Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
snowdon schreef:Rocky Mountain heeft hoogstwaarschijnlijk veel meer nakomelingen, maar niet geregistreerd.
Bij het stukje over Robert O'Neill klopt er iets niet... ik denk dat 1x het woord effen vervangen moet worden door bont?
Celtic Mist heeft nog geen nakomelingen.
annelot schreef:Ryon heeft een paar spots in zijn bles zitten en hij heeft gezoomde vlekken. 2 Symptomen waarvan ze zeggen dat de hengst dan homozygoot is. Volgend jaar heeft Ryon 2 nakomelingen van haflingers en 1 van een Fell pony merrie. Ook heeft hij al een bonte nakomeling uit een effen bruine merrie en een bont kleinkind uit een zwarte merrie. Het kan dus ook best goed dat Ryon zijn zoon Premie ook homozygoot bont is, maar die staat in belgie.
fjordkootje schreef:Zo te zien niet Ariebren, heeft ze wel of geen buikvlek? Witte kin, zal wel sabino zijn.
Ariebren schreef:fjordkootje schreef:Zo te zien niet Ariebren, heeft ze wel of geen buikvlek? Witte kin, zal wel sabino zijn.
Misschien een witte vlek achter het linker voorbeen ??
Geen wit onder de kin.
Maar het is geen "zal wel" de ukkepuk is heel lief en zeer zelfstandig.
Cayusejuhh schreef:maar euhm
Als je haar door Bo laat dekken. krijg je helemaal geek bont
En als je haar door tink laat dekken.. dan wil je wel bont??
euh,,
whats the different?
TinkerRyan schreef:Ik vraag me af waneer je van Homezygoot kan praten zonder dat er een test is gedaan.
je kan na mijn bescheiden mening toch niets zeggen aan de hand van enkele veulens.
Oke als het er meer als 30 zijn ligt het voor de hand maar dan nog.
wel of geen spot....wel of niet omzoomt?? tja ik heb paarden gezien met beide die effe doorgeven.
Nee voor mij zou alleen een test zekerheid geven.
TinkerRyan schreef:Ik vraag me af waneer je van Homezygoot kan praten zonder dat er een test is gedaan.
je kan na mijn bescheiden mening toch niets zeggen aan de hand van enkele veulens.
Oke als het er meer als 30 zijn ligt het voor de hand maar dan nog.
wel of geen spot....wel of niet omzoomt?? tja ik heb paarden gezien met beide die effe doorgeven.
Nee voor mij zou alleen een test zekerheid geven.
persoonlijk zou ik wachten tot het volgende jaar, het wordt wel een laat veulen dan en dan blijf je ook de volgende jaren (mits het allemaal in een keer lukt dan boer je wel langzaam aan terug uit) laat.Cayusejuhh schreef:maar euhm
Als je haar door Bo laat dekken. krijg je helemaal geek bont
En als je haar door tink laat dekken.. dan wil je wel bont??
euh,,
whats the different?
Mee eens, wat is het verschil??
flicka schreef:Dan ben ik benieuwd of het weer een bont veulen wordt. Krijg de indruk dat Premie dan ook homozygoot zal zijn. Ryon is wel om te smullen hoor. Premie ken ik niet maar zal vast ook een mooie cob zijn.