppakt! Het rijden gaat alleen maar beter! Verder wandel ik veel met hem wat hij erg leuk vind.
Het verzorgen wordt alleen maar leuker, en hoop dus ook dat ik dat nog lang kan blijven doen! Voor de rest rijd ik nog op Psc-Lichtenvoorde, en hoop in de toekomst met Hendrik daar te gaan lessen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:40

Hallo,
ik ben Saskia, 33 jaar en woon in Zeeuws-Vlaanderen. Ik ben de trotse bezitter van 3 Tinkermerries, waarvan één over een paar maanden 1 jaar wordt. Daarnaast heb ik nog twee Haflingers en een Shetlander. Met Djenna, mijn geweldige Tinkermerrie les ik sinds kort twee keer per week. We werken hierbij voornamelijk aan de basis, want die kan bij ons allebei wel wat beter! Met bepaalde dingen heeft ze wat moeite, enerzijds omdat ze sommige dingen niet heeft geleerd, aan de andere kant valt het ook niet mee om met zo'n stevig lichaam aan stelling en buiging te werken. Maar langzaamaan worden we allebei soepeler.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 06:34

dat is toevallig, mijn naam is ook Saskia en ben ook 33

zeer gelukkig getrouwd met Fred, al 16 jaar mijn vlam
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YK4MKH6A

ben van beroep Dogwalker, oftewel heb al z'on 8 jaar een hondenuitlaatservice
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OZUR8VIU

heb twee heerlijke rottweilers en een prachtige husky
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GHDXVG7E
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JSDTYHCF

verder veel dieren in en om mijn boerderijtje
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QTJ6XIFV

ik heb twee vrij witte tinks, een 2 en halfjarige merrie genaamd Qannick, haar pappa is Ryon o'malley
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3EQ3AKOF

en mijn grote trots, maatje en superknol is Chakotay, goedgekeurde dekhengst ICS/NST, ik rijd met hem recreatief en ook shows voor diverse evenementen, ook staat hij voor de wagen, het is echt z'on heerlijk dier, hij is alles wat ik in een paard zocht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7QZXPXZF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4NAK7KXB

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:21

Hoi, ik ben Annemarie, 27 jaar, getrouwd, zoontje van 4 maanden. mijn man heeft een tinkerjaarling die zwart is, zelf heb ik een welsh cob, maar ondertussen helemaal verliefd op onze tinker... wat een lekker dier en vind het een heerlijk ras.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:37

Hallo ,

Ik ben Chas ,een afkorting van Chasmiane ,
Ik ben 35 jaartjes jong en al 16 jaar samen met mijn hubbie ,Sinds een jaartje in Oostvoorne ,Daarvoor 15 jaar in spijkenisse gewoond
Saampjes hebben wij een zoon van 11 en een dochter van 5 zie de foto http://www.mijnalbum.nl/Foto=J7CVELEO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MAR84KFS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VBHYMOGY <-- deze foto hangt boven onze toilet... Haha!

Zòn 4 jaar geleden "besmet"geraakt door tinkers .Ander half jaar geleden een Merrie genaamd floor gekregen van mijn hubbie ,En sindsdien hellemaal verliefd op dat ras ,Willen floortje volgend jaar laten dekken .

Wij hebben ook nog 2 franse bulldogjes Lillo en Stitch http://www.mijnalbum.nl/Foto=SUBLN7DM
1 wateragaam Toos (foto kan ik niet zo snel vinden staan wel in mn profiel Bloos )
en 1 Baardagame Freek (ook in mn profiel )

voor de rest zou ik het niet weten wat ik nog kwijt kan . Staar ook een hoop in mn profiel ...

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:25

Hallo.
Ik ben Gerda,ben 32 jaar oud en heb twee mooie Tinkers.
Mijn eerste Tinker kocht ik zo'n jaar of 10 geleden bij Kloostra.
Hij heet Dingle.
Mijn tweede Tinker een paar jaar geleden bij Kanters.
Ik heb haar weer verkocht aan haar verzorgster want die was er blijer mee als ik.
Afgelopen september kocht ik samen met een vriendin Gawain VvC.

Verder komen er hier heel veel Tinkers door het jaar heen die ik inrijd of corrigeer.

Zo is er nog eentje blijven hangen waar ik zelf ook erg gek op ben,Charlie.
Hij is van de buurman maar ik mag hem als van mij beschouwen.

Ik heb nog een Fjord,3 Haflingers,een Welshje,een Welshcob,een Fjordlander,een Shetlander en een half springpaard(ook samen met die vriendin gekocht)

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:19

Hoi ik ben Marjolein

Ik heb een Tinkermerrie van 8 jaar, ze heet Taryn. Ik heb haar nu bijna 3 jaar. Hoe ik ze heb leren ??? Op de manege hadden ze een neptinker, maar ja dat wist ik niet natuurlijk hihi ik denk dat het een halve was. IK vond het een geweldig beest, daarna heb ik nog een tinkertje eventjes verzorgd en was de keus snel gemaakt! het werd een echte Tinker!

Ik rij trouwens veel op de weg met Taryn, ze is echt superbraaf, tractors ed rijden soms nog geen halve meter langs me heen en ze kijkt er nu niet meer naar of om! heerlijk!!
Verder ben ik begonnen met dressuurles wat erg goed gaat!! dat had ik zelf niet verwacht, ik doe dit meer voor mezelf dan voor wedstrijd ambities, maar ja wie weet ooit in de toekomst he?

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:12

punto schreef:
hoi ik ben Jolanda, 39 jaar en helemaal gek met mijn 9 jarige tinker punto die ik nu ruim 5 jaar heb.toen ik hem zag was ik meteen verkocht.(foto's in mijn profiel) Hij is een echte knuffel.
Hij wordt verzorgd door Marissa 2 keer in de week.

En ik ben Marissa Haha!

Ik rijd Punto, en het is een enorme schat!
Ik ben 17 jaar en ben het liefst elke dag bij hem te vinden Lovers
Voornamelijk rijd ik dressuur met hem, af en toe een keertje springen (wat hij totaal niet leuk vind, maar ik wel dus hij zal er maar aan moeten wennen Haha!) en soms als de bak slecht is neem ik hem mee voor een lekkere bosrit!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:39

Ik ben Heidi 32 jaar, getrouwd, heb (denk ik) 1 van de eerste tinkers in België ('98), ik heb ze gekocht als Ierlander, ze heet Mana is papierloze driekleur, 2 bruine ogen, en ze leunt tegen de 1.60, graag wil ik haar volgend jaar laten keuren, ze is ondertussen 9.

Volgens mij is ze een vanner.

Ze is erg lief van karakter, maar heeft zo ook haar streken, meestal is ze dominant ten opzichte van andere paarden. Het is een heerlijk sociaal paard, zodra ze je herkent en ze heeft je graag wordt je vast iedere keer als ze je opmerkt, begroet.
In augustus zijn we met grondwerk begonnen, ik was het vertrouwen kwijt omdat ze bang heeft van trekkers, maar nu gaat het al stukken beter, ze kan eigenlijk heel goed cool blijven, maar dan moet de begeleider of ruiter dat ook zijn.

Als ik eerlijk moet zijn, zag ik het even niet meer zitten met haar, maar mijn leven zonder haar zag ik helemaal niet zitten. Ik heb bewust even afstand genomen van haar, gewoon wat meer ruimte, mijn aandacht over de 2 paarden verspreidt, en het heeft geholpen. We nemen de draad terug op, en werken aan ontspanning.

Ik hoop nog dat we nog een hele tijd zullen samen zijn

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:00

Ik ben Mijke , 23 jaar samenwonend met vriendlief Menno.

Wij zijn in bezit van Kane onze 7 jarige tinkerruin !
Hij is heel erg lief , maar niet zonder ( tinker ) streken. Hij heeft op de nieuwe stal een vriendinnetje Jose een kruising tussen welsh en arabier, daar is hij helemaal weg van en is niet bij haar uit de buurt te houden. De tinkers bij ons op stal laat hij links liggen.. Kane heeft zijn eigen kudde waar mee hij op de paddock staat en zomers in de wei. Verder is hij dol op shetjes en op alle vormen van eetbare dingen.
Kane is erg voorwaarst een "heet"paard wordt hij door de mensen genoemd die op hem buiten gereden hebben en er ook niet meer op gaan :d Ik zelf en mijn bijrijdster hebben hier eigenlijk geen last van. Ja hij is druk maar altijd onder controle te houden.
Ik zou niet meer zonder hem kunnen Haha!

Voor foto's zie profiel

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:54

Ik ben Ilona, 19 jaar.
En heb alweer zo'n vijf jaar een leuke Tinkerruin.
Hij is nu 7 jaar en heet Puk.
Komt bij Mollema vandaan, uit Friesland!

Eerst 2,5 jaar verzorgt en later hebben we hem gekocht!

Ik rij voornamelijk reacreatief wegens zijn artrose in linkersprong.
Voor die tijd ging die wel is mee naar het bos
en reden we af en toe in de bak.. Maar dat is dus helaas over!

Hier even een leuke foto:

http://i15.tinypic.com/4igkoba.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-06 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:39

Ik ben sidney en ik ben 12 jaar oud.
ik heb sinds een jaar een tinker , ik was al jaren hellemaal gek van tinkers
kijk voor foto's van mijn tinkerpoepert tamlin op mijn profiel.

gr sidney

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:12

Hoi ik meld mij ook even:
Ik ben Lucia ik ben 19 jaar en rij al vanaf mijn 5 jaar paard.
in 1999 ben ik ook besmet geraakt met het tinker virus door het verzorgen van mijn zus haar tinker ruin Mac Gregor die nu 10 jaar is.
in 2001 kwam mijn grote liefde mijn inmiddels 5 jarige (25-03-2001) tinkerruin Devon zwart met 4 witte benen en een grote brede bles (is toch nog een beetje bond witte vlek onder zijn buik en een vlekje op zijn bil) waar ik sinds kort ook wedstrijden mee rijd.
1e wedstrijd B5 195 punten en een 2e plek en B6 196 punten en een 1e plaats.
Sins januari dit jaar hebben wij onze 2e tinker ruin Bono erbij gekocht (09-04-2003).

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:39

Ik dan ook maar:

Ik ben Andrea, ben 34 jaar en pas sinds deze week besmet met het tinkervirus.
Ik heb een tinker ruin Balou genaamd, hij is 6 jaar oud en een lieve schat en knuffelbeer.
foto's van Balou staan in mijn profiel!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:10

Hallo allemaal,

Ik ben Raissa. 19 jaar (17-03-1987) en woon in Berg en Dal, bij Nijmegen.
Ik ben besmet geraakt met het tinkervirus toen ik zo'n 12 jaar was, denk ik. Ik rijd vanaf mijn 6e en was daarvoor al helemaal weg van paarden. Ondanks ik ouder werd, het drukker kreeg met school en een relatie kreeg (john_1983 op bokt) ben ik fanatiek blijven rijden en lieten paarden me niet los.
Toen hebben mijn ouders besloten mijn grootste wens in vervulling te laten gaan, een eigen paard. Ik herinnerde me de paarden waar ik dol was toen ik een jaar of 12 was en ging op zoek naar het ras (wist niet meer wat de naam was....) Toen ik ze eindelijk weer gevonden had ben ik (eindelijk... na 2 dagen zoeken op internet) was ik meteen weer helemaal verkocht en de verhaaltjes die ik vroeger schreef over mij en mijn fantasie paardje kwamen weer allemaal naar boven.
Na 2 maanden zoeken op internet en een selactie maken van de paarden waar ik naar wilde kijken hebben we 2 dagen uitgekozen om te gaan kijken. Inmiddels was ik ook dol geworden op een fries bij ons op stal en ben dus ook naar een 2-tal friezen wezen kijken maar die konden niet op tegen de tinkers. Op de eerste dag gingen we kijken in Zenderen bij tinkerhoeve de bonte parels. Ik ging daar kijken naar Pretty Boy. Een effe tinker, met witte sokken en 2 blauwe ogen, ik was opslag verliefd en wilde eigenlijk de tweede dag niet meer kijken, maar heb dat toch maar gedaan. En het allerlaatse paard waar we naar gingen kijken overtrof Boy. Het was Tyson. Op 29-07-2005 is Tyson gekeurd en mee naar stal gegaan. Hij was van mij. Inmiddels is bij Tyson een zeer lichte vorm van Spat ondekt maar dat mag de pret niet drukken. Meteen toen ik hoorde dat hij spat had hebben we de hoefsmid gebeld deze kwam een paar dagen later spatbeslag onderslaan (in overleg met de veearst die de spat had geconstateerd) Ook krijgt Tyson zeewier om zijn gewrichten soepel te houden. Sinds hij het spatbeslag heeft en het zeewier krijgt heeft hij nooit meer kreupel/mank gelopen. En heb ik in overleg met de veearts e.d. besloten dat we Tyson gingen inspannen. Dat gaat tot nu toe super goed en ik hoop samen met hem in februari op te kunnen voor mijn menbewijs.

Oeps.... mijn stukje is wel een stuk langer geworden als dat mijn bedoeling was, maarja als ik begin te praten/typen over paarden en al helemaal tinkers heb ik mezelf niet meer in de hand.
(als je meer wilt weten over mij of Tyson kan je me PBen) Verder kan je foto's zien in mijn profiel.

Groetjes.... Rais en Tys.