die hingen dus OVER de grond te sleuren

Voor je het weet lig je dus op je bek met paard en al

Nu hangen ze NET weer iets boven\op de grond

Die moet ik wel elke maand bij knippen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Loekjuh schreef:Ik weet niet of dit eral tussen staat. Maar het is zo als jij jezelf kaal zou scheren komen er ook weer niewe haren. Betere en het groeit sneller. Ook als je je har heel kort laat knippen kan het heel hard gaan groeien omdat er een stuk af is wat mischien dood is of niet super goed meer ofzo.. Naja dat is dan ook denk ik bij een paard. Heb dit namelijk vaker gehoord dat mensen een Tinker gekocht hadden maar de sokken waren eraf geschoren en het groeide heel hard aan. Ik denk dat het daar aan ligt omdat je ze zo kort hebt geknipt dat ze weer de ruimte hadden om hard te groeien. Misschien ook wel genetisch bepaald want het ene paard heeft een dikke bos een de andere juist helemaal niet.
jacqie70 schreef:Loekjuh schreef:Ik weet niet of dit eral tussen staat. Maar het is zo als jij jezelf kaal zou scheren komen er ook weer niewe haren. Betere en het groeit sneller. Ook als je je har heel kort laat knippen kan het heel hard gaan groeien omdat er een stuk af is wat mischien dood is of niet super goed meer ofzo.. Naja dat is dan ook denk ik bij een paard. Heb dit namelijk vaker gehoord dat mensen een Tinker gekocht hadden maar de sokken waren eraf geschoren en het groeide heel hard aan. Ik denk dat het daar aan ligt omdat je ze zo kort hebt geknipt dat ze weer de ruimte hadden om hard te groeien. Misschien ook wel genetisch bepaald want het ene paard heeft een dikke bos een de andere juist helemaal niet.
Haren groeien uit je hoofd en het maakt geen f*ck uit of je het knipt of niet mbt de snelheid van het groeien. Wel lijkt het weer voller en gezonder, maar mijn haar gaat echt niet sneller groeien omdat ik het geknipt heb.....Tuurlijk lijken de haren mooier, maar dat komt omdat ze niet gespleten ed meer zijn.
Kiara schreef:Precies Jacqie70.
Dat schreef ik ook al.
Maar dan minder direct
Supah_Sky schreef:Bij mijn tink groeit alles heel snel, ik moet regelmatig knippen. Maar alles is genetisch bepaald, in de genen staat een bepaalde maximum lengte, of deze behaald wordt dat ligt aan de "milieu factoren".
Knippen stimuleerd trouwens ook het groeien, als je af en toe de puntjes afknipt groeien die puntjes waarschijnlijk 2x zo lang terug.
een haar groeit vanuit het haarzakje.. niet van uit de puntjes