[TI] Tinker ontsnapt steeds uit stal, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: Tinker ontsnapt steeds uit stal, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:37

sja ik zeg toch ander slot.. Er zijn echt sloten die een paard niet openkrijgt, daar heb je namelijk vingers voor nodig!
Ik ebn wel benieuwd naar het slot wat hij heeft dat hij die oopenkrijgt?!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:53

je kan ook een halstertouw er extra omheen maken en dichtklikken reken maar dat het moeilijker gaat Knipoog

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:00

Ik heb er nu 2 sloten op, en hij blijft erin Haha!
Soms maakt hij de bovenste nog open, maar dan zit er nog 1 slot dicht en er hangt nu een langere/bredere/ stang voor, zodat hij er niet zo makklijk bij komt.

Bedankt voor de Tips Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:58

ik zou alsnog wat aan die bovenste wat doen dit om ongelukjes te voorkomen

op de bovensteAfbeelding zo een doen en dan net onder het (achterkant) lipje een tik met de hamer zodat hij niet zo heel soepel gaat.

of net onder dat stukje een gat in boren en daar een moer of bout of iet dergelijks in steken wil ie ook niet los.
als je hem dus los wilt maken moet je eerst bout er uit lipje kantelen en dan schuif naar achter, knap paard die dat los maakt Haha!

werkt dat nog niet zet er stroom op anders zou ik niet weten wat je dan zou moeten doen

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:35

Zo'n schuifslot met palletje heb ik ook gehad en mijn paard maakte deze ook open. Hij zat er net zolang mee te rommelen dat het iets omhoog kwam en hij uiteindelijk weer gewoon de deur open kon maken. ( vindingrijk zijn die paarden toch he?).
Ik heb nu een soort l-vormig ijzeren stang ( rond, ongeveer 1 cm doosnee) met een sterke veer eraan. Als je deze zelf open wil maken moet je hem terugtrekken en draaien zodat je hem vast kan zetten. Dit krijgt mijn paard uit zichzelf nooit voor elkaar. Wil je hem weer op slot doen draai je de stang gewoon terug en springt ie door de veer weer op zijn plaats. Hij kan bij het slot maar het is hem in een jaar tijd nog nooit gelukt om hem open te maken. Succes!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:22

die van ons schuurde de deur op en gng ook lekker bix eten maar nu hebben we een dingetje op de deur gesoldeert en die moet je elke keer dicht doen en hij krijgt het niet meer open ik denk dat het wel wat voor jou paard is want hoe lenig ze hun nek ook maken ze kunnen er niet op bijten.Haha!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:24

Op mijn oude manege hadden we ook een paard dat het iedere keer presteerde om uit te breken, dan kwam je nietsvermoedend de stal binnen en dan stond je oog in oog met haar, best grappig. Wij hadden een soort ketting om de deur heen en die kreeg ze niet los. Moet je niet vergeten om de ketting goed te doen natuurlijk, hehe..