[TI] is een tinker wat voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Re: is een tinker wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:30

Ow ja, Hannoveraan, dat was het. Kon er niet meer op komen.

sindy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 01:51

Hallo,

Na het lezen van de voorgaande berichten, zou je daar uit op kunnen maken dat een tinker minder geschikt is. Ik denk dat het belangrijk is dat je een paard uitzoekt, waarmee je een klik hebt. Een paard dat gevoelig genoeg is voor jou situatie. Mijn tinker houdt rekening met mijn lichamelijke beperkingen, waardoor we samen een team kunnen zijn.

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 02:06

Als je huidige pony eigenlijk al te pittig voor je is, dan zou ik niet voor een Holsteiner of Hannoveraan gaan, die zijn ook voor de sport gefokt en doorgaans best wel pittig.
Is het niet handig om een iets ouder, goed doorgereden paard te zoeken? Op zich moet het ras niet eens heel veel uitmaken maar gewoon eentje die rustig, braaf en gemakkelijk te rijden is.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 07:08

oestinja schreef:
Als je huidige pony eigenlijk al te pittig voor je is, dan zou ik niet voor een Holsteiner of Hannoveraan gaan, die zijn ook voor de sport gefokt en doorgaans best wel pittig.
Is het niet handig om een iets ouder, goed doorgereden paard te zoeken? Op zich moet het ras niet eens heel veel uitmaken maar gewoon eentje die rustig, braaf en gemakkelijk te rijden is.

ik was ook niet van plan om voor een holsteiner of hanoveraan te gaan
ik heb op een hanoveraan gereden een tijdje op een handelsstal en die was wel heel erg lief! maarja hij was ook best pittig af en toe
ik ben ook van plan om een ouder paardje te gaan zoeken Lachen die hebben toch al wat meer ervaring Lachen