[TI] Chester

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: Chester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:33

Vind dit er wel apart staan

Citaat:
Bereden en in koets

Kan Chester zelf ook mennen Clown

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:01

Bonte - is typisch een Belgische uitdrukking.....

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze Chester in de koets hebben gehad. Chester heeft namelijk een ongeluk gehad toen iemand met hem wilde mennen, die het mennen niet machtig was. Chester schrok en werd niet goed gecorrigeerd, is toen gaan rennen en heeft de koets van zich afgeslagen. Is toen ook nog op een auto terechtgekomen. Sindsdien was hij niet meer in te spannen, sloeg letterlijk alles kort en klein.

Onder het zadel was hij wel goed te rijden, werd ook Bestgaand Paard van de ICS in 2004. Hij is afgericht tot Z-dressuur en kan 1.30m spingen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:02

Dienie, de foto staat er nog steeds Knipoog helaas Bloos

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:09

Cheveyo schreef:
Dienie, de foto staat er nog steeds Knipoog helaas Bloos

Heb foto verwijderd....., is makkelijker Knipoog

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:36

Wat zijn wandelpaarden ? Ziek

Zijn dat leasepaarden of zo ?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:38

wandelpaarden is belgisch voor recreatie paarden dus om buiten mee te rijden (wandelen).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:13

Super Dienie!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:25

Heb zojuist de eigenaar van Chester gesproken.

Chester maakt het goed en heeft al vele, vele merries gedekt.

Deze man heeft meerdere dekhengsten en Chester heeft daar zijn werk gedaan en heeft hem daarom te koop gezet.

Chester heeft een stofallergie, moet dus eigenlijk altijd buiten staan, dan doet hij het goed, hij staat nu zomer en winter buiten in de wei.

Ik hoop eigenlijk dat deze man Chester niet kan verkopen, want dan heeft hij een leven als een jonge prins.

Hij zei dat als hij Chester niet kon verkopen, hij gewoon lekker bleef.

Ik mocht altijd voorbij komen zei hij, heb er toch weer een goed gevoel bij.

O ja, de voorpluk en de manen van Chester waren geknipt omdat hij ze veel te lang vond Clown
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 14-07-06 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:03

Fijn dat het goed gaat met hem! Hopen dat hij daar dan toch kan blijven óf bij een baasje terecht mag komen die hem voor altijd kan houden..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:16

Hèhè, hebben we ons zorgen om niks gemaakt. Goed dat je gebeld hebt, Dienie. Is toch je ex paard. Enfin, wie nog een leuke volwassen beleerde hengst zoekt weet Dienie wel te vinden Knipoog

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:18

wel een gave hengst, ik zoek wel een leuke tinker maar dat is voor een meisje van 10, ze zullen me aan zien komen met een hengst haha, gelukkig dat het toch goed met hem is gekomen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:42

Tinker is best sterk voor een meisje van 10 denk ik.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:23

Ligt eraan hoe het meisje rijdt, hier zit er af en toe ook een uk op van 11 ten slotte....
Alleen naar buiten is een minder goed plan Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:11

Van een meisje van 10 kun je nog niet veel verwachten denk ik. In een bak is het misschien een ander verhaal. Maar daar is dan wss ook toezicht op. Als eigen paard vind ik een tinker niet heel geschikt, dan is een New Forest of zo wat makkelijker.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:34

Wat meer info:

In een geheel afgesloten binnenbak is Chester superbraaf, heb er toendertijd van zeer jong tot bijna bejaard op laten rijden, maar heb hem wel altijd vastgehouden als mensen echt niet konden rijden en/of voor het eerst op een paard zaten. Er is nooit wat gebeurd.

In de buitenbak was Chester altijd heel vrolijk en probeerde weleens lekker te gaan brullen en dansen. Na een flink been of tik met de zweep was hij dan prima te corrigeren door mij en nog wat andere meiden. Meisjes van 10 jaar lijkt me dan ook niet geschikt en zeker niet met een hengst, dat kunnen hormoonbommen worden in onbewaakte ogenblikken.

Met het rijden in een weide wil Chester nogal eens wat te vrolijk worden en kan dan een flinke bok geven, zodat je er van af valt. Is dus gebeurd vorige zomer bij een potige dame van 18 jaar. Die durfde er daarna niet meer op te rijden.

Aan de hand met een halster buiten wil Chester nogal eens hard gaan lopen, bij je wegvluchten, heb dit diverse malen gezien, bij de eigenaar voor mij en bij een boer waar Chester toen tijdelijk stond, die dacht hem even in de trailer te zetten met alleen halster om. Chester peerde hem er dus tussenuit en ik had hem daarvoor nog gewaarschuwd.

Als Chester een hoofdstel met bit in heeft is hij zo mak als een lammetje, meneer weet dat hij dan niet weg kan.

Kortom een paard wat precies weet wanneer hij iets kan 'uitvreten'.

Chester stond trouwens met zijn dochter Sissi samen in een 2-paards trailer, zo braaf kon hij ook zijn Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:41

Dienie, ik denk dat je als volwassen ervaren ruiter weet hoe je met een tinker moet omgaan, zeker als het dan nog een hengst is. Ik vind een meisje van onder de 15 gewoon niet geschikt om met een hengst te rijden. Of ze moet al 10 jaar ervaring hebben, en dan dus niet in een manege in groepsles.

Bij de hengsten van HJ kun je stuk voor stuk in de box gaan zitten bij wijze van spreken maar erop met merries in de buurt is wel wat anders. Dan gaan de hormonen opspelen. Een tinker is sowieso een sterk paard met een eigen wil en als je 10 of 11 jaar bent ben je eigenlijk nog in de pony-fase. In ieder geval in de leer-fase en in een groep rijden is weer heel wat anders dan alleen.
Sox rijd ik zonder bit maar die weet ook wel dat ze er niet zomaar tussenuit kan hoor!