[TI] oren bij tinkers hoe doen jullie dat ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: oren bij tinkers hoe doen jullie dat ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:20

Jordy zijn oren hou ik altijd bij, hij heeft snel vieze oren met allerlei ellende tot gevolg, en dan mag ik helemaal niet meer aan zijn oren komen.
Hij vind het al vreselijk als ik gewoon aan zijn oren zit trouwens, maar toch krijg ik het telkens voor elkaar ze bij te werken. Ik doe het trouwens met een tondeuse, dat gaat makkelijker dan met een schaar. Oor dichtvouwen, tondeuse er langs (dan kan ik gelijk mooi de randjes van zijn oren meenemen) en daarna met het oor open nog een keer er langs, zodat het een beetje hol is.
Ik doe het zo eens in de 4 tot 6 weken, ik hou trouwens zijn hele hoofd altijd bij, dus ook de baard, die brand ik eraf.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:29

dat lijkt me zo eng of af te branden, ben niet zo handig.... ben bang dat dan hele paard in de fik vliegt ofzo hihihi

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 18:47

branden geeft een mooier resultaat dan scheren mijn vorige ponny brandde ik ook altijd
bij veel haar brand het wel hard maar dat veeg je zo weer uit en niet te veel in een keer willen branden Haha! dan moet het goed gaan
edit : btw 2 aanstekers is wel handig de bovenkant smelt vaak weg dus wil ie niet meer aan Bloos

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:06

Met een kaars gaat het nog makkelijker, wordt niet zo warm aan je handen, met een aansteker heb ik na afloop altijd een zere duim Nagelbijten / Gniffelen
Paard vliegt echt niet zomaar in de fik hoor, het dooft zo uit. Als de haren erg lang zijn kun je ze beter even bijknippen eerst, niet vanwege afbrandgevaar, maar paarden hebben nogal de neiging om te schrikken van een steekvlam aan hun hoofd Haha!
Als het wat te hard brandt naar je zin is je hand erop doen of even blazen genoeg om het uit te krijgen.

CynPerfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:16

Bij Pur is het praktisch onmogelijk om het te knippen,
omdat ze dat echt verschikkelijk vind.

Normaal knipt ik het dan ook niet, maar alleen als er bagger aan zit een klein stukje.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:18

Ik knip mijn tink haar oren altijd.
Vind die plukken eruit niet mooi.
In het begin mocht ik niet met een schaar bij haar in de buurt komen maar nu gaat het echt super.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:58

Supertje schreef:
Met een kaars gaat het nog makkelijker, wordt niet zo warm aan je handen, met een aansteker heb ik na afloop altijd een zere duim Nagelbijten / Gniffelen
Paard vliegt echt niet zomaar in de fik hoor, het dooft zo uit. Als de haren erg lang zijn kun je ze beter even bijknippen eerst, niet vanwege afbrandgevaar, maar paarden hebben nogal de neiging om te schrikken van een steekvlam aan hun hoofd Haha!
Als het wat te hard brandt naar je zin is je hand erop doen of even blazen genoeg om het uit te krijgen.

hihihi nou dan weet je nog niet hoe ik ben... ik ga het maar niet proberen, toen bij Angel heb ik hem iets bijgeknipt, dan was het een beetje 1 lengte. Ben zo bang dat ik iets verkeerds doe, ben ik expert in hoor, iets verkeerds doen Haha!

Dat dikgedrukte stukje, hihihi dus het paard dooft zo uit Tong uitsteken Ahhh arm beest (geintje hoor Knipoog)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:00

Ik doe er niks aan. Er zitten wel pluimen aan maar die zitten me niet in de weg.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:43

Ik doe/ga dr ook niks aan doen. Ze zitten niet in de weg en hij heeft er ook geen last van. Ze zitten der niet zomaar het heeft vast wel een reden toch? Knipoog