[TI] Heb ik dat: Bonita is gedekt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Heb ik dat: Bonita is gedekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:36

nou eh geveliciteerd danmaar met een hoop kopzorgen Haha! (wel of niet drachtig)
Haha! jullie zijn niet de eerste die waarvan een merrie uitbreekt naar de hengst Bloos is bij ons ook al een keertje gebeurd (op het vorige adres)

mijn aapje staat trouwens ook al ruim 2 jaar naast een shet merrie en is ook altijd nog goed gegaan (klop klop)
dat ziet er dan ook zo uit
Afbeelding

de boer waarvan de merrie is vind het niet erg als ze toch perongeluk gedekt word (het is alleen niet zo lekker voor de merrie ja of juist wel Tong uitsteken laatstaan gezond)

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:39

bij ons is de afstand dan wel groter er ligt ook nog een sloot tussen maar merrie ging over het draadje en hengst over slootje dus ja dan weet je het wel

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:59

romeo en juliet Haha!

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:13

dat ken ik onze tinker merrie is 7 weide onder de draad gekropen wat ze anders nooit doet, zelfs niet onder door lopen als je hem omhoog houd!!! om hij onze tinkerhengst te kruipen!!!!

en ja hoor zwanger is ze!!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 20:49

Hahaha, ongeloofelijk!! Ik denk dat de afstand tussen de merries en de hengsten ongeveer zo'n 50 meter was, vóór Bonita besloot over de draad heen te gaan, Daarna konden ze bij het hek met de neuzen tegen mekaar en toen was het raak Lachen Ben benieuwd naar haar scan, maar ik verwacht geen dracht..

Bonita heb ik gister weer lekker op de wei gezet, haar muts ziet er weer normaal uit en gister was ook haar laatste dag van de hengstigheid. Vandaag was ze het in ieder geval niet meer. Nu staan de merries weer even in het weitje waar ze eerst stonden, daar zijn ook dubbele draden en gigabrede sloten (4 meter breed). Hier blijven ze wel in staan Lachen Bonita's vriendinnetjes waren heel erg blij dat ze weer terug mocht Lachen

Edit: op de vorige pagina staat een foto van Indy. Daar zie je in de verte heel vaag een paar kleine paaltjes aan de linkerkant. Daarachter stonden de merries.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:01

Dit is TE schattig voor woorden... Ik hoop voor je dat ze drachtig is.. zou toch wel erg gezellig zijn zo'n kleintje in de wei Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:42

Wat hoor ik nu weer...
Die Bonita..(sloerie) Haha!
Ze had er met dit warme weer kennelijk toch zin in gekregen,en Indy is ook best een mooie man!
(beetje klein,maar wel mooi!)
Ben heel benieuwd of er wai inzit,en wat er dan eventueel uitkomt.. Cool

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:25

he onze slettebak

moest stiekum ook wel lachen zaterdag toen je me belde op het strand
Ze stonden eerst veel verder uit elkaar, maar nu ze zo dichtbij elkaar stonden
krijg je dit soort geintjes

ik hoop dat bon er niets aan overhoud en stiekum ook dat het niet gepakt heeft, kan alleen niet uitleggen waarom niet

Indy is wel een mooie vent hoor

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:58

bedankt allemaal voor de complimenten wat Indy betreft het wordt nu echt een mooie vent hij bleef eerst nog een beetje iel mooi hij begint nu echt body te krijgen .
ik ben ook heel erg benieuwd wat er uit komt wil hem volgend jaar mijn jongste merrie laten dekken want dan worden me andere 2 merrie's oma dat vind ik wel leuk .
dus als het met Bonita niks is dan mag hij volgend jaar in elk geval zijn gang gaan .

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:29

Hier stond laatst ook een hengstje dat op die manier ontstaan is, de hackneyhengst van de buren van die boer waar hij van is was uitgebroken en naar de shetlandermerrie die aan de ketting stond gegaan. Is een prachtige pony geworden.
Hij stond hier om onze shetlandmerrie te dekken, maar die had geen zin. Onze tinkermerrie wel, maar die mocht niet Ach gut Gelukkig is het hengstje niet uitgebroken. Haha!

Je hoopt dat ze niet drachtig is, maar mocht het toch zo zijn, dan kan je daar echt wel van genieten hoor. Ja

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:56

Nou Dianne dat wordt wat.... ergens hoop je van wel, dat het raak is, zoals je al zegt... is toch een klein wondertje dan. Maar dan ook maar hopen dat Bonita het aankan, dan zal zewel weer ingeknipt moeten worden en na de bevalling weer opneiuw dichtgezet. Das wel minder....

Nou over 18 dagen zullen we het weten Knipoog Succes tot die tijd

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:42

laat je het weten over 6 dagen?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 21:32

Ik laat het zeker even weten!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:27

En, is ze al hengstig?

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:47

Nou nou dan nu ook maar even mijn verhaal na heel het topic te hebben gelezen.

Mijn merrie is geprobeert te dekken vanaf haar derde jaar en kwam bij ons toen ze zeven was
In al die tijd wanneer er geprobeert is te dekken is het niet gelukt en is er een complete trucendoos geopend. In dit geval was er ook geen actie op de eierstokken!

Nadat ze bij ons is gekomen is ze waarschijnlijk tot rust gekomen en is alles binnenin ook tot rust gekomen.

Er stond in die tijd een hengst op stal en hebben we voor de grap het toch nog een keer geprobeerd (KI) Alleen gescand of er iets van een eisprong was en gedekt daarna niet meer gekeken of alles goed was en haar alleen de broodnodige rust gegeven en in haar vertrouwde ritme laten zitten..... en ja hoor na drie maanden zagen we toch echt een duidelijk gedrags verandering en wilde we toch wel weten ofdat het gelukt was.
Dus de DA gebeld om te scannen en RAAK!

Dus je weet maar nooit misschien is het wel gelukt omdat ze er nu zelf waarschijnlijk toch veel zin in had!

En wat betreft het dichtzetten ja dat is misschien wel een klein probleempje bij het bevallen maar meestal kan een DA op het moment dat je denkt nu komt het bijna de vulva al openen en mocht het niet ver genoeg zijn bij de bevalling verder openen.

In ieder geval veel succes en sorry voor het lange verhaal!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:19

Nou, Bonita is nog steeds niet hengstig geworden en zaterdagochtend om 9 uur heb ik dus een afspraak..

Scheldemonde: jouw verhaal lijkt wel een beetje op Bonita's verhaal Lachen

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:41

jeetje teuntje111, wat verassing!!!! Gekke bonnie heeft ook altijd wel iets speciaals voor de suprisedoos. hahhahahaha, Nou laat het me weten he. Ze heeft trouwends wel smaak jemig wat een heerlijkheidje!!!. groetjes prissey

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:01

Morgenochtend weten we het!!!
Knipoog
Kan bijna niet wachten!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 13:44

Bonita is misschien toch drachtig!!!

Vanmorgen een scan laten maken en laten onderzoeken door 2 dierenartsen. Ze hebben een (vrucht)zakje in haar baarmoeder gevonden! Voor de zekerheid moet ik volgende week terug komen, dan kunnen ze het hartje zien. Als het zakje dan gegroeid is, dan is het echt een vruchtje, mocht dat niet het geval zijn dan heeft ze een cyste.. Nog een week afwachten voor ik dus echt 100% zekerheid heb!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:45

Ow wat leuk * heb het topic gevolgt Lachen *
Dan is het toch wel échte liefde Haha! Lovers

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:54

Een wonder kindje Lachen leuk dat ze elkaar zelf uitgekozen hebben..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:13

nou dan gaa nwe toch duimen dat het een vruchtzakje is en dat alles goedl oopt. misschien niet zo fijn dat er een veulen komt (vanwege het dichtgezet zijn, veulen is altijd welkom lijkt mij) maar ook daar zal de Da toch wel wat op weten lijkt mij. Ze hebben elkaar uitgezocht, dus dit is echt een liefdesbaby (ipv een uitgehuwelijkt paard hihihi) dat kan toch niet mooier Lovers

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:57

Een week duurt soms heel lang...... Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 15:05

fjordkootje schreef:
Een week duurt soms heel lang...... Knipoog

Ja, deze week duurde al heel lang Bloos

Als ze echt drachtig is, dan ga ik wel ervoor zorgen dat alles in goede banen wordt geleid. Te meer omdat het dus een echt wonderkindje is.. De dierenarts vond het al knap dat de hengst überhaupt het voor elkaar gekregen had, omdat ze dus echt goed dichtgezet was, want hij paste er met zijn hand nog maar net door. Ze moest vanmorgen een katheter omdat ze niet wilde plassen (had volle blaas), maar dat ging dus nog maar net. Van binnen is er gelukkig niks beschadigd door de dekking.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:15

Ik hoop voor je dat het wat is,
ik denk dat je nu echt in zenuwen zit!
Veel geluk toegewenst deze week!

gr. annique