[TI] Leren sokken wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Re: Leren sokken wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 07:58

Mijn paard vond het in het begin eng als ik zo´n dun straaltje water op d´r benen zette; dat kriebelde blijkbaar nogal.
Toen ik de staal er volop op zette, vond ze het meteen al een stuk minder eng.
Maar nu al met zadel en hoofdstel (+ erop zitten) in de weer? ...
Daar zou ik nog maar mooi een jaar mee wachten Lachen .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:39

rijden en erop zitten niet doen, ga eerst aan de andere dingen werken, je kunt nog heel lang op je paard je zitten. Laat haar groeien en baby zijn.

Wassen vindt Connor ook niet echt leuk aan zijn sokken. De rest is geen probleem maar zijn sokken zijn hem heilig.

Ik doe het met een spons of borstel en een emmertje water. En hij draait ee beetje maar daar kan ik me leven.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:30

Trek een paar regenlaarzen aan, en ga rustig sproeien over je eigen benen. Klinkt misschien stom, maar ik weet dat als je iets voordoet, dat dat wel eens helpt (net als door een plas lopen, als jij er mooi naast blijft lopen dan zal hij/zij er echt niet doorheen lopen)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:41

wat ook nog weleens werkt is de straal dichtknijpen, zo sproeit het meer en lijkt het meer op regen. Dat werkte bij Lizzy erg goed. Later kon ik gewoon de spuit op haar zetten.

Verder over het erop gaan zitten, tja er is al genoeg over gezegd. Veel sterkte met het leren wennen aan de waterstraal Knipoog

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:49

mijn paard was ook moeilijk met afspuiten (soms nog)
mijn slang is lang genoeg om het eide van het pad te halen ik hield ze gewoon en liep er gewoon met slang en al achteraan.
nu kan ik dr gewoon vast zetten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:36

Gam kende de tuinslang en het water eruit ook nog niet, ik heb hem er vroeger gewoon doorheen geholpen *ahum* Bloos door vast te zetten en blijven spuiten op zijn benen, weliswaar met een zachte straal, tot hij niet meer stond te stuiteren. hij vond het gewoon eng en moest leren dat oké was. dat hij niet stil staat zou ik geen probleem vinden, ze houden vanzelf wel op Ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:15

Sox vond het ook doodeng, dat afspuiten. Ik heb haar (bijna) nooit vaststaan want ze wil nog al eens gaan hangen en heeft al tig halsters kapotgetrokken. Met de benen ben ik begonnen met een spons, vanaf de schouder naar beneden, langs de benen naar de hoeven. Aan de spuit was ze daarna snel gewend. Ook het wassen van de sokken is helemaal geen probleem meer. Ik begin meestal met sokken borstelen en dan met lauw water inzepen. En met een zachte straal uitspoelen.
Alles moet rustig geleerd worden, belonen doet bij de mijne wonderen Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:38

Ik heb de vorige pagina niet gelezen dus wellicht is de tip al gegeven.

De mijne heb ik leren stilstaan met een gevulde hooizak voor zijn neus. Omdat hij veel wit heeft moet ik vaak meerdere keren boenen en wassen om hem mooi wit te krijgen. Na 1 keer was hij het wel zat. Nu hebben we geen probleem meer en kan ik hem gewoon overal wassen.