[TI] Tinkers en koeien.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: Tinkers en koeien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:07

Ik ken verschillende tinkers die een wei met koeien altijd eng vinden Ja willen er moeilijk langs of schieten weg als een koe beweegd en vooral veel snuiven zo van wat is dit geurtje Nagelbijten / Gniffelen

Sayla daarentegen wilde er -vooral de eerste keren dat ik alleen met haar ging wandelen- altijd naar toe Ja --> ze vond de omgeving toen nog behoorlijk eng (ah alleen op pad) en t leek wel of ze zoiets had van hè hè eindelijk weer een kudde tinkers Haha!
Als ze heel dichtbij waren en ze gingen zo gek meespringen dan keek ze wel ff raar en dan liep ze dus weer verder zo van: kom we gaan weer dat zijn geen tinkers Clown

Heel veel paarden vinden trouwens koeien eng Ja en sommigen zelfs daarom tinkers ook Nagelbijten / Gniffelen

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:25

jessy vind koeien dood eng. We zijn er al een keer een 80 km weg door op geschoten. En een keer aan de kletter gegaan. vooral als ze er aan komen lopen weet ze niet waar ze het zoeken moet. Het gekken is dat ze heel lang tussen lakenvelders heeft gestaan dat zijn die koeien met een witte band om het midden. Kyle vind ze ook wel spannend maar loopt er uiteindelijk wel naar toe maar die is ook zo nieuwschierig.
Als ze bonte paarden ziet dan vind ze dat juist weer helemaal geweldig en wil ze er heen. Oja schetjes zijn ook eng vooral in de wei.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:02

Koeien vindt ze niet eng (als ze gaan rennen raakt ze daar wel van aan de kook Haha! ), maar varkens. Die vindt ze echt vreselijk!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:56

Femke doet net of ze er niet zijn...
Bonte of witte koeien,ze negeerd ze gewoon.. Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7TVMNGQR
Koe

Ze is idd. wel erg bang voor varkens...(maar dat ben ik ook,dus misschien voelt ze dat door mij?)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:00

Ik ken meerdere paarden die panisch zijn voor varkens.
Hoe het komt weet ik niet, misschien de geur?

Ik weet het niet, als ik ga buitenrijden moet ik meestal langs 4 varkensstallen/bedrijven. In een paar ervan zitten daadwerkelijk varkens, maar de rest is leeg.
En toen heb ik steeds mijn handen vol om haar er normaal langs te krijgen.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:07

Ja, varkens weet ik dat paarden daar niet van houden, maar koeien dacht ik dat dat wel meeviel.

Leuke foto trouwens Tinkerloos zo tussen de koeien. Ziet er relaxt uit! Slapen

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:31

Ik heb nog geen idee, we zijn nog geen koeien tegen gekomen... Schapen vindt hij wel maar rare wezens, dan doen we toch wel even een stapje opzij! Nagelbijten / Gniffelen

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:56

Toen Celtic voor het eerst koeien zag bij ons op stal (die stonden in een weiland tegenover de bak) ging hij snuiven en wilde er niet meer langs. Hij vond ze niet echt leuk. Maar ik ben er nu een paar keer langs gewandeld en dat ging prima. Afgelopen zaterdag bij een buitenrit voor het eerst echt langs de koeien gereden en hij bleef wel heel oplettend kijken. Maar verder ging hij er braaf langs. Gelukkig Clown

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:19

Mijn Tinker-hengst (nu anderhalf) denkt volgens mij echt dat hij de hoofdprijs gewonnen heeft als hij koeien ziet. Een half jaar geleden zag hij ze voor het eerst en toen vond hij ze wel eng, hij probeerde zich achter mij te verstoppen.... Maar na een dag even de kat uit de boom gekeken te hebben ging hij iets heeeeel anders doen. Hij begon zich uit te sloven als een gek en was niet meer bij het hek van de koeien weg te slaan! Als of het merrie's waren aan de andere kant.Eind deze maand gaan we naar een nieuwe stal en daar staan ook een hoop koeien! Wat zal mijn tinkie t naar zijn zin krijgen!!!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:45

Vasthi schreef:
Koeien vindt ze niet eng (als ze gaan rennen raakt ze daar wel van aan de kook Haha! ), maar varkens. Die vindt ze echt vreselijk!

Hier precies hetzelfde!
Koeien zijn prima, zolang ze niet gaan rennen, dan raakt meneer opgefokt. Vooral van die jongen speelse koeien die dan heel nieuwschierig achter hem aan gaan rennen en gek doen. Nagelbijten / Gniffelen

Maar varkens, die zag hij een keer in een wei staan. Zo bang heb ik hem nog nooit gezien!
Alleen al als hij langs een varkensstal loopt, en die lucht ruikt. Dan heb ik een grote zenuwpees onder mn hol en wil dan het liefst ook geen stap meer vooruit. Clown
Grote, sterke beer is bang voor roze worstjes Nagelbijten / Gniffelen

Weet niet goed waarom, voor elk ander wezen is hij niet bang (lees: schapen, lama's, herten, koeien, kippen, ganzen, geiten. Het mag zelfs nog geluid maken ook, dat boeit allemaal niets!). Behalve varkens Clown

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:11

Dit vinden mijn paarden van koeien:
Afbeelding
Ze staan de hele tijd samen met onze 2,5 jarige os Billy, en zullen dus volgens mij nooit bang zijn voor koeien Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:36

wat een leuke foto!!! Lovers

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:02

Bij ons reageren ze er goed op, als de koeien gek worden springen ze even opzij maar daarnais het gewoon weer goed.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:53

Lowara vind koeien werkelijk doodeng. geen idee waarom, ze staan al 7 jaar naast en achter ons in de weides,maar ze vind ze maar niets Clown
Arwen trouwens ook niet.
bonte paarden vind ze helemaal geweldig,maar zodra het een koe is..brrr veel te eng. discriminatie vind ik het maar Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:57

Als ik met mijn vz tinker langs een weiland koeien loop gaan zn oren naar voren en zn hals omhoog ! Tong uitsteken net of hij wil later zien wie er hier de baas is .. Knipoog Schapen vond hij eerst echt doodeng, (tja ze lijken ook zo erg op monsters. Rolleyes ) maar sinds kort hebben de eigenaren 2 schaapjes in een weilandje lopen naast zijn weiland, en gunt hij ze geen blik meer waardig Tong uitsteken

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 07:19

mijn hengst vind koeien lekkere w*ven, toen ik hem net had is hij eens op een koe gesprongen, hij dacht, hee bont, die moet ik hebben, gelukkig kwam hij van een koude kermis thuis, hij kreeg een flinke trap, hij heeft het daarna nooit meer gedaan, maar blijft ze wel aantrekkelijk vinden.

ik vind zelf dat ik een erg leuk paard heb, maar toen hij dit deed heb ik de ogen uit mijn hoofd geschaamd whahaaa

Kiki_Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:32

@tinkermuts; hmmm...misschien een tinker kwaaltje??hahahahaha

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:24

quinto vind koeien niet echt eng, hebben ze ook op stal. maar soms moet meneer net doen alsof.

desillies: Tommy lijkt wel beetje op zijn pappa haha. Crosby vond koeien ook altijd reuzeinteressant met de oortjes erop. totdat we paar keer samen de koeien opgedreven hebben naar stal voor t melken (deden we normaal met een quad, en toen paar x met de paarden) vond ie helemaal geweldig, maar niet meer zo die oortjes erop

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:57

@Mariska: Wat een lieve foto!

Mijn bijrijdpaard vind koeien niet eng, zolang ze stil blijven staan Clown
Anders gaat ie als een gek lopen blazen

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:17

Mijn tinkertje vind koeien ook niet eng, eerste keer keek ze wel, maar kotm misschien omdat er 1 weiland verder koeien staan

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:47

Ahh Marsika wat een lieve foto!! Haha!
Ik zou niet weten hoe mijn tinker op koeien zou reageren want hier in de buurt zijn niet zoveel koeien.. Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:29

indiana vind ze niet eng hoor. gewoon interessant. het enige wat zij eng vind zijn zwanen. verder doet niks haar iets. ik weet wel dat ze wordt gediscrimineerd door effe bruine paarden. ze heeft in verschillende kuddes gestaan. stond altijd alleen of met een fries samen. die zie je minder tussen bruine kuddes en ze worden echt gediscrimineerd

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:36

Panda vind ze ook altijd erg interressant. Toen ze bij de hengst stond, stonden er in het weiland naast haar koeien. Eenmaal thuis hinnikte ze naar elke koe die we zagen hihi

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:32

Laurier vind eigenlijk bijna alles wat bont is wel leuk geloof ik. Hinnikt ook naar koeien ver weg maar als ze ziet dat het geen paarden zijn is het over.
Nee dan reageren de koeien hier in de buurt heftiger op haar, komen met z'n allen naar het hek en snappen er niks van dat die ene 'koe' niet bij hun in het weiland staat...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:02

Koeien schijnen Snowdon altijd erg interessant te vinden, Snowdon gunt ze echter niet eens een blik waardig Zij zijn groot en ik is klein!