[TI] Hoe vaak p.w gaan jullie naar je tink?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

Re: Hoe vaak p.w gaan jullie naar je tink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:11

ik heb geen tinker, maar ga 3x per dag en soms wel 4x naar mn paardje..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 07:54

ik heb mijn tinkers op 5 minuten van huis staan, spulletje is eigendom van mijn pa, ik za zelf 1 of 2 keer per dag en de verzorgsters zijn er ook dagelijks te vinden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:31

Bij mij gaat het met vlagen. Afhankelijk van de drukte op mijn werk, thuis en de beschikbaarheid van de oppas. Deze week ben ik nog niet 1 keer geweest Bloos Maar hij wordt verzorgd, gereden en staat nog lekker 24/7 op de wei, dus hij komt niks tekort.
Schuldig voelen erover doe ik al niet meer, ik heb dat van me af gezet toen ik alleenstaand moeder werd. Ik ben al in de bevoorrechte positie dat ik hem kan (onder)houden.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:37

helemaal mee eens hoor Leonoor, als hij maar onderhouden wordt. hij staat op de wei, dus zijn beweging krijgt hij wel. Ik heb ook dagen dat ik het niet kan opbrengen om te gaan. toen lizzy werd ingereden ben ik ook een aantal niet geweest. Tja soms red ik het gewoon niet met die vermoeidheid, ik voel me dan dus niet schuldig. Ze staan er goed bij, al worden ze niet door anderen gereden. Ik wil niet dat iemand op Lizzy rijdt, met wat ze heeft meegemaakt.

Wat wel leuk is, dat als ik dus een paar dagen niet geweest ben, belt de staleigenaresse altijd even op, om te vragen hoe het met me gaat. Ze houden het wel in de gaten daar hoor Knipoog

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:45

Ik ga bijna alle dagen naar Anouk, behalve de donderdag en de zondag, omdat ik mijn vriend ook nog graag eens wil zien Haha! . Ik heb nu bijna twee weken niet kunnen rijden ivm gescheurde enkelband (één keer even geprobeerd maar was geen groot succes...auw!), maar Anouk vermaakt zich prima en nu kan ik lekker extra tuttelen met haar en lekker los door de bak laten scheuren (wat ze graag doet). Ze staat 24/7 in de wei dus beweging krijgt ze wel. Er zijn ook nog een aantal meiden op stal die haar willen rijden, dus dat gaat helemaal goed komen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:49

ik ga elke dag naar mijn verzorgtink. Ben alleen nu klaar met school en ga werken en nou word het wel een probleem in de winter als het vroeg donker is. Ze staat namelijk erg afgelegen en is geen fijne plek om savonds te gaan. Dus dan kan ik strax alleen nog in het weekend en zie er zo tegen op. Als ik 1 dagje niet ga voel ik mijn eigen al schuldig naar ginger toe. (en mis dr ook als ik haar een dag niet zie).

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:08

Zeker 4 keer per dag. Ik heb ook de luxe van wei en stallen aan huis.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:12

Ik ga elke dag,meestal vanuit mijn werk,
eet dan op de manege en ben rond tienen weer thuis ! Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:37

Biancaa schreef:
helemaal mee eens hoor Leonoor, als hij maar onderhouden wordt. hij staat op de wei, dus zijn beweging krijgt hij wel. Ik heb ook dagen dat ik het niet kan opbrengen om te gaan. toen lizzy werd ingereden ben ik ook een aantal niet geweest. Tja soms red ik het gewoon niet met die vermoeidheid, ik voel me dan dus niet schuldig. Ze staan er goed bij, al worden ze niet door anderen gereden. Ik wil niet dat iemand op Lizzy rijdt, met wat ze heeft meegemaakt.

Baggio wordt dus wel gereden door een ander, dressuurmatig en wedstrijdgericht. Hij krijgt naast zijn natje en droogje ook nog training. Dus ook aandacht en verzorging. Hij mag (en ik) dus absoluut niet klagen.
Normaal doe ik lekker de buitenritjes, menritjes, keertje springen etc. Ik zorg voor de broodnodige afwisseling, hoewel hij totaal geen moeite heeft met het dressuurgebeuren. Integendeels zelfs, hoe zwaarder en moeilijker, hoe beter voor hem. Tis een shower.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:29

goh... Clown

ik ga 3,4 keer per week. Ik studeer in Groningen, en kan dus niet elke dag. vind Jessie ook helemaal niet erg, die staat de hele dag in de wei, het hele jaar door, en daar vermaakt ze zich ook wel. Rijden vind ze leuk, maar gewoon in de wei haar buikje rondeten en rondhangen met de "gang" vind ze ook wel best Ja
Heb nou een bijrijdster erbij, en die doet haar op de dagen dat ik er niet ben.
Dus ze komt wel zo'n 6 dagen per week mee.
Oh ja, Jessie, staat niet bij mij, maar op pension op een kwartier fietsen.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 18-09-06 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:40

7 dagen per week en zo'n 2-3x per dag Haha! (ben een van de geluksvogels die de paardjes aan huis heeft Knipoog ). Toen ik nog op de pensionstal stond ging ik 7 dagen per week 1-2x per dag.....dat ik een dag miste was zelden. Als ik echt ziek was ofzo op op vakantie was, maar verders trouw iedere dag.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:43

inderdaad ook 7 dagen in de week ( deze mazzelpik heeft em ook aan huis) en dan zeker 3-4 keer per dag..

Om het weekend ben ik bij mijn vader te vinden dus dan ben ik er 2 dagen niet dat is wel ff afkicken... dan mis je het ineens echt.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:02

ik ben er zeker 4 dagen per week , andere 3 dagen heb ik een bijrijder. Maar meestal gaan we ook nog 2 dagen samen heen op haar dagen. En op de dagen dat ik ga ben ik er 2 keer per dag

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:15

Ik probeer ook al bijna 5 jaar lang elke dag te gaan Ja Ook als hij dag en nacht op de wei staat.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:43

Ik ga elke dag zo ie zo 2x.
Soms meer, als ik overdag rij, maar vaak rij ik 's avonds.

Hij staat op een weiland met stallen en paddock
en moet zelf voeren, dus vandaar dat ik er 2x zo ie zo
ben. 's Ochtends voor ik naar school ga en 's avonds!

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:00

7 dagen per week.. zo vaak mogelijk per dag.

's ochtends om het water te controleren (als ik het haal om voor school te gaan, anders doet mijn moeder het)

's middags even langs om te kijken hoe het gaat & of ze nog genoeg water hebben...

& 's avonds om onze jaarlingen te voeren en me eigen paard te rijden....

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:12

Ik probeer elke dag naar mijn paardje te gaan, maar dit lukt niet altijd, vooral niet door school of wanneer het 's winters vroeg donker is. In de zomer ga ik elke dag rijden en in de winter ongeveer 4 keer in de week.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:46

Ik ga elke sowieso 1x naar hem toe.
Niet altijd rijden, maar in ieder geval altijd even knuffelen enz.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:19

7 dagen per week gaan we naar haar toe.
Normaal gesproken rijden we 6 dagen in de week en 1 vrije dag. Of 5 dagen rijden, 1x longeren en 1x vrije dag.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:30

Nagelbijten / Gniffelen

Elke dag, meerdere malen.
Staat aan huis, en aan meneer ontkom je niet! Als hij me gesignaleerd heeft, dan blijft hij net zo lang hinniken totdat ik hem even geknuffeld heb.
Haha!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:37

Ik ga 3x per week rijden. Ben er meestal ook niet meer of er moet iets zijn. Verder heb ik 2 bijrijders die ieder 2 dagen voor hun rekening nemen, dus wordt er wel elke dag naartoe gegaan. En tot nu toe werkt dat prima!!
Ik heb nl. ook nog 3 (jonge) kinderen, een hond en een man en werk Clown

josine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:34

hallo lydia nou hij is gearriveerd hoor en ik ga twee tot drie keer per dag naar de wei al is het maar om te knuffelen een heerlijk beest om te rijden en aan te spannen groetjes josine wil je me je emailadres sturen svp groetjes josine hessels ex van boy doei. en een knuffel voor boy.

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 15:07

Leuk josine....heb je gemaild!
Waar internet wel niet goed voor is...Boy is de ex tink van haar en ze heeft hem terug gevonden via de gele site.