[TI] Onverklaarbare jeuk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koetje4

Re: Onverklaarbare jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:15

Ik zou ten eerste geen brok meer geven.
Als ik die van mijn brok geef, jeukt hij ook veel meer.
Ik heb een hele goede deken gekocht met hals die van -20 tot +20 kan dus dan is beschutting verder niet nodig als je hem buiten zou laten staan.
Ik geef ook heel af en toe maar een handje brok nu en geen kilo per dag meer en merk er niets van dat zijn conditie terugloopt.
Hij is nog even werklustig als anders.

Succes.

rider

Re: Onverklaarbare jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:28

Citaat:
misschien staat het st jans kruid niet bij jou op het land maar zit het wel in gedroogde vorm in je hooi of komt je hooi van hetzelfde land? misschien een idee succes

Hmmmz...

Het hooi komt van een stuk grond achter de wei waar mijn paard in de zomer staat, dus het zou kunnen dat er st jans kruid in zit...

Probleem is dat er nu al gehooid is en ik dus niet kan gaan kijken of dat spul er tussen groeit. Op de wei heb ik het overigens nog niet kunnen ontdekken.

Citaat:
Ik zou ten eerste geen brok meer geven.
Als ik die van mijn brok geef, jeukt hij ook veel meer.
Ik heb een hele goede deken gekocht met hals die van -20 tot +20 kan dus dan is beschutting verder niet nodig als je hem buiten zou laten staan.
Ik geef ook heel af en toe maar een handje brok nu en geen kilo per dag meer en merk er niets van dat zijn conditie terugloopt.
Hij is nog even werklustig als anders.

Ik ga hem sowieso voorlopig geen biks meer geven. ^_^ Misschien een klein handje voor het idee, ik moet zeggen dat ik het namelijk wel sneu voor hem vind als zijn buren straks wel hun prakkie krijgen en hij niet. Ach gut
(aangezien hij biks wel heel erg lekker vind, lekkerder dan hooi Knipoog )

Ik zou op zich wel een deken voor hem aan kunnen schaffen, maar er is echt totaal geen beschutting op de wei, ook geen bomen o.i.d
En als het een periode erg regent staat hij straks helemaal in de blubber zonder ee droog plekje. Dat vind ik toch niet echt een prettig idee. Bovendien wil niemand anders van stal zijn paard 24/7 buiten hebben in de winter, denk ik. En ik kan hem natuurlijk ook niet alleen laten staan...

Maar bedankt voor je advies! ^_^