[TI] Trekt jullie Tinker ook zoveel bekijks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Trekt jullie Tinker ook zoveel bekijks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:37

oh ja die ken ik ook, tegen je mede ruiter zeggen, oh maar de jouwe is ook leuk hoor... da's dan weer niet zo leuk om te horen

en gam is ook vreselijk nieuwsgierig. als hij iemand ziet staan die hij interessant vindt, loopt ie er ook zo op af. even neuzen in de fietstassen of vette hap tas aan het stuur...ja dan wordt je toch fan van zo'n paard?

en zoveel mensen die roepen: dat is een tinker hè!?! en dan helemaal blij zijn als ik het bevestig.

of inderdaad rijden langs de bejaardenwoninkjes en überblije oudjes zien glimlachen en zwaaien voor de ramen. ik wordt dan zo gelukkig dat gam die mensen even blij kan laten zijn.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:17

Haha, ja bij mij op stal trekt mijn verzorgtinker ook veel bekijks. Hij is de enige tinker op stal..

Bij ons op de manege komen redelijk vaak ook gewoon oudere mensen en die vinden zo'n tinker supergaaf. Met van die sokken en lekker stevig zeggen ze dan

Laatst reed ik een fnrs proefje en de jury had ook als commentaar : dat is weer eens anders, een tinker. Wel hele leuke tinker hoor !..

Dusss.... Tinkers zijn gewoon SUPERSTOER

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:41

haha mijn kruizing met tinker trekt oowk veel bekijks hoowr. ik rijdt hem bitloos en boomloos en me hoofdstel is blauw en me hoofdstel oowk en hij is 4 maar hij lijkt gewoon nog 3.... krijg vaak complimenten dat hij er leuk uitziet en dat het een mooi beestje is daar zie je bijna geen tinkers

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:54

ik deed een tijdje geleden mee aan een onderlinge springwedstrijd. In de 50 en de 60, de 50cm had ik gewonnen, toen ik weer in de ring kwam om 60cm te springen werd er omgeroepen: "en daar is Britt van hagen weer met haar elegante super tinker"
Volgens mn pa werd er aan de kant ook vanalles gezegd over mijn apparte verschijning (ik was de enige met een tinker, en dan ook nog eens helemaal gekleed in legerkleren+dekje, was op een manege dus er zullen ook zat mensen/ouders zijn geweest die nog nooit een tinker hadden gezien) iemand aan de kant zei ook: "eej daar heb je die goeie weer"

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:03

idd pellie oudere mensen (en kinderen) weten de tinkers erg te waarderen, is ook mijn ervaring. Kinderen steken hun mening dan ook niet onder stoelen of banken !! geweldig !!

Afgelopen zaterdag op een plaatselijke keuring: Kijk dat paard heeft zelfs manen aan de benen!!
en een "hels angel" uitziende meneer met een enorme moter die ook enorm veel kabaal maakte, stopte en zette hem af toen ik hem moest passeren, ik kreeg het compliment dat ik een geweldige mooie FRIES had, en nog nooit zo een mooie gezien had !!!!
Na een klein gesprekje met deze gevaarlijk uitziende meneer met een ozo klein hartje bleek dat hij dacht dat alle paarden friezen waren...........
Hij weet nu dat er friezen & tinkies zijn. hihihi

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:35

hahaha! die laatste!!! alleen friezen en tinkers dus...kan ik mee leven

van dat omroepen: gisteren op de stoet dus ook zegt die schepen van ditjes of datjes door de micro: "en daar is weer zo'n stel pràchtige paarden, ben elk jaar weer blij als ik zie dat ze erbij is!"
Hij kent het ras niet, maar vond het desondanks een erg leuk commentaar

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:43

Ik krijg vaak te horen "kijk die ene heeft schoenen" (mijn fjord Kootje heeft hoefschoenen aan zijn voorhoeven als we buiten rijden) en "ohhh die andere heeft sokken en vlechtjes"

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:09

*gniffel* wat een verhaal sneppie gelukkig staat die biker zijn kennis niet synoniem voor 'dé biker'. mijn vriend is er ook zoeentje en de meesten van de club vinden gam wel érg imposant, ondanks dat hij niet echt groot is.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:06

Ik vind dat verhaal van sneppie erg gaaf, echt leuk dat ze zo reageren. Ik heb ook veel bekijk met Angel als ik met haar op de dijk loop. Toen ze nog klein was, dachten ze dat ze een shet was (oh hij wel groot uitgevallen voor een shet he,hij heeft zelfs sokken...) Ik maar gezegd dat het nog een vuelen was, oh das wel een grootshet veulen dan... Neeee een tinkerveulen en het is een zij

Met Lizzy ben ik nog niet op de dijk geweest, nog meer verwarring zaaien, want zij heeft niet van die mooie vlekken

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:30

Ik krijg ook best vaak leuke dingen te horen

Het allerleukste vond ik toen we een x in het bos reden.. er liep een klein meisje met haar moeder.
En dat meisje riep keihard; Mama, mama dat paard heeft mooie veren op z'n benen

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:13

Ow ja ik heb heel veel bekijks met mijn tink. Veel mensen roepen ook : kijk dat paard eens mooi zijn met die enorme haren op zijn benen !!
Laatst was er een meisje die riep naar haar moeder : kijk mama dat paard heeft echt mooie sloffen
Ook op stal is hij het lievelingtje van veel mensen. Ze vinden het een heerlijk rustig en lief paard .
Vooral de kids zijn er gek op en hij geniet ook echt van alle aandacht die hij krijgt !

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:41

Lowara valt ook altijd erg op.
zowiezo op concours in de inrijhal rijden er een stuk of 25 bruinen en zwarten.. en Lowara
hoe vaak ik wel niet vragen krijg en op de foto wordt gezet.. ontelbare keren. vorige concours moest ik gauw even parkours verkennen, dus dumpte ik Lowara bij een vreemde mevrouw.
kwam ik 5 minuten later terug, stonden er 4 mensen eromheen met fototoestel..tjah.. ze moesten natuurlijk wel op de foto

Ook regelmatig.. mensen die haar willen kopen, had het arme dier al minimaal 30X verkocht kunnen hebben als ik zou willen
( maar ze gaat lekker niet weg hoor)

ook een mooie, 2 leerlingen hebben een Lowara look a like gekocht omdat ze haar zo leuk vonden

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:00

ja je krijgt veel bekijks van zowel

irritante kids die roepen: hey een koe!

of mensen die vragen:
- waarom scheren sommige mensen de sokken af?? hihi (ze denken dus dat alle mensen die sokken afscheren bij andere paarden, warmbloeden etc!)
- oh wat een mooie sokken!! ( krijg je ook vaak als reactie)
- en vaak vragen ze: waar ze vandaan komen

maar de laatste tijd krijg ik ook te horen:
Hey dat is een Tinker toch?

Dus steeds meer mensen beginnen het ras te kennen. 2 jaar geleden wist nog niemand van een tink af en nu wel!

En vaak zeggen mensen tegen je: ik vind dat je een mooi paard hebt. En dan zeg ik gewoon: dank u wel!

LEuk hoor al die reacties, ik rij ook altijd trots rond!

leintje24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:01

oh ja Taryn is 1x op een bruidrapportage geweest bij een stel dat ging trouwen bij mijn toen nog verzorgster

en 1x heeft iemand een kind van 1 jaar bij me opschoot gezet en die wilde graag een foto maken

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:34

Wat ik het leukste vind is als kinderen roepen, da's een paard met pantoffels Ik wordt vaak aangehouden door mensen die willen weten wat dit nu voor ras is. En Sox vindt al die aandacht geweldig. Ze gaat er helemaal voor staan. (Dat is wel anders als we eens een weg moeten oversteken ) . Aandacht van mensen is blijkbaar iets speciaals. Kinderen vragen ook of ze haar mogen aaien en dat ligt eraan hoe mijn pet staat, meestal wel goed hoor!

Ik weet niet waarom mensen echt met de mond half open blijven staan. Het is een gewoon zwart paard, wel massief en met witte benen. En dat hoofd natuurlijk. Maar je moet wel een liefhebber zijn van massieve paarden. Blijkbaar lopen die er nogal wat rond. Er zijn hier ook niet veel tinkers wat me nog steeds verbaast.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:17

Die zwaaiende omaatjes en gillende kinderen komen we ook vaak tegen.
En inderdaad vragen over wat voor ras het is. Vooral mensen die niet in het paardenwereldje zitten die vinden ze vaak erg leuk. Paardenkenners vinden ze vaak maar sloom en dom. Nou ja zeg! haha.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:20

idd spetter dat is ook mijn ervaring
het gewone "voetvolk" vindt tinkers meestal echt het einde, terwijl paardenvolk er niet zo voor te vinden is

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:44

Kimba heeft ook altijd veel bekijks, als we buiten rijden en als er dan mensen langs komen gaat de eerste blik altijd naar dr sokken
En dan gaan ze haar is goed bekijken en krijgt ze altijd complimentjes van wat een mooi paard enzo, en wat een mooie sokken heeft jou paard..

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:41

Aedan krijgt ook altijd complimentjes als we buiten rijden. Wel een beetje zielig voor de mensen die meerijden want die krijgen nooit aandacht Clown

Ik heb ook al heel vaak gehoord dat ik een mooie fries heb en andere vragen direct achter het ras.
Op de manege is hij de lieveling van velen. Hij staat ook bij een doorgang waar iedereen passeert en hij hinnikt echt naar iedereen ( vooral als hij er 1x iets van heeft gekregen Knipoog )

Het allergrappigste vond ik de reactie van een kleutertje:
'Isse een jonges of meisjes paard?' waarop ik hem vriendelijk uitleg dat Aedan wel degelijk een jongens-paard is. ' Waarom strikjes in een jongespaard?' vraagt hij me super verontwaardigd doelend op zijn hengstevlecht. Hij vond me een ongelofelijke dierenbeul, want een jongen met een vlecht, dat was absoluut not-done. Haha! Tjah, hij had een punt Lachen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:37

onze tinkers hebben heel veel bekijks.
vooral in deze tijd.
ik zal je vertellen
dat je onze tinkers ooit in de bit zult vinden.
vandaag kwam er een man bij ons en die wilde fotos maken.
ik helemaal blij.
ik dacht: dan moet ik toch wel een keer reageren op deze topic
Roos

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:08

die van mij stond erin Knipoog

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:53

frenia schreef:
idd spetter dat is ook mijn ervaring
het gewone "voetvolk" vindt tinkers meestal echt het einde, terwijl paardenvolk er niet zo voor te vinden is Nagelbijten / Gniffelen

Stiekem zijn alle mensen uit het paardewereldje ook verliefd op tinkers.
Toen ik op mijn oude manege aankondigde dat ik een tinker ging kopen, zei iedereen: maar jij kunt toch wel iets beters rijden?
Maar nu kom ik daar regelmatig op spring- of dressuurconcour (zondag nog springconcour) en iedereen daar is altijd heel enthousiast over mijn tinker. krijg allerlei vragen en veel mensen komen me vertellen dat ik echt een leuk paardje heb. 2 jaar geleden ben ik ook op ponykamp geweest, daar waren de begleidsters ook fan van mijn paard. Ze kreeg daar allerlei bijnamen, zoals tinkerbel tinkywinky, tinky enz.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:06

19 Juli ga ik met Amy op de jaarlijkse fokveedag staan.. Dat trekt jaarlijks toch wel meer dan 2000 bezoekers.. Ze zal dan zeker wel in de belangstelling staan! Als ze dat nog niet genoeg doen!
Amy is oa vrijwilliger bij de hoefsmid. Ze krijgt dan handgesmeed beslag op haar voetjes geslagen *LOL*

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:23

Mijn verzorgtink ziet eruit als Koss, het paard van het land van ooit.
Het banketstaaf is nog dat het een meisjes-paard is (merrie) en ze dus ook een snor heeft Knipoog
Voor de rest krijg ik veel opmerkingen dat ze vast wel shire-bloed in zich heeft (ze is zwart met witte achtersokken en vrij grof gebouwd, maar niet dik), maar dat is van de paardenkenners.

MamaMiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:57

Lowara schreef:
Lowara valt ook altijd erg op.
zowiezo op concours in de inrijhal rijden er een stuk of 25 bruinen en zwarten.. en Lowara Clown
hoe vaak ik wel niet vragen krijg en op de foto wordt gezet.. ontelbare keren. vorige concours moest ik gauw even parkours verkennen, dus dumpte ik Lowara bij een vreemde mevrouw.
kwam ik 5 minuten later terug, stonden er 4 mensen eromheen met fototoestel..tjah.. ze moesten natuurlijk wel op de foto Clown

Ook regelmatig.. mensen die haar willen kopen, had het arme dier al minimaal 30X verkocht kunnen hebben als ik zou willen Nagelbijten / Gniffelen
( maar ze gaat lekker niet weg hoor)

ook een mooie, 2 leerlingen hebben een Lowara look a like gekocht omdat ze haar zo leuk vonden Ja

Nagelbijten / Gniffelen

Gheghe... Haha!
Ik was eens met Marlien en Lowara op pad (jaaaaaaaaaren geleden Haha! ). Ien op de fiets en ik op Loo.
Komen we voorbij een oudere heer en dame,, zegt de heer: "Kijk een indianenpaard!" Nagelbijten / Gniffelen
En ikke: "Ja, in Ierland heb je ook indianen!" Knipoog