[TI] Een maatje voor Gammon gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: Een maatje voor Gammon gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:18

Leuk joh!!
van harte......

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:51

Wat ontzettend leuk!
Het heeft 'gewoon' zo moeten zijn.
Heel veel plezier met hem, het is jullie gegund!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:54

Leuk!!

Gefeliciteerd Pel!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:00

He wat super Pel! Gefeliciteerd, het wordt al een hele Tinkerverzameling zo langzamerhand bij jullie Haha!
Ik kom het spul bekijken hoor begin december!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:50

Leuk leuk leuk he?!?
Kreeg afgelopen week een pb'tje van Pellie dat ze Napoleon zo'n lekker ding vond en het haar zo'n leuk kameraadje leek voor Gammon. (volg niet altijd alles helemaal goed hier op bokt Knipoog , dus ik had ook niet meegekregen dat Pellie een maatje voor Gam zocht). We hebben wat mailtjes over een weer geschreven...msn er bij aan en Pellie en ik steeds enthousiaster. Moest maar snel een bezoekje gebracht worden. Eerst wij toch nog maar wel even proberen wat mijnheer nou eigenlijk wel en niet kan.
Betuigd....hmmm wij twijfelden, beeeetje raar gedrag bij het er achter lopen aan de leidsels Knipoog . 2 Dagen later geprobeerd te rijden. Nou...dat ging hartstikke goed, super braaf was ie. Ws western aangereden, gezien de reacties op bepaalde hulpen.

Napoleon is echt een stevige kerel, indrukwekkend paard, maar ehh...echt met een mini hartje.
Kent ' ie je eenmaal, dan is het goed.
Wij hebben hem natuurlijk ook nog niet zo gek lang, maar je merkte al een stuk verbetering.
De 1e dag dat hij bij ons was ging hij in het land op een afstandje staan te kijken, net buiten handbereik. Ik dacht "die krijgen we nooit weer". Echter de volgende dag, toen we besloten hadden dat we hem niet meer alleen in het land wilden hebben (hij stond de hele dag verlangend naar de koeien verderop te kijken) maar dat we hem bij onze stal en andere paarden wilden hebben staan, kwam hij in het land al naar ons toe en wilde ook wel wat lekkers.
Eenmaal vast aan het halster is hij echt een voorbeeldig paard. Loopt keurig achter ja aan, trekt je nergens heen, doet niet raar, gewoon keurig. Loopt ook zonder blikken of blozen de vrachtwagen in. Al met al zeker geen groen paard.
Eenmaal bij de stal werd ie steeds iets opener. Iedere dag met stappen vooruit. Je kon nu gewoon naar 'm toe lopen, aaien, vastpakken en meenemen, geen probleem. Ook op stal en een box in snapte hij allemaal prima en keurig gedrag.
Kwamen er snel achter dat in het verleden iemand hem geleerd had kusjes geven in ruil voor een snoepje oid Knipoog ... hij bleef dan ook het liefst de hele dag smokken! hahaha
Voetjes geven ging ook prima.
Al met al....Napje heeft in het verleden echt wel een baasje gehad die gek met hem is geweest, geen twijfel over mogelijk.
En ik zei tegen Pellie ook...hij is zoooo zacht en lief...en wil zooo graag vertrouwen geven en nemen van mensen, maar telkens is er een hapering. Je ziet 'm steeds wat terugdeinzen en wachten. Vaak een fractie van een seconde. En als je z'n gedrag dan ziet, best treurig...dan zie je dat hij toch steeds een klap of iets dergelijks verwacht. Je ziet het aan z'n reactie. En geloof me....dit is niet een paard die je klappen hoeft te geven of die je even streng toe hoeft te spreken.
Persoonlijk denken wij dat hij een hele fijne baas heeft gehad in het verleden, maar dat ie verkocht is...bewust of onbewust in het handelcircuit terecht is gekomen. Daar van die "handelaartjes" lopen die menen zo'n imposant paard toch wel even op de plek te moeten zetten en wel eens een klap uit hebben gedeeld.
Zo'n gevoel krijg je bij hem als je met hem omgaat.
Maar het belangrijkste...hij wil echt zooo graag liefde en zachte aanpak, hij geniet er van.

En ik denk dat hij dit bij Pellie een Eejee straks genoeg gaat krijgen!!!

Dag voordat Pellie kwam zagen Henriette en ik ook z'n mok, wat er erger uitzag als wij vermoeden en dachten in 1e instantie. Pellie nog gauw een mail gestuurd...dat als ze dat hele behandeltraject van de mok niet zag zitten we ons dat voor konden stellen en dat begrepen. Wilde er wel eerlijk over zijn...over dat en over z'n "gedrag".
Pellie wilde toch heeel graag naar 'm toe...hartstikke leuk!

Gistermorgen ik naar stal....Napoleon schoonpoetsen, hij was zwart. Ik naar hem toe in het land, kwam direct naar me toe en liep vrolijk met me mee naar de stal. Lekker bij me staan hooi eten terwijl ik hem poetste op stal en gezellig wat staan aankeutelen met 'm...je ziet m er van genieten.
Daarna lekker het land weer in. Arjan ging 's middags iets voor mij naar stal en kreeg een sms..."Zie Napoleon net omhoogkomen na het rollen, ehmmm hij is niet zwart bont meer" Knipoog . Ik snel snel aankleden, was nog druk druk, sms van Pellie "wij zijn al in Groningen hoor" (half uur eerder dan dat ze zei....ze reed nogal hard Knipoog zei ze...). Ik slap van de lach en snel naar stal. En daar stond het vieze monster in de wei Clown
Met Erik Jan en Pellie naar hem toe.....
En toen bedacht mijnheer zich dat hij zich wel even kon gaan gedragen als dag 1....aaaaaah mensen, toedeledokieeee ik ben weg!
Pellie rustig bij hem gaan zitten en ik gauw wat lekkers gehaald. (de draak!)
Nou, toen konden we hem pakken en naar stal gegaan.
Daar tijdje met 'm aangekeuteld en na een dik uur denk ik was Pellie d'r wel over uit.

Nog wel even goed nagedacht, ook ivm mok enzo....maar was toch wel beetje fliefd op Napooltje en zou echt een leuk maatje voor Gammon kunnen zijn...als Gam daar net zo over denkt in ieder geval Knipoog Haha!

Aankomend weekend breng ik Napoleonnetje naar Pellie en ik weet zeker dat ze als ze hem wat beter leert kennen en hij haar ze heel veel plezier van elkaar zullen hebben!!!

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van het feit dat Eva en ik hem meegenomen hebben vanaf de markt (ondanks z'n mok) en we zijn heel blij dat we deze kanjer nu de kans kunnen geven op een weer normaal en leuk leven!!! Dat verdient ie!
Ben heel blij dat hij naar Pellie gaat waar 'ie een super leventje gaat krijgen...samen met een leuke Tinkervriend!!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:11

Pellie, onwijs gefeliciteerd! Ik ben echt heel blij voor je, en wens je alle geluk en succes met hem Lachen Ik vind het een prachtpaard en enorm lekker ding, daar ga je zeker een topper aan krijgen Ja

Mooi verhaal IJ! Lachen

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:46

Pellie heeeel veel plezier met hem. Ik vind het jammer dat ik hem niet meer live heb kunnen bewonderen, maar misschien had ik hem ook wel niet kunnen weerstaan. Het is echt een lekker ding Pling !

Geweldig van je Annemarie. Je hebt er goed aan gedaan hem van de markt te halen zo te lezen Ja. Nu gaat hij (weer) een fijn leventje tegemoet!
Die foto's heb je weer mooi gemaakt. Die eerste foto... Vingers aflikken Mooi hoor!!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:04

Die foto's maken het nog duidelijker, het is een bijzonder dier, jullie hebben er écht goed aan gedaan om hem daar weg te halen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:21

Van harte gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst!!

Ben benieuwd wat Gammon van Nappie gaat vinden.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:13

van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:06

Hé Pel, super hoor. Twee van die mooie kanjers achter je huis. Hopelijk worden Gam en hij snel vriendjes.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:32

aaaaaaaah!!! wat een leukerd! wat een smoeltje zit erop!!!
gefeliciteerd met de aankoop! (tinkervirus he Ach gut Haha! Knipoog)
en veel plezier met hem en gam, wat vàst goed gaat komen!!!!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:43

Pellie, gefeliciteerd met deze kanjer. Nu heb je er twee staan (Gam is ook een beetje mijn favoriet Bloos ). Moet nodig eens als ik in jullie buurt ben komen kijken.
Heeeeeel veeeel plezier met em.
Enne....die mok....komt bij jou helemaal goed

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:28

Pellie... gefeliciteerd hoor met je nieuwe aanwinst. Ik vind hem ook helemaal geweldig.... Super dat hij zo'n goed plekkie krijgt.... OK dan!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:16

He pel hartstikke leuk zeg een maatje voor gammon. zo groeit het ook lekker bij jullie he.
geniet er van.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:19

zo hé nu bloos ik wel hoor, wat een lieve reacties allemaal, dank je wel Bloos! Ja

en anne wat een lang verhaal!!! Afgod maar zo je hem omschrijft klopt als een bus hè? ik was ook echt te snel met het voelen van zijn benen, hij had meteen zoiets van; mens blijf van mijn poten af!! wegtrekken en de oren en ogen raar draaien... Nagelbijten / Gniffelen

hij komt op de foto's anders over dan in het echt, hij heeft een soort bouw van chacotay, lekker kort en mooi geblokt. en dan die nek Nagelbijten / Gniffelen

die mok is echt erg mensen, het stinkt er bij plekken over. dus als hij wat gewend is gaan als eerste de voetjes in emmers met tea tree sop en wordt er een afspraak met de homeopate gemaakt. sokken knippen is een overweging maar dat moet ik nog even bezien. de bekapper is ook al besproken, want ik voelde zelfs zijn straalgroeven niet meer... en de stralen zelf leken wel oorlog Scheve mond
verder gaat hij lekker op het schone hooi en muesli, geen troepjes er in wat de mok van binnenuit in stand houdt. de huidschilfers zitten letterlijk tot in zijn nek Bloos!
en lekker reiki geven want ik heb daar ff 5 minuten mijn handen de tijd gegeven, maar hij vrat behoorlijk snel en veel energie.

het is een hele bikkel om zo vloeiend te kunnen bewegen met zulke kapotte poten Verdrietig héél pijnlijk om te zien.

en wie weet krijg ik eejee ook eens zover om eens een rondje mee te gaan hobbelen... Haha! nu mag hij, niet op Gam, Gam is van mij Knipoog

Maar wie langs wil komen is welkom, geef maar een gil. Ja

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:56

Ik heb al een gil gegeven. Als het lukt komen Albert en ik zondag hem even bewonderen! Ben erg benieuwd maar zoals ik nu hoor van jouw en hier lees lijkt het me een erg fijn dier!
Nu hopen dat Gam er net zo over denkt!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:13

Heerlijk vind ik dat altijd om te lezen als een paard na een minder leuke periode op een goed adres terecht komt met veel goede aandacht en zorg. Misschien is hij juist wel door de mok in de handel terecht gekomen¿?¿
Weet je ook hoe oud hij is?
Alvast veel plezier met hem en laat je ook foto's zien als hij thuis is?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:25

Pellie, IndianaJones -> topwijven!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:29

inderdaad maaike Nagelbijten / Gniffelen gelukkig, als het niet zo is, is Eltin er nog wel voor hem. Dan moet Gam maar in eenzaamheid brommen hoor Haha!

sokkebok, dat is allemaal nog een groot raadsel. Het zou wel fijn als we t.z.t. wat meer info over hem in konden winnen. Hij is naar zeggen 10 jaar maar dat kan ook anders zijn hè? Knipoog
zekers gaan we foto's maken als hij hier is. Ja

dank je natalia. Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:36

Wat een leuk dier Lachen !
Ik kan met goed voorstellen dat zowel jij (Pellie) als ook IJ daar als een blok voor gevallen zijn!
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Lachen .

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 01:52

Wat gaaaf !!! Haha!
Ik hoop van harte voor jullie dat het klikt tussen hem en Gammon !

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:09

Agossie, wat een leukerd! Heel veel plezier met je nieuwe maatje voor Gammon (en jullie)! Lachen

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:13

Citaat:
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van het feit dat Eva en ik hem meegenomen hebben vanaf de markt (ondanks z'n mok) en we zijn heel blij dat we deze kanjer nu de kans kunnen geven op een weer normaal en leuk leven!!! Dat verdient ie!
Ben heel blij dat hij naar Pellie gaat waar 'ie een super leventje gaat krijgen...samen met een leuke Tinkervriend!!

Super !!!

*zit gewoon een traantje weg te pikken door je verhaal *

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 10:20

dank jullie wel,
dat had ik ook chas... Ja
shay, ja erg spannend hoe ze op elkaar gaan reageren, straks mijn hele plannetje in duigen Nagelbijten / Gniffelen