[TI] Dure tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:30

oestinja schreef:
Voor dat geld heb je ook een kanp KWPN-ertje dat lekker is doorgereden... even goed rondkijken dus!

Ik denk dat de TS opzoek is naar een tinker.. en niet naar een KWPN'er ....

Viev1

Re: Dure tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 08:36

haha, ik ben idd op zoek naar een tinker! Vind het echt geweldige beesten! En jullie hebben idd allemaal gelijk hoor, over die prijs en dat hij nog maar 3 is! Hij had ook nog een andere tinker staan, dus ik ga gewoon eens kijken. Ben nog maar bij 1 tinker wezen kijken en vind het wel belangrijk om me goed te oriënteren enzo.

Donderdag ga ik bij een andere tinker kijken en die wordt bijna 9 jaar. Dat is een merrie en is €1.000 goedkoper. Die tinker spreekt me ook ontzettend aan

Ik houd jullie zeker op de hoogte! Leuk dat jullie zo meedenken!

0maris0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:37

Geen website????

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:44

markt plaats en dan even dit nummer in zoeken klikken 3854805513

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:59

Hoi,

Ik heb em even opgezocht op marktplaats en ik vind em erg mooi! Hij is mooi getekent en de karakter beschrijving is ook erg leuk.
Als hij indd al goed ingereden is zal hij wel 4 worden dit jaar ipv 3?! Dat zou ik nog maar even navragen. Ik vind em wel erg klein maar misschien vind jij dat wel helemaal niet erg

Ik vind em wel aan de dure kant maar ik zou zo iemand kunnen zijn die het er voor zou betalen. De aanschaf is uiteindelijk het geld niet maar het onderhoud wel! Nou snap ik dat je dat geld wel moet hebben, maar dat heb je blijkbaar anders ga je er ook niet kijken
Er er valt meestal wel iets af te praten denk ik.

Dan kan je wel zeggen van: Er zijn er ook voor minder geld en al goed doorgereden maarja misschien wil jij wel een 3 jarige grappige ruin ipv een 9 jarige merrie. Ik zou het dan wel weten in ieder geval.
Ik ben benieuwd naar je beslissing. Succes in ieder geval

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:04

Ik heb ook een tinker gekocht bij de Ierse tinker stoeterij, was ook duur. maar deze is wel door de sportkeuring heen gegaan.
(heb wel geen foto's laten maken maar was niet nodig voor mijn doel.)
Ik ben het helemaal met Mystictinker eens.
voor die prijs zijn ze daar zo weg. de meeste zijn zelfs al voor die prijs verkocht voordat ze zijn beleerd en komen dus nog niet eens op de site.
Ik zou zeker eens een kijkje gaan nemen en kijken wat je zelf van de tinker vindt.

Succes!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:32

Dank je wel! Ik ga idd gewoon kijken of het klikt enzo. En wat ik er in het echt van vindt

De tinker staat op marktplaats. Je kan zoeken op Koos en op tinker clown.

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:09

MysticTinker schreef:
Dat is toch die tinker van Stoeterij de Ierse Tinker he?
Ziet er inderdaad erg leuk uit, maar ik vind de prijs ook erg hoog.
De stoeterij is wel érg goed, ik ga er altijd heen voor de tinkerbrokken.
De mensen zijn heel aardig en de paarden worden er heel goed behandeld, en de eigenaren hebben erg veel ervaring.
Het kan goed zijn dat deze tinker nu nog 3 is, maar deze zomer 4 wordt.
Ik heb zelf ook daar gekeken toen ik een tinker wilde, maar ze waren toen ook al net boven mijn budget, de meeste rond de 3500 euro.
Dus als je geld genoeg hebt zou ik er zeker eens gaan kijken Ze zijn erg betrouwbaar!
Je kunt altijd proberen om er iets vanaf te krijgen, maar ik denk het niet, want zelfs voor deze prijzen worden de tinkers daar snel verkocht!

Hellemaal mee eens !!
deze mensen zijn dus echt wel betrouwbaar en weten waar ze het over hebben ,ik heb mn merrie daar ook vandaan en heb voor haar ook ( 3200) moeten betalen ,maar voor een merrie is dat anders dan voor een ruin (haar foto staat nog steeds op de voorpagina ..john staat op haar )

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:51

deze tinker heeft volgens mij een hele tijd te koop op marktplaats gestaan. (2500 euro dacht ik)
Waarschijnlijk hebben de ierse tinker stoeterij hem van de vorige particulieren eigenaar over genomen.

ik vind het ook een enorm bedarg voor een 3 jarige net niet groene tinker

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:01

sluit me helemaal aan bij supertje

ennuh denk dat een oudere tinker 5-6jr een verstandigere keuze is

kijk bij tinkerlinks in het subtopic tinkers daar vind je ook verschillende stallen met tinkers in de verkoop.

Kanters in Someren heeft trouwens ook altijd veel leuks http://home.planet.nl/~kante277 (ze hebben trouwens veel meer dan wat er op de website staat, daarom kun je beter bellen voor actueel aanbod e.d.)

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:30

Veeeel te duur
Maar ja als je het geld er voor over hebt moet je het zeker doen.

Maak je wel even een proefritje alleen en in de groep van tevoor en door een eigen gekozen dierenarts laten keuren voor aankoop!!

Beter mee verlegen als om verlegen ...
Bij een handelaar zijn ze nml. allemaal braaf,lief,rustig,grappig en geschikt voor een beginner

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 17:32

Bij Someren ben ik zaterdag wezen kijken, maar daar hadden ze niks geschikts. Alleen een merrie, maar die was net drachtig.

Ik ben net weer terug van Koos. En het is echt een lief en rustig paardje. Hij is nu 3 maanden onder het zadel. Met buitenritten was
hij schijnbaar ook erg rustig. Wil graag voorop lopen ook langs de snelweg enzo. Toen ik aan het rijden was, vloog er een soort straaljager over, maar hij reageerde er helemaal niet op.

Het waren ook hele aardige mensen. Ze wisten er veel van enzo. John had al door de telefoon verteld dat hij Koos niet zou verkopen als het niet goed zou gaan tussen ons met rijden. Maar hij vond dat het wel goed ging.

Ik ga donderdagavond nog naar een andere tinker kijken en daarna beslis ik pas wat ik doe. Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:50

Citaat:
Beter mee verlegen als om verlegen ...
Bij een handelaar zijn ze nml. allemaal braaf,lief,rustig,grappig en geschikt voor een beginner

v .vlimmingen zijn zeker niet zulke mensen !,als John een andere tinker had staan van zeg maar 2500 eurrie en die beter bij jouw had gepast had hij zeker niet koos aan jou verkocht .zo zijn hun absoluut niet ,
kijk ik ben vorig jaar op een stal geweest en die zouden zo een gekke tinker aan je verkopen terwijl hun zeggen tinkertje is goed voor een beginner hoor ......

je moet naar je eigen gevoel uitgaan Horsy1...suc6 met je beslissing !!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:51

ik vind zo wie zo de prijzen voor Tinkers aardig hoog liggen

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:09

Sja tinkers zijn populair he, en de mensen willen er blijkbaar zoveel voor geven..
Het is ook niet makkelijk om een goede tinker te vinden, en áls je er dan een tegenkomt dan ben je wel bereid om er wat meer voor te betalen. Dat was bij mij in ieder geval zo! Ik ben heel nederland doorgereisd, wel 20 tinkers gezien, aan ze allemaal mankeerde wel iets, totdat ik Mystic zag, die was wel weer 3000 euro, maar na weken zoeken was de keuze snel gemaakt!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:55

Allereerst, ik vind de prijs ook behoooooorlijk hoog, zeker voor een net beleerde ruin van 3 jaar.

Maar verder sluit ik me wel aan bij Chas, Xx_Mitt_xX en MysticTinker, het is een heel goed adres. Mijn merrie komt daar ook vandaan, ik heb destijds (3 jaar geleden) 3200 euro voor haar betaald, maar ze bleek later wel drachtig te zijn (daar kwamen we achter terwijl ze nog bij de Stoeterij stond). We hadden echter al een mondelinge koopafspraak, en John heeft ons haar toen voor hetzelfde bedrag (3200 euro dus) laten kopen. Zo hadden we er dus 2 voor de prijs van 1 !! Hebben we later samen nog erg vaak om moeten lachen .
Ze staan 1000 % in voor de tinkers die ze verkopen, als ze een bepaalde tinker niet bij een bepaalde koper vinden passen, wordt hij/zij gewoon niet verkocht, al ga je op je kop staan .
Ik vind dat ze ook echt de mooiere tinkers uitzoeken in Engeland/Ierland, bij andere stoeterijen worden vaak groepen van 20 tinkers gekocht, en dan zijn het 3 mooie paarden en 17 "kneusjes" (die overigens nét zo lief kunnen zijn hoor). John zoekt echt de mooie paarden uit, en neemt alleen die mee naar huis.

Bovendien (en dat vind ik ook heel belangrijk), ook al de koop gesloten is, blijf je altijd van harte welkom, ook als je vragen of problemen met je gekochte tinker hebt. Dat vind ik ook een groot pluspunt, geen "drempelgarantie" zoals bij veel andere handelaren.

Nou, een heel verhaal, maar wilde toch even reageren. Het is dus een super super adres, maar ik ben het met de meesten eens dat de prijs écht hoog is. Je zou John gewoon 'ns kunnen vragen waarom hij er zo belachelijk veel voor vraagt, misschien maakt dat wat duidelijker.

Succes, en laat horen hoe het afloopt hé !!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:23

Ik ben blij te horen dat het zo'n superadres is!
De mensen waren idd erg aardig en ze konden veel uitleggen. Ik heb er wel een heel positief gevoel bij. Ook omdat er 4 weken inruilgarantie is. Dan krijg je dus gewoon al je geld terug. Dat vind ik ook wel erg fijn.

John had aan de telefoon gezegd dat hij Koos niet aan mij zou verkopen als hij dacht dat het niet klikte of dat het niet goed zou gaan. Ook al zou ik dan het dubbele bieden
Dat zegt ook wel veel.

Als ik nog een keer ga kijken zal ik zeker wel vragen waarom de prijs zo hoog is. Want daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Keeva: wel grappig dat je 2 tinkers voor de prijs van 1 had gekocht, haha.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:50

Doe hem de groeten van me
En nogmaals succes hé !

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 11:48

Haha, zal ik doen. Mooie tinkers heb je trouwens! (heb ff in je profiel gespiekt )

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:11

Hoi,

Het is zeker een mooie tinker !
En ja de tinkers zijn tegenwoordig erg duur,maar ja,dat blijft voorlopig nog wel zo denk ik !

Als de klik er is met koos en met de eigenaar,dan zou ik hem gewoon kopen,toen ik macho kocht was hij ook duur,ik schrok er toen van,
maar de klik was er met paard en eigenaar,ik heb ernog steeds geen spijt van !

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:03

Xx_Mitt_xX schreef:
Ik heb ook een tinker gekocht bij de Ierse tinker stoeterij, was ook duur. maar deze is wel door de sportkeuring heen gegaan.
(heb wel geen foto's laten maken maar was niet nodig voor mijn doel.)

Ik heb mijn (toen 4-jarige) tinker gekocht voor €2000,- ook voor de sport gekeurd en hij is ook nog eens goed op de foto's. Hij zag en ook nog eens heel goed uit en kon super bewegen. Inmiddels is hij ook nog ster en dagkampioen geworden.
Wat ik voor hem betaald heb was wel erg laag, maar dat had ook zijn redenen, hij was namelijk nogal lastig onder het zadel.
Maar als hij wel erg braaf was geweest dan had ik er nog geen €4000,- voor neergelegd hoor.....
Voor een mooie jonge ruin, goede maat en braaf lijkt me €3000,- toch wel de max. Dat is al een heel bedrag, en ik kan me niet echt factoren voorstellen die de prijs nog hoger zouden moeten maken.
Bij bedragen zo rond de €4000,- euro denk ik toch minstens aan een stermerrie o.i.d.

Ik geloof best dat het een heel goed adres is, wat ik er van zie hebben ze inderdaad vaak hele mooie tinkers staan, maar zulke prijzen zou ik er nooit aan uitgeven.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:23

Hey Jacky2,

Heb jij Macho bij Kanters vandaan? Ik geloof dat je vader daar was! En over jou vertelde. (als ik de goede voor me heb )

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

Horsy1 schreef:
Hey Jacky2,

Heb jij Macho bij Kanters vandaan? Ik geloof dat je vader daar was! En over jou vertelde. (als ik de goede voor me heb )

Ja,macho komt daar vandaan,ik was erook,zat in de schaduw onder de partytent !

Ik dacht laat ik netjes zijn en de mensen rustig alleen (met wim) naar de tinkers laten kijken,de meiden waren erook al en mijn vader ook,dan word het zo druk !

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:12

ik zou het er wel voor over hebben als deze je echt aanstaat en de kllik is enzo...beetje liefde op het eerste gezicht. Zo heb ik mijn paardjes gekocht, kheb er zelfs niet mee gereden alleen kijken en kopen.

Ik zou voor een tinker die goed geleerd is wel geld neertellen of het nu ruin of merrie is speelt geen rol altans niet voor mij.

Als u hat paardje zo graag wilt dan zou ik het kopen. Zuur gegeven maar achteraf bekeken zou hij voor u nog meer waarde kunnen hebben.

dit is zo bij mij, de paarden van mij zijn voor mij nu veel meer waard dan wat ik ze betaald heb.

Leelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:30

wat anderen al zeggen: het is veel geld, maar als Koos het echt helemaal voor je is zou ik het daar niet voor laten. Máár: bij een paard dat net drie maanden onder het zadel is kun je nog niets zeggen over het temperament. Mijn merrie kon je bij het inrijden gerust sloom noemen. Ze ging welmaar was erg rustig en braaf. Maar nu, bijna een jaar is ze een totaal andere verschijning en heb ik mijn handen vol aan haar... Ik vind het dus echt een gok als je dit paard zou kopen en dat moet je wel zeker aankunnen qua rijden enzo.

Succes met je beslissing!!