[TI] Meer kans bij ICS of bij NST

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Meer kans bij ICS of bij NST

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:41

sorry maar ik kan het niet laten, maar dat vind ik belachelijk. moeder is moeder en daarmee basta, dus dan vind ik dat dat ook in het paspoort moet.
ze worden met onbekende vader overigens in veulenboek 2 ingeschreven bij ics en met twee bekende ouders in veulenboek 1, dus zo maken ze toch onderscheid.
dekken met niet goedgekeurde hengsten ontmoedigen, tot daar nog aan toe, maar wat doe je dan ivm inteelt als de ouders als onbekend staan gemeld???

(sorry, maar het eiste gewoon een reactie van mij, hoewel heel erg offtopic en zeker niet de bedoeling van dit topîc!)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:27

Die regel kende ik dus niet van het NTS, rare regel inderdaad. Zeker als moeder ernaast loopt. Kom je nou met veulen alleen dan kan ik het me wel voorstellen.

Het is dus niet offtopic hoor Frenia, want dit wist ik dus niet. Ik denk dat ik haar dan eerst laat keuren bij het ICS. Dan wordt bij het veulen in ieder geval wel de mama vermeld. Dat vind ik toch wel prettig. Inteelt dat weet je toch niet helemaal aangezien de ouders van Noa ook niet bekend zijn (ze komt ook uit Ierland of Engeland). Maar voor het paspoort vind ik het toch fijner als de moeder in ieder geval bekend is. Volgens mij komt de vader er ook bij, want bij Jinthe (ik zal haar zo voortaan noemen, is inderdaad minder verwarrend) staat ook gewoon de vader vermeld ondanks dat hij niet een GGK hengst is.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:06

idd, als de hengst gewoon is opgenomen in het stamboek (dus niet ggk) dan wordt dat erbij vermeld.

ik kende die regel van het nst ook niet
je kan idd inteelt niet compleet vermijden nu, maar naar de toekomst toe wel Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 09:40

desillies schreef:
Nuage schreef:
Bij het NST kan dat niet, als je veulen en moeder tegelijk laat opnemen dan staat moeder niet op het papier van het veulen, hiervoor is altijd een dekbon nodig.
Bij het ICS doen ze dat volgens mij wel.

en zelfs al laat je moeder opnemen voordat het veulen geboren is en neem je haar mee met veulen aan de voet dan NOG word ze niet vermeld.......
moeders worden alleen vermeld wanneer er bij een dekking een dekbon word afgegeven,dus ook bij een bekende moeder (zelfs al heeft deze een eerste premie behaald) word er in het paspoort achter moeder:ONBEKEND ingevuld.
dit om dekken met niet ggk hengsten te ontmoedigen.

En dit is de reden dat ik dus als ik jou was noa bij het ics zou laten keuren,

Mijn Biggels is aan de voet van de moeder gekeurd en ze staat niet vermeld, ik wist dat van te voren niet, maar het was echt een teleurstelling dat ze dat niet deden,
En daar ben ik nog pist over, maar ja je doet er niets aan,

Dat is dus echt een groot voordeel van het ics dat zij dat wel doen,

overgens denk ik dat noa het in bijde stamboeken verder prima zal doen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 12:28

Dat is inderdaad wel balen voor je dan, jammer dat ze dat dan niet even van te voren zeggen (of ergens vermelden) Want het is uiteraard erg leuk als de moeder vermeld staat, maar ook handig voor later. Zeker als van de moeder wel de ouders bekend zijn en Biggels zou verkocht worden (je houdt hem wel zelf geloof ik, maar als voorbeeld) dan heb je wel kans op inteelt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:39

Leuke discussie.. Zit met hetzelfde probleem bij mijn aanstaande veulen.. Vader en moeder bekend, maar vader was ten tijde van de dekking nog niet helemaal goedgekeurd.. Helaas pindakaas, een registerveulen met onbekende ouders..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 16:34

Ja das echt wel balen dan he. Zouden ze die regel niet kunnen aanpassen dan? Of is dat bij het NTS al eens ter sprake geweest, zal vast wel hoor, maar ben toch benieuwd.

Nog maar even he *LOL* Dan is Chubby toch uitgerekend, ben benieuwd wat eruit kom!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:54

Een veulen denk ik Knipoog

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:13

hihihi goh je meent het Tong uitsteken

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:41

ik lees nu pass je onderschrift... Nog maar 54 dagen Bloos! Bloos! Bloos!
jesus! jij kan al behoorlijk aftellen nu Wow! gaaf hoor!

(en weer erg offtopic Bloos maar soms heb je zowat wat je echt gewoon kwijt moet Knipoog *is beetje jaloers* )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:56

Hou op, hou op.. Loop mezelf al gek te maken van de zenuwen en dan duurt 54 dagen nog best lang Haha!

Ik ga er trouwens van uit dat het nog best ook bijvoorbeeld 75 dagen kunnen zijn hoor.. Madam zal wel overdragen, gezien de tijd van het jaar..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:59

hihihi veel te koud om te bevallen, ze houdt het wel ff op tot de lente Schijnheilig