[TI] Beste zadel voor tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Re: Beste zadel voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:36

Ik heb een JC vzh zadel. Past perfect, en vind m echt heerlijk zitten.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:09

ik heb een ainsley zadel, het ligt en zit super

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 06:52

Ik heb een Kieffer Europe,..

Ligt heel mooi, en zit heerlijk,..
En je kan dit zadel goed verstellen, d.m.v boom verwisselen, en opvullen,.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:54

Pellie schreef:
ja ik zou ook zeggen, laat eentje op maat maken. daar ben ik uiteindelijk ook op uit gekomen met mijn ronde tink. Lachen

Dito hier, ik heb een westernzadel op maat laten maken, uiteindelijk was ik niet duurder uit dan ene nieuwe te kopen.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:29

Heb een KN symfonie brede boom.
Geweldig zadel,zit als een huis.
En past perfect.

Afbeelding

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:17

Op mijn luxe Tinker heb ik een Stübben Scandica met middelboom liggen. Ligt goed en zit heerlijk Dromen

Maar zoals al meerderen hebben gezegd: gewoon een passervice langs laten komen. Die mensen kunnen toch het beste zien of het zadel goed ligt op je paard en of jij er goed in zit.
Bij mij is een ruitersportzaak uit de buurt langs geweest.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:41

ook hier een boomloos zadel(nog maar een paar maandjes overgestapt),en echt waar,de beste keuze ooit geweest....

past prima,ik moet geen uren meer aansingelen voor het zadel vast ligt,en rijdt zalig!

alleen int begin idd wat aanpassen,vooral met de ene merrie die ik aant inrijden ben,als die haar remmen plots dichtgooit heb ik een paar keer bijna in haar nek gelegen Tong uitsteken ,maar went heel gauw,en persoonlijk vind ik het een prachtig zadel om automatisch meer met je benen te rijden.....je voelt perfect op welk been je rijdt,doorzitten is mega(terwijl ik het vroeger echt niet graag deed),.....

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:44

ik heb een jc veelzijdigheid erop liggen, bredere boom, ligt super! e af en toe rij ik met een kieffer dressuur. ligt ook goed.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 16:21

En heeft hier iemand ervaring met een wintec ?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:05

ja gehad, tot gam uit de bomen was gegroeid. ik had een wintec pro en het lag mooi en stevig ook. de zitting was toch wat hard vergeleken wat ik nu heb, maar een bontvelletje erop en klaar Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:07

Oke en hoeveel geld was je ongeveer kwijt aan die wintec pro.
Met hard zitten zal het wel mee vallen want ik ben wel wat gewent omdat het zadel wat ik nu heb echt 3 keer niets is

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:01

Ik had altijd een kieffer, maar die had ik breder laten maken en dat schijnt niet altijd goed te zijn.
Ik heb nu de breedste Kentaur een veelzijdigheid richting dressuur.
De breedste is 4 en dat is bijv. bij Kieffer 2.
En die ligt nog veel beter er op.

http://www.animoruitersport.nl/kentaur.htm

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:20

Hey! Op mijn verzorg tinker licht een Kadet veelzijdigheids zadel! en past perfect!Heeft een goeie brede boom! (want t is niet het slankste maatje tinker Knipoog )

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:21

Ik dacht dat wij ook een wintec hebben op Aedan. Anders moet je sara ( Aedan op bokt eens een pm sturen).
Nu zijn we overgestapt op een barefoot nevada.

Veeeeeeeeel beter Haha! en wat er wordt gezegd over die zit? Volgens mijn instructrice zit ik beter(steviger) op het boomloos dan op dat wintec geval Knipoog Hoewel ik er zelf niet zo zeker van zou zijn dat het goed ging gaan. maar ik heb er nu al 3 keer mee gereden en ik moet zeggen, ik wil niets anders meer onder mijn poeselig ding Haha!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:44

Ik heb ook net een nieuw zadel voor Ryon besteld. Ik werd er gek van dat ik heen en weer bleef schuiven en nu dus een zadel wilde wat geoon ligt als een huis. Ik ben gaan rondneuzen en zo kwam ik uit bij Massimo. Dit merk is speciaal ontworpen voor brede paarden zonder schoft. De ontwerpers hiervan hebben nml zelf ook een tink waar geen zadel op paste. Een doorsnee zadel gaat vaak tot boommaat 34 en massimo tot 42. Een ruitersportzaak hier in de buurt heeft Ryon opgemeten en hij blijkt dus boommaat 40 te hebben!!! Vreemd he dat geen enkel zadel goed blijft liggen Haha! Als het goed is rijd ik ermee tijdens de recordrit in Kootwijk dus als je daar ook bent dan kom je maar ff kijken. Bet is trouwens een dressuurzadel.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 06:05

ik heb een Joy & Harmony dressuur zadel op Silas liggen en dat ligt super en zit heerlijk. Daarbij loopt Silas geweldig door de goede schoudervrijheid en rugvrijheid (door de bredere kamer)
Yarka hier op bokt verkoopt ze. Zie http://www.oldehietmoat.nl/pages/joyharmonypag.html

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 06:53

Ik ben begonnen met een kunststof wintec. Zat verder prima en ik was voor ongveer 300,-- Euro'tjes klaar.... je moet toch wat he, als je gaat beginnen Haha! Maar wilde toch graag boomloos, vond ze prachtig die zadels. Heb een Torsion gekocht. Hoewel het zadel prima paste op de rug van mijn paard en paarden, kon ik erzelf gewoon niet op zitten... De maat was voor mij te groot, zadel te groot voor mijn kont, of mijn kont te klein voor het zadel.... ik prefeer het eerste Haha! .
Heb nu een Rossner dressuurzadel en zit en past perfect! Ben er nog niet, zal nog wel een keer veranderen van zadel, want mijn merrie zit erg vast van voren bij haar schouders en heeft dus veel ruimte nodig.
Ik zou ook wel eens heel erg graag dat zadel van Yarka willen passen, maar ze woont zo mieters ver bij mij vandaan...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:40

_Micha_ schreef:
Oke en hoeveel geld was je ongeveer kwijt aan die wintec pro.
Met hard zitten zal het wel mee vallen want ik ben wel wat gewent omdat het zadel wat ik nu heb echt 3 keer niets is

ik heb 2x een tweedehandse gekocht, een gewone pro voor 250,- en een een 10 maanden oude pro met Cair voor 450.-

annelot heb je een linkje van die massimo's?

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:57

Hoi Pellie, de duitse site is: www.massimo-der-sattel.de hier kun je alles vinden over het zadel, de modellen, kleuren en het ontstaan ervan.
Ikzelf heb het zadel besteld bij een ruitersportzaak in de buurt, maar je moet even kijken wie de dealer is bij jou in de buurt want niet iedere ruitersportzaak kan bij massimo bestellen.
Ik heb ook folders mee 30 september dus als je die wilt kom je maar even langs Haha!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:59

Oh Pellie je kunt ook kijken op www.bluebalance.nl hier vind je ook de dealers per profincie

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 18:50

Annelot wat een geweldig zadel wat was het prijsje van het zadel?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:56

ik heb de 30e ook folders bij me van de Joy & Harmony zadels...
op www.oldehietmoat.nl kan je info vinden

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 07:18

Hoi Micha, hier een berichtje van Annelot, zit bij Lonneke en heb geen zin om mezelf in te loggen.
Het Massimo zadel kost 1295 euro, maar kan helemaal naar je wensen aangepast worden, boommaat, inchmaat, kleur (ze hebben geloof ik 12 kleuren). Ik hoop dat ik ik hem heb voor de 30ste.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 09:54

Heel erg bedankt, mijn vader gaat maandag in een winkel langs waar ze de zadels hebben en gaat eens informeren en kijken, het is wel wat boven mijn buget maar dat wordt gewoon dan even doorsparen als het wat is