Nuage schreef:
@ Lonneke: ik kan het niet helemaal laten maar ik ben het niet helemaal eens met wat je zegt. Je hebt gelijk wat betreft het feit dat ook de lichtere types welkom zijn bij het NST. Maar er wordt per type gekeurd, en de zwaardere tinkers vallen onder andere types dan de lichtere en daar worden dus geen dragende gangen maar duwende gangen van verwacht. Om een voorbeeld te noemen: de dagkampioen in Zuidwolde was een vrij grove tinker volgens mij? Maar ik wil hiet geen stamboekdiscussie van maken hoor, dat schiet het doel van dit topic helemaal voorbij.
en toch blij dat jij het even voor me doet, zat me nameljik alweer flink te storen over de opmerkingen die hier neergezet werd,
allereerst is een stamboek momenteel nog maar weinig van belang mbt de prijzen. Er is namelijk maar een kleine groep serieuze fokkers die veel belang stellen aan bepaalde lijnen. De rest zijn gewoon recreanten (die wellicht eens in de toekomst een veulentje willen fokken) en dan voor de gein een keer op de keuring verschijnen.
De prijs bij tinkers wordt momenteel nog steeds bepaald door de populariteit, de emotionele waarde, de aftekening en karakter.
ten tweede vind ik persoonlijk dat gezeur over het ene stamboek dat type en het andere stamboek behoorlijk
makend. Kunnen we er niet gewoon een keer over ophouden. Iedereen zijn eigen voorkeur, maar modder gooien gebeurd genoeg.