[TI] te weinig tijd... paard verkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Re: te weinig tijd... paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:05

Ik sluit me ook aan bij KMD en Lucy.....paard of hengst, dat is volgens mij de keuze.
Heb zelf vorig jaar ook meegedaan aan de HK bij 't ICS en de mijne zijn ook goedgekeurd. Toch heb ik ze geruind (1,5 maand na de keuring). Mijn rationele benadering was.......het aantal dekkingen is misschien 5-10 per jaar (als je 't al goed doet). Leg dat op de weegschaal met wat jij met je paard wilt doen en neem dan de beslissing. Ryan is mooi, maar er zijn veel meer mooie hengsten (met 1e premie of ster). De keuze was bij mij nog iets makkelijker omdat ze 24/7 buiten staan en elkaar in de haren vlogen, was dus bij mij de keuze op stal houden of buiten.......

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:18

Maar het gaat de TS ook om tijdsproblemen en daar helpt een catratie niet aan.
Er zijn als je later alsnog de draad weer op wil pakken genoeg leuke paarden hoor, misschien iets voor de kinderen. Tong uitsteken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:25

Blijft altijd moeilijk hoor...eerst eens lekker op een rijtje zetten wat je precies wil.
Je hebt een dekhengst,wil je dit in de toekomst ook zo laten of wil je hem laten ruinen.Misschien kun je wat sperma van hem in laten vriezen volgend jaar(weet niet of hij nu natuurlijk dekt).
Als hij echt heel bijzonder is als dekhengst en je twijfeld hoe dat met de kleintjes gaat bedenken of je dat wel wilt combineren dan kun je hem misschien beter verkopen,Maar er zijn vele hengsten...
Een makkelijke keuze is het niet hoor,misschien kun je hem een tijdje verhuren aan degene waar hij nu staat.
Ook belangrijk is of je het financieel kunt dragen en geestelijk ook natuurlijk voor de periode dat jij niet kan.
Pfff...ik beneid je niet hoor.Ik heb een jaar lang getobt of ik er een pony bij zou kopen,namelijk het maatje van mijn pony...ik heb ruim 5 jaar voor dat diertje gezorgd,maar ikzelf kon er niet mee rijden.Uiteindelijk besloten om hem toch te laten gaan.Inmiddels is hij verhuisd en gaat een hele leuke toekomst tegemoet.
Misschien niet helemaal hetzelfde maar ik ben blij dat de knopen zijn doorgehakt,het brengt een hoop rust met zich mee.
Geen overhaaste beslissingen nemen en ga eens lekker praten met een goed vriend(in).

Heel veel sterkte en wijsheid met je beslissing Ach gut

Groetjes,Tinky

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:43

Ik vind ryan een mooie hengst,
maar ik denk ook dat hij een fantastische ruin zal zijn,
als ik kijk naar het lieve karakter van zijn moeder. Lovers

Het lijkt mij ook een hele moeilijke keuze ! Ach gut
Als ik kijk naar je thuissituatie zou ik hem laten ruinen,
en als dat niet een optie is,ja dan verkopen naar een goed thuis als
dekhengst,maar dat is mijn persoonlijke mening.

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 15:34

Ik heb mijn beslissing gemaakt en Ryan is vanaf volgende week niet meer van mij. Huilen
Het ging niet echt over het wel of niet kunnen houden van een hengst, het heeft alleen maar een beetje meegeholpen om de beslissing te maken.
Helaas heb ik op dit moment ook geen tijd voor een paard, ruin of hengst.

Het is gewoon zo dat ik het zo druk heb met alles en er voorlopig ook geen rek meer in zit.
Ik denk dat het de aankomende tijd niet echt rustiger gaat worden, maar eerder nog drukker.
Ik heb er wel goed over nagedacht om hem toch niet te houden en hem gewoon te laten staan, hij wordt inderdaad gewoon goed verzorgt, maar als ik eerlijk ben vind ik dat een eigenaar er meer dan 2 keer in de week moet kunnen zijn voor zijn paard.
Anders denk ik dat je niet aan een paard moet beginnen (nee ik wil niemand voor de kop slaan Vriendjes zijn? ).
Het is ook niet zo dat de drukte maar tijdelijk is, anders had ik mischien wel iets anders gekozen.

Het is wel erg moeilijk, want Ryan is tenslotte mijn trots, het heeft, en zal me vast nog meer, traantjes gaan kosten.
Gelukkig kan ik naar hem gaan kijken wanneer ik maar wil, alleen is de verplichting weg, dat geeft me toch wel wat rust.

Iedereen bedankt voor de reactie's het heeft me geholpen om de juiste beslissing te maken.
Vanaf volgend week is Ryan dus van Tinkerstal vd Gorterstraat.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:10

Jammer joh voor je Ach gut Maar als je het echt niet ziet zitten hebben je denk ik een hele goede keus gemaakt! Ik hoop dat het je wat meer rust zal geven, ook in je gezin. Sterkte! Ach gut

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:19

hee wat jammer, een hele moeilijke beslissing maar wel de beste in het belang van je paardje.
Heel veel sterkte, wel fijn dat je altijd bij 'm kunt gaan kijken!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:48

Gelukkig hoef je niet echt afscheid te nemen. Het zal vast een moeilijke beslissing geweest zijn, maar het zal ook een verlichting voor je zijn als je het al zo druk hebt, hoe moeilijk het ook is.