Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

We doen geen wedstrijden met ze en ze worden ook niet elke dag gereden dus dat scheelt.

Er ging in 1 haal ongeveer 1/3 van zijn pluk af, en toen wassie dus scheef.... dus aan de andere kant ook maar iets eraf gehaald zodat hij nu weer in het midden zit, maar wel een halve voorpluk kwijt in 1 keer helaas.

(ook al is het zó irri) 
LiSSy schreef:ik heb een keer een tinker geschoren, liet toen de benen er helemaal in zitten (dat wilde de eigenaar graag).
als ik een paard met sokken scheer scheer ik tot de knie tegen de haren in. op de knie en aan de voorkant de pijp met de haren mee. dan werk je het netjes af en blijft de sok er gewoon aan

riona schreef:Wij scheren onze tinkers niet. Ze zweten ook wel maar daar hebben we een zweetdeken voor. Als ze klaar zijn dan mogen ze nog even in de bak rollen of in de stal. Ze worden in de winter echt een bolletje wol inklusief baard en snor en ik vind ze dan zo mooi.We doen geen wedstrijden met ze en ze worden ook niet elke dag gereden dus dat scheelt.
Pellie schreef:riona schreef:Wij scheren onze tinkers niet. Ze zweten ook wel maar daar hebben we een zweetdeken voor. Als ze klaar zijn dan mogen ze nog even in de bak rollen of in de stal. Ze worden in de winter echt een bolletje wol inklusief baard en snor en ik vind ze dan zo mooi.We doen geen wedstrijden met ze en ze worden ook niet elke dag gereden dus dat scheelt.
zo gebeurd het hier ook, een paard kan zelf goed regelen hoe hij zich beschermd, mits hij daar de kans voor krijgt. en zelfs met elke dag rijden zou het zo kunnen
Krijg er gelukkig iets leuks voor terug over een maand of 2.. 
maar mijn paintje werd ook gewoon 3 x per jaar geschoren
Citaat:daarmee ben ik het gedeeltelijk eens, dat kan prima werken als je je paarden aan huis hebt staan.
helaas hebben veel mensen die mogelijkheid niet.
in mijn geval betekend dat na een uur of anderhalf weer terug te moeten naar stal om de zweetdeken eraf te halen en zijn gewone deken weer op te leggen (Tom draagt altijd een deken gechoren of niet,dit omdat hij anders zijn staart schuurt,met deken doet hij het niet).
de staleigenaar doet dat soort dingen namelijk niet en zo zal dat bij meer mensen zijn!
nu hij kort in zijn vacht zit is goed uitstappen + 10 minuten zweetdeken genoeg...
Chubby schreef:Wel typisch dat nu zoveel mensen zijn gaan scheren.. Een jaar of 4 geleden schoor ik Chub en ik meen dat Jordy ook al werd geschoen toen.. De meeste andere mensen waren de mening toegedaan dat je "dan maar lang moet uitstappen"..
Wel leuk om te zien dat Tinkers toch meer en meer worden gezien als rijpaard door het jaar heen...

) beetje jumpy en errug vrolijk paard aan het begin van de les, maar ik heb de laatste tijd daarvoor niet meer zó fijn gereden, oortjes erop en hij had er echt weer lol in.