[TI] Rit van de Irish Cob Vereniging in Drenthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: Rit van de Irish Cob Vereniging in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:52

Ik doe zekers in een snelle groep mee! Ik houd wel van een galopje Haha!

tinkerspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:37

heeyy..! mag ik ook mee..?:P

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:11

Is er ook een korte route of is het maar 1 route. Als we meegaan dan zijn wij de rustige groep want wij galoperen (bijna) niet (ik niet). In Ees hebben we het ook rustig aan gedaan. Heerlijk.Lekker genieten.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:46

Tuuuurlijk Annemarijn mag je ook mee met Spring!!! Gezellig!!! Zoek gewoon nog een gezellie Tinkervriendin op Nieboer om mee te gaan! Leuk leuk! Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:08

Hoe meer zielen hoe meer vreugd Lachen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:11

Zou wel willen, maar heb de dag ervoor onderlinge wedstrijd op stal. Dus moet er de volgende dag nog het een en ander opgeruimd worden. En Blackstar heeft dan lekker vrij die dag.

Sopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:39

Ik wil ook wel mee doen maar kan Joopie niet meenemen jammer genoeg

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:38

UPDATE:

De rit is nu dus definitief op 15 oktober, verzamelen vanaf 11 uur, vertrek ongeveer half 12. Alleen voor ruiters. Mocht er toch veel animo zijn voor een menrit, dan kan die eventueel later hier in de bossen bij Ees georganiseerd worden.

Als je mee wilt doen met de rit, even bij mij aanmelden via pb, mail etc!

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:42

Desillies schreef:heb afgelopen maandag............,lijkt me geen omgeving voor jullie onder het zadel.

Mag ik vragen waarom niet? Ik ken de omgeving niet dus wat kan ik daar verwachten als ik mee ga?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:01

Riona, dat is iets van lang geleden. Haha! Het betekent dat er op het pad misschien wel hobbels en bobbels zitten. KOrt samengevat. Was bestemd voor Koetje4, die opmerking van desillies.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:12

we hebben nog een vakantiekracht op het werk, die uren nodig heeft... heb d'r gevraagd of ze dit weekend voor me werken wil Haha!

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:23

Hoi Spetter,
Ik snap wel dat dat voor koetje4 bedoeld was, maar ik ben gehandicapt en kan wel rijden maar niet rodeo. Ik wilde dus weten of het landschap glooiend is of zo. Anders hoef ik mij niet op te geven want dan kom ik nooit bij de eindstreep. Bloos En als het te hobbelig is dan zit ik niet ontspannend op mijn paardje, vandaar mijn vraag.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:26

geen zorgen hoor. Ging echt alleen voor Koetje4, omdat haar paard Willem destijds al over een denneappel struikelde Lachen en dus helemaal over een boomstronkje.
T'is gewoon een normale bosrit in Annen hoor!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:28

haha ik zie het al voor me Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:08

riona schreef:
Hoi Spetter,
Ik snap wel dat dat voor koetje4 bedoeld was, maar ik ben gehandicapt en kan wel rijden maar niet rodeo. Ik wilde dus weten of het landschap glooiend is of zo. Anders hoef ik mij niet op te geven want dan kom ik nooit bij de eindstreep. Bloos En als het te hobbelig is dan zit ik niet ontspannend op mijn paardje, vandaar mijn vraag.

Het landschap is best glooiend want er zitten ook wat heuvels in die opgegaloppeerd kunnen worden. Het is dus niet totaal een vlakke rit. Mariska is bereid met de wat minder ervaren ruiters te wachten en dan die duintjes op te stappen of licht te draven.

Volgens mij heb ik een leuke rit uitgezet. Maar het is GEEN staprit. Je moet wel stukken kunnen draven en ook een lekker galopje kunnen maken, vele paden lenen zich daar prima voor. Natuurlijk zijn er ook smalle paadjes waar je achter elkaar moet stappen maar als je gehandicapt bent is dit niet echt een rit voor jou denk ik. Misschien kun je dan mee met de menrit die later wordt georganiseerd.

Pel, leuk dat je toch meegaat! Nu maar hopen op goed weer.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 22:29

Ik zal even een lijstje met deelnemers van Bokt beginnen.
Vul aan als je mee wilt:

Mariska_28 op Katinka
Gerard op Ciara (misschien)
Flicka op Sox
Pellie op Gammon (misschien)
IndianaJones op Indy
Spetter op Spetter
tinkerspring op Spring?
tinkersjakie op Sjakie
Berdien op Jessie (misschien)
Dobbel op ? (misschien)
Koetje4 op Willem (misschien)
xsiroccox op Sirocco (misschien)
beantsje op Aileen
Henri Bijlsma (weet haar bokt naam als ze die al heeft niet) op Jody
viv1982 op ? (misschien)
Willen de mensen waar (misschien) achter staat nog aangeven of ze wel of niet mee gaan (zeg tussen nu en 14 oktober Haha! )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:15

dobbel op viane wordt het dan en Ludie op Lonan.
maar dat licht aan mijn lichamelijk conditie en het feit of we naarhet ZH moeten dus ik weet het pas echt een of twee dagen van te voren, maar ik hoop echt dat we mee kunnen,

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:02

Mariska_28 schreef:
Henri Bijlsma (weet haar bokt naam als ze die al heeft niet) op Jody

Henri is mijn man; zij is een hij en heeft geen bokt-naam. Clown

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:54

Diana op Coco

Sopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:26

Heeft niet iemand een exttra Tinker die ook beweging nodig heeft. Ik wil hem dan wel rijden hoor. Kan Joop niet meenemen want die wil niet op de trailer. Zou graag mee willen.

ahahhahahahahahahah

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:54

Sopje, kun je niet flink gaan oefenen met de trailer? Parelli doet het heel relaxed. Aan een lange leadrope. Dus niks gehang en getrek. Je moet er wel veel geduld en tijd insteken. Laat je paard maar een stukje naar boven lopen en laat hem weer achteruit naar beneden gaan. Dus niet na een hoop getrouwtrek snel snel de stang erachter. Joop moet vertrouwen krijgen dat er niets engs in die krappe ruimte gebeurt.
Ik heb geen tinker over helaas. Was het maar waar dat ik er 2 had Lachen

Sopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:36

flicka schreef:
Sopje, kun je niet flink gaan oefenen met de trailer? Parelli doet het heel relaxed. Aan een lange leadrope. Dus niks gehang en getrek. Je moet er wel veel geduld en tijd insteken. Laat je paard maar een stukje naar boven lopen en laat hem weer achteruit naar beneden gaan. Dus niet na een hoop getrouwtrek snel snel de stang erachter. Joop moet vertrouwen krijgen dat er niets engs in die krappe ruimte gebeurt.
Ik heb geen tinker over helaas. Was het maar waar dat ik er 2 had Lachen

Het is min verzorgpaard. En zij willen het niet meer proberen dus ik mag het namelijk ook niet proberen. Beetje vaag allemaal.
als het mijn paard was had ik het net zo lang geprobeerd tot hij het deed. maar ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:38

Jammer. Zet anders een oproep ergens op bokt of MP.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:34

moment...gaat mis met quot Haha!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:36

flicka schreef:
riona schreef:
Hoi Spetter,

Het landschap is best glooiend want er zitten ook wat heuvels in die opgegaloppeerd kunnen worden. Het is dus niet totaal een vlakke rit. Mariska is bereid met de wat minder ervaren ruiters te wachten en dan die duintjes op te stappen of licht te draven.

Volgens mij heb ik een leuke rit uitgezet. Maar het is GEEN staprit. Je moet wel stukken kunnen draven en ook een lekker galopje kunnen maken, vele paden lenen zich daar prima voor. Natuurlijk zijn er ook smalle paadjes waar je achter elkaar moet stappen maar als je gehandicapt bent is dit niet echt een rit voor jou denk ik. Misschien kun je dan mee met de menrit die later wordt georganiseerd.

Pel, leuk dat je toch meegaat! Nu maar hopen op goed weer.

Denk dat Riona niet de enige is die zoiets heeft van "is het een rit waarbij alleen als een gek rondgescheurd wordt?!?".
Zijn vast ook mensen mee met jongere paarden die niet constant hard hoeven/willen of mensen die graag meewillen maar dat niet constant (of helemaal niet) durven willen.
Is het niet een optie om gewoon gezellig als 1 grote groep te gaan en als er eens een groep wat hard wil of iets dergelijks, dat die af en toe een slinger naar rechts en/of links maken of een stuk vooruit gaan cq achterblijven zodat en dan even lekker hard gaan. Dan is het voor iedereen leuk en kunnen we met 1 grote groep. Da's denk ik het gezelligst en op zo'n manier kan iedereen mee.

Is dat een idee?!?!