[TI] "Lieve" Tinkers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Re: "Lieve" Tinkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:04

In een kudde kun je beter oppassen, ik loop er niet graag tussen......

In 1 seconde kan alles anders zijn...., heb een goed voorbeeld daarvan, let op foto, 1 seconde verder en de boel springt uit elkaar.....

Lowara, sterkte met je toverbal plekken.....!!

Afbeelding

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:59

Oh wacht, Jordy heeft trouwens wél uitbreekneigingen.... Maar dat is alleen als hij naast een sloot staat. Draadjes heeft hij respect voor, maar sloten
1...2...Jump! En als de sloot te breed is ga je er toch doorheen?

Daar heeft Dienie geloof ik ook ervaring mee met Jordy Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:02

haha! nee ik ruil liever niet Haha!

hier ook saaie tinks...behalve als ik er niet bij ben Nagelbijten / Gniffelen
Tinkerbell staat met Chenoa apart van de andere 2, maar toen mijn moeder met de nieuwe eigenaresse, da en vriend ging kijken (ik was aan het vakantiewerken) spurte meneer Chenoa onder de draad door om bij de andere paardjes te zijn Knipoog
vervolgens Tinkerbell erachter aan Clown draad naar de knoppen uiteraard Clown dat er electiciteit op zit kon hun niks schelen.
Vervolgens lieten ze zich lekker niet vangen, hard wegrennen in groep en vooral alle mensen net een pas te voor blijven. Chenoa probeerde ook Angel te dekken Gestoord moet echt een fiasco geweest zijn Nagelbijten / Gniffelen
Als ik water opvul, komen ze kijken en eventueel drinken, als mijn vriend opvult, gaan de voorbenen de drinkbak in en wordt die bij mogelijkheid ook omver gegooid zodra hij bijna vol is Clown

Als ik thuis ben, kan ik alles openlaten, gewoon 1 draadje dicht, geen paard dat eraan denkt die grens te overschrijden Haha!
Ook de staldeur mag wagenwijd openstaan, zoalng ik niet zeg "oke, kom maar mee" zet er niemand een hoef naar buiten...
boezem ik nu zo'n angst in? Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:07

Supertje schreef:
Oh wacht, Jordy heeft trouwens wél uitbreekneigingen.... Maar dat is alleen als hij naast een sloot staat. Draadjes heeft hij respect voor, maar sloten
1...2...Jump! En als de sloot te breed is ga je er toch doorheen?

Daar heeft Dienie geloof ik ook ervaring mee met Jordy Haha!

Ja Supertje........ Clown

Had je hem net in zijn eigen weide teruggezet, HUP, sprong meneer weer terug, zo over de sloot heen uit stilstand. Ik vond het eigenlijk wel heel knap en komisch, maar uiteindelijk moest ik hem hierdoor wel verkopen, want onze weides toendertijd waren alleen maar afgebakend met sloten en een leven op stal vond ik helemaal niks voor Jordy....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:05

Ik weet nog dat mijn toenmalige stalhouder hem ook eens naast de sloot had neergezet, en ik had hem al gewaarschuwd dat Jordy erg goed was in slootjespringen. Maar hij zei 'Dat zal wel loslopen, die sloot is te breed voor hem, geen paard die dat probeert te springen'......
Jordy stond langs de sloot te grazen, ineens hoofd omhoog en vanuit stilstand *poing* de sloot over Nagelbijten / Gniffelen Die sloot was zo'n 3,5 meter breed....

Waterbakken in de wei gooit Jordy ook om trouwens, tenminste, zodra hij het voor elkaar krijgt, ze hebben hier hele grote bakken en die krijgt hij zolang ze vol zitten niet omver. Lege waterbakken zijn leuke speeltjes.... je kunt er mee gooien, en een lege bak daar kun je ook heel leuk met je voorbenen in staan Verward

Jordy blijft ook in stal staan, zolang ik in de buurt ben. Zodra ik uit het zicht ben sneakt hij zijn stal uit, om me achterna te lopen. Hij volgt me echt als een hondje rond de stal.
Zo stond hij op een vorige stalling ook altijd los op het erf met afzadelen etc. en liep daarna mee naar de zadelkamer, dan ging hij in de deuropening staan wachten op een snoepje. Op een gegeven moment heeft hij echter per toeval ontdekt dat net naast de deuropening het lichtknopje zat, en dat als je daarop duwt het licht uit gaat, en dat het vrouwtje dan weer naar de deuropening komt Pling Dus als het wat langer duurde ging steeds het licht uit.....
Nu dacht ik dat hij na 2x van stalling veranderd te zijn (op de stalling hiervoor waren er geen knopjes waar hij aan kon zitten) hij het wel afgeleerd zou hebben. Maar nu zit weer om de hoek een lichtknopje, weer op de plek waar hij staat te wachten. En wat doet hij.... Licht uit Clown
Na het rijden krijgt hij voer, en daar staat hij op te wachten, zodra ik zijn voer heb zeg ik 'Ga maar naar stal', en hij gaat naar stal in draf, altijd voor me uit Vork
Verder maakt hij alle mogelijke knopen los, kan hij kranen opendraaien en deksels van voerkisten, poetskisten etc. openmaken. Maar hij is best lief hoor.....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:10

[quote="Dienie"]
In een kudde kun je beter oppassen, ik loop er niet graag tussen......

In 1 seconde kan alles anders zijn...., heb een goed voorbeeld daarvan, let op foto, 1 seconde verder en de boel springt uit elkaar.....

Lowara, sterkte met je toverbal plekken.....!!

http://www.ami4all.com/albums/album27/I ... .sized.jpg

oei.. dit komt bekend voor. vanaf gisteren heb ik een zweep mee de wei ingenomen en alles wat binnen mijn bereik kwam zonder toestemming heeft gewoon een mep gekregen.
even weer respect afdwingen om zoiets in het vervolg tegen te gaan. want dat ik dan niet in de wei zou kunnen lopen, puur omdat de schatjes anders willen trappen of lol willen maken gaat mij echt te ver Clown

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:23

Zweep heb ik ook pas gebruikt bij het veulen van Nikita, Sophie wilde me zowat gaan bespringen als ik met een emmer krachtvoer de weide inkwam. Even een paar slagen in de rondte gegeven en Sophie blijft nu mooi op normale een afstand van me.

Romy pas geleden ook even een klap op d'r kanus gegeven, die werd ook mij te opdringerig.

Zielig ?? Nee hoor vind ik niet, bij een soortgenoot worden ze veel harder weggemept....

Dus Lowara, gewoon zweepje meenemen hoor als het nodig is..., ik heb ze altijd gebruiksklaar staan !!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 19:22

Ik nu dus ook, normaal heb ik er maar 3 lopen,maar ja, logeer paarden maken de kudde wat drukker Ja
Maar fijn om te lezen dat ik goed handel en dat anderen dit ook zo doen, blijft altijd aftasten en gokken wat verantwoordelijk is en wat niet

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:53

Ik geef opdringerige paarden in de wei ook gewoon een optater hoor, met wat ik dan ook op dat moment in mijn hand heb, ook al zijn het de paarden van een ander. Ben toch wel zuinig op mezelf.

Hier stond er tot een tijdje terug ook 1 in de wei die weleens uit wilde halen, vooral naar andere paarden, maar ik sta er dan ook nog. Die etter ging bijvoorbeeld ook voor het hek staan dreigen als ik er met Jordy uit wilde. Hele goede oplossing: Jordy's touw weer los, paard een stel optaters met touw verkopen, Jordy weer pakken en de wei uit Haha!

Ook staat er hier een loeder van een welsh merrietje, dat kreng mept ook flink. Dacht pas bij het uit de wei halen ook dat ze dat even naar mij en de pony die ik vast zou doen, toen had ze ineens een flinke holpieper te pakken.....

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:24

Inderdaad Supertje korte metten maken met dat volk, zal wel niet op de Naturel Horsemanship manier gaan, maar voor ons lichaam een superoplossing op korte en hopelijk lange termijn.....

En Lowara, wees zuinig op jezelf meis....., ik neem ook vaak een stok mee als ik in een wei loop met vreemde paarden of nieuwe paarden, ik word liever uitgelachen dan weggemept door een voorbijzoevende hoef...... Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:54

ik ben zeker zuinig op mijzelf, maar heb werkelijk nog nooit een paard gehad dat traptte Nagelbijten / Gniffelen
alle dieren die ik ooit heb gehad ( 6 verschillende pony's en paarden) hebben in de wei en in de omgang nog nooit getrapt, dus was het ook niet gewend. vandaar dat ik nooit in de wei iets hoef mee te nemen, ze bleven altijd netjes op afstand en deden nooit iets.

en inderdaad, beter blij en gezond zonder kleerscheuren de wei uit dan enkeltje ziekenhuis Nagelbijten / Gniffelen

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:20

Nagelbijten / Gniffelen Wat een verhalen zeg! En wat een blauw been Lowara!! Beterschap! Ach gut
Dacht ik dat die van mij niet wijs was... We gingen laatst de pony's (4 shetjes en mijn tinker) verweiden. Maar allemaal tegelijk lukt natuurlijk niet, dus eerst de pony die het moeilijkst te vangen is. Ik liep met haar weg en mijn tinker bedenkt zich niet en springt zo door het draad!! Bloos! Dachten we dat we een altijd-koel-in-het-hoofd-ras hadden gekocht... Bloos Even dachten we dat hij ook de sloot over zou springen, maar gelukkig bleef hij staan kijken waar ik met de shet heen ging en konden we hem zo weer pakken.
Geen koele kikker voor ons dus, , wij hebben er een die niet alleen kan/wil zijn, dus zodra hij bij de shetjes vandaan wordt gehaald voor een wandeling of ritje moet ik oppassen voor blauwe tenen/voeten Blauw oog en wordt hij helemaal hyper. Hij is nog maar 3, dus er is nog hoop... TOCH Verward ?!?!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:00

Oei ziet er niet fijn uit die blauwe plekken Nagelbijten / Gniffelen daar zal je nog flink last van hebben Ach gut !

Anouk is over het algemeen een schat van een tinker, behalve als mevrouw in de binnenbak los gelaten wordt met een soort van skippybal (is wel erg eng!). Ze durfde nog niet eens in de buurt van de bal te komen! Ik pakte de bal op en liep naar haar toe zodat ze wat kon snuffelen, en wat doet dat rare paard? Ze draaide vliegensvlug om en trapte naar de bal (terwijl ik m dus vasthad). Resultaat: een gezicht (en bijna mond) vol met zand Haha! . Wat als ze de bal geraakt had, dan was ik dus wel een metertje ofzo naar achteren gestuiterd Tong uitsteken .

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:26

Zo dat is een hele belevenis zeg Ach gut Heb je dr nog veel last van?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 21:03

beetje last nog wel. gisteren hadden we onderweg om 11 uur sávonds een lekke band met de trailer, dus tot 1 uur s'nachts stonden we met Lowara en Rowan langs de weg te kouwkleumen, wat denk je? krijg ik toch weer een trap
werkelijk niet te filmen, jarenlang nog nooit getrapt,nu 2x binnen 1 week. mevrouw dacht dat Rowan tegen haar achterbeen aankwam,maar dat was ik.
Ben echt even pissed of geweest, en heb haar even tactisch 5X kennis laten maken met mijn schoenen in haar buik direct daarna.
enige pluspunt, het is mijn andere been, dus nu heb ik blauwe plekken in spiegelbeeld Clown

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:08

soms zit het mee en soms zit het tegen maar jij hebt wel dubbel pech misschien een achteruitkijkspiegel op haar hoofd kan ze zien wie er staat sterkte met je blauwe plekken blijf maar even uit haar buurt
gr. annita

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:01

wat gek! Ach gut als ik het zo hoor deed ze dat anders dan niet? wat raar dan dat ze nu plots zo "schopperig" is Verward
Arme jij iig Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:03

als je snel van je blauwe plekken wil af zijn (en is ook gezonder) smeer er dan "Prodimastin" zalf op. Die zalf zit in een grote pot dus heel gescikt voor grote plekken Tong uitsteken
Is eigenlijk door mn dierenarts voorgeschreven voor uiers na het spenen Knipoog maar werkt ook voor kneuzingen etc en blauwe plekken zijn in een mum van tijd weg Ja

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:26

Tinkers kunnen super lomp zijn! Heb al heel wat kopstoten en beten te verduren gehad!
Een keer legde ik een arm hooi in het land, m'n tinker neemt 'n hap, gooit z'n hoofd gelijk weer omhoog, iets te dicht langs mijn hoofd, keihard tegen m'n neus. Nou, ik stond echt te janken, kl*tebeest! En dan al die keren dat hij dacht dat 1 van m'n vingers een snoepje was! Heel wat blauwe plekken, maar is ook m'n eigen schuld, moet ook beter uitkijken en m'n paard beter opvoeden misschien, maar het blijft een schatje!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:03

Nou inderdaad, lachen al die verhalen zeg. De mijne kan er ook wat van. Buiten is hij helemaal niet bang, maar natuurlijk wel voor een stukje plastic. Maarja van het baasje moest hij er toch langs, aangezien er allemaal auto's langskwamen. Maar meneer vertikte het hij had een ander idee. Je kan toch net zo goed over (half erin) de sloot er naast springen en er dan met een grote boog omheenlopen??? Hij vond van wel, en zo gebeurde het dus. Twee draden van een andere boer helemaal stuk getrokken, paal eruit, en hij lag half in de sloot, waarie overigens snel weer uit was, en ik ook. ZO zie je maar. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hij is ook heel lomp. Sta je lekker te knuffelen, wil hij ineens toch even naar links kijken. BAM, een groot zwaar hoofd tegen jouw hoofd! AUW! Maar verder een schatje!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:01

Clown tot nu toe nog trapvrij,maar Arwen besloot vandaag een knap straaltje springwerk te laten zien.
ze is over een ijzeren hek van ruim een meter gesprongen, een hele straat doorgerend en vervolgens de goede afslag naar huis gelopen. en waarom? ze wilde naar Lowara Ja

why....why me?

wel grappig om te lezen dat er meer lomperikken hier zijn trouwens Haha! geeft weer hoop Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:30

Nou, zo te lezen heb ik een erg saaie tinker Knipoog Ze is altijd lief, bijt niet, schopt niet naar andere paarden als ik achter haar sta, heeft nog nooit gebokt of zo tijdens het rijden. Het enige wat ze niet leuk vindt, is als ik haar uier shoonmaak. Dan moet ik haar vastzetten anders loopt ze weg. Maar met poetsen kan ze normaal gewoon los staan.
Lowara, beterschap met je been! Ach gut

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:36

Lowara schreef:
Clown tot nu toe nog trapvrij,maar Arwen besloot vandaag een knap straaltje springwerk te laten zien.
ze is over een ijzeren hek van ruim een meter gesprongen, een hele straat doorgerend en vervolgens de goede afslag naar huis gelopen. en waarom? ze wilde naar Lowara Ja

why....why me?

wel grappig om te lezen dat er meer lomperikken hier zijn trouwens Haha! geeft weer hoop Knipoog

Pffff, en wij dachten dat Fayette al zo erg was met d'r paniek-peeuw gedrag als Lowara weg ging Rolleyes maar die bleef tenminste braaf op de wei of in de stal staan zonder te ontsnappen Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:45

nou, we zijn op dit moment al op de gedachtentoer dat als ze dot nog 1X flikt, ze nog een paar maand in een opfok gaat. dan is ze gewoon te jong en onbeholpen om hier al te staan.
dus ik heb MarijeR al een berichtje gestuurd gisteren met de vraag of misschien Arwen er ook bij mag Knipoog

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:03

Tjeetje lowara dat zal pijn gedaan hebben. En nog veel beterschap hoor.
Ben ik even blij met mijn lieve tinker Haha! Het enige probleem datik heb met sweety is dat ze in groep niet te houden is. Maar voor de rest echt niks.
Citaat:
Auwww, ziet er niet fijn uit !
Ik zou je verhaal een klein half jaartje geleden bijna niet geloofd hebben, TOTDAT Aiden geboren werd ... ook een draak van een veulen op "uitbreekgebied". Verder een schat hoor, maar hij is zo lomp als hij groot is .... heeft zich een paar weken geleden al op een hek gespiesd omdat hij het weitje met kippen/konijntjes/schaapjes 'ns van dichtbij wilde bekijken ... heeft al een keer met z'n voorbeen vastgehangen in een (hoog opgehangen !) hooinet (daarna was het uiteraard exit hooinetten ...), heeft al een aantal planken uit de schuilstal gesloopt .... is met volle vaart op een tractor geknald en er overheen geduikeld .... echt een paardje uit duizenden dus

Wow Ireene zo een draak is zijn halfbroertje Déclan toch echt niet. Hij is heel stout tegenover sweety maar voor de rest blijft die netjes achter stroomdraadjes en heeftnog niks kapot gestampt. (hout vasthouden) Lachen