[TI] speciale tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:01

ziekelijk liegen noem ik zoiets.. sorry hoor...
walgelijk...

Pellie

Re: speciale tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:11

jeempie.... wat ziet ze er daar uit hè....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:32

dat je zo`n foto durft te plaatsen zeg, ik zou mij mijn ogen uit de kop schamen zeg.

Gelukkig heeft ze bij MM een goed huisje gevonden waar ze goed te eten krijgt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:16

Mazzel-meid schreef:
Toen ik Darlah kocht zag ze er gelukkig al wat beter uit dan op bovenstaande foto.
Ook vertelde de fokker dat ze haar vanaf veulen gehad hebben en er met 2,5 jaar al op reden 'want ze was zo braaf'

Logisch, totaal geen energie, alle energie nodig om in leven te blijven, denk ik.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:17

Mazzel-meid schreef:
lolokanarie schreef:
ik weet niet wie de moeder was, maar jullie dus wel...
kunt u me vertellen van waar ze komt en hoe de moeder was?? dit zou me een plezier doen... Hoe oud zou ze ongeveer dan zijn...

mijn merrie is inderdaad zoals CarS zegt een veulen van de merrie op de foto die jij geplaatst hebt!
Rubella zelf is volgens mij geimporteerd en was toen dtachtig van Darlah, mijn merrie.

Idd Rubella is geimporteerd geweest en bleek dus al drachtig voor ze aankwam waar ze nu nog steeds. En ja hoor ook ik heb mascotje gekend vanaf haar eerste dag. Heb zelfs nog ergens foto's staan ervan denk ik. Klein deugnietje was het toen, zo fijn te weten dat de eigenaar ook op bokt zit, wat is de wereld toch klein (of bokt groot)
Ik heb haar overigens maar als veulen gekend. moeder heeft idd mooie lange manen maar die zijn idd niet goed te zien op de foto, ik heb wel wat duidelijker foto's gezien.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 25-05-06 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:26

Hier nog enkele foto's (die toch al een aantal jaar geleden zijn (toen was mascotte net geboren geloof ik)

Afbeelding

verder heb ik er nog maar ik kan ze eventjes niet plaatsen, als je wil kan ik ze eventueel mailen.

Dat de paarden er mager staan herken ik niet echt, ok niet alles is mss 100% in orde (met dat 2.5 jaar rijden dat herken ik wel).

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:27

Afbeelding en volgens mij hier in het midden (ik ben niet 100% zker)

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:01

Het is niet de bedoeling om erg veel foto´s te plaatsen

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:33

Mazzel-meid schreef:
Darlah is afgelopen jaar in juli naar de Tinkerboerderij gekomen, toen was ze 3 jaar. Ik heb haar een maand later gekocht.
Ik heb contact gehad met de fokker (of in elk geval waar ze geboren is, en de eigenaar van Rubella), die beweerde dat ze nooit te mager geweest is, en dat ze haar hele leven te dik geweest zou zijn (?) en dat ze waarschijnlijk op de Tinkerboerderij dan zover ingevallen zou zijn....

Dat leek mij al vrij onwaarschijnlijk, en het blijkt ook wel dat dat ook helemaal het geval niet is!!!
Toen ik Darlah kocht zag ze er gelukkig al wat beter uit dan op bovenstaande foto.
Ook vertelde de fokker dat ze haar vanaf veulen gehad hebben en er met 2,5 jaar al op reden 'want ze was zo braaf'

We mochten haar al af en toe eens besteigen, maar echt rijden deden we zeker niet!!!! Gewoon wat rondjes stappen zonder zadel, maar we deden haar zeker niet werken!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:40

Dan nog vind ik 2.5 jaar veel te vroeg om zoiets te doen, helemaal voor een paard in haar conditie toendertijd

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:12

op een 2,5 jarige misschien 1x in de 2 weken een mini rondje stappen zonder zadel lijkt me niet heel erg... maargoed, dat is een andere discussie

als ik de foto's zie van dit dier op 3 jarige leeftijd vind ik het wel erg dat het gebeurd
je ziet dat het paard lichamelijk gewoon in een ERG slechte conditie verkeerd, laat staan geestelijk en daar ga je dan dus niet op......

lolokanarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 13:58

We hebben deze fotos dan ook getrokken op het moment dat we ze terug hadden gehaalt van de wei...
we hebben deze foto dan ook gebruikt tegen de boer vanwaar ze kwam. Als een soort van bewijs. Na een week terug in de manege kon je al duidelijk het verschil zien.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:33

wat was dat dan voor wei... een zandplaat ofzo?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:55

Nu vraag ik me af...
Als ik Darlah zo zie, die op een wei stond...
en dan vergelijk ik haar met Angel, merrie van 4 jaar en een tweeling te zogen, die op een zandwei stond met hier en daar een sprietje gras en geen voer nog hooi bijkreeg...
dan zag Angel er verdomme hééél goed uit
vraag me dan toch echt af hoe je in godsnaam een paard zó mager kan krijgen
(foto's van Angel bij aankomst kennen jullie allemaal wel, staan ook in profiel geloof ik, slap was ze ja, dun en fragiel ook, maar mager toch echt niet!!!)

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:42

is er dan ook niemand in de tijd dat ze op de wei stond OOIT gaan kijken om te zien hoe ze drbij stond
controleren op wonden en andere gekke dingen is dus echt wel nodig
als ze gejat was was het kennelijk ook niet gemerkt...
en dr gebeuren gekke dingen in de opfok en dergelijke qua wonden
of was het ook nog zo (erg) dat ze in dr up is opgegroeid zonder enig sociaal contact op die wei...

lolokanarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:14

Ze moet heel vlug verminderd zijn denken wij...

lolokanarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:21

En toen we haar terug een bezoekje gingen brengen na een paar maanden zagen we hoe de wei veel te klein was geworden voor 4 jonge paarden nadat ze er een kudde koeien hadden bijgeplaatst... We hebben haar dan direct terug mee naar de manege genomen en de nodige ontworming en andere vacinaties gegeven en haar daarna heel goed gevoed... ik vind het onterecht hoe jullie de topic hier zo zitten afbreken terwijl jullie niet weten wat de Echte omstandigheden waren...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:24

@ lolokanarie, laten we het er op houden dat iedereen geschrokken is en oprecht geinteresseerd is in het verleden van Darlah/Mascotte...

lolokanarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:28

Bedankt...
En trouwens wat met mascotje gebeurt is is dan ook heel uitzonderlijk, want de manege is altijd heel correct in de omgang/verzorging met de paarden. Zowel de manegepaarden als de jonge en de privé paarden. En ik kan u verzekeren... die boer zal het geweten hebben...

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:33

lolokanarie schreef:
onterecht hoe jullie de topic hier zo zitten afbreken terwijl jullie niet weten wat de Echte omstandigheden waren...

Ik weet idd de ECHTE omstandigheden niet maar kan wel zeggen wat krom is kun je niet recht banketstaaf

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:38

Zo zie je maar, controle is belangrijk. Fijn dat Darlah nu een superleventje heeft bij mazzel-meid.....

En als ik dat verhaal over Angel ook nog eens lees van Frenia, dan schieten de tranen toch in je ogen....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:47

lolakanarie, je zegt zelf, na een paar maanden merkten we....
dan heeft ze dus maanden de tijd gehad om zo te verslechteren, en ik geloof best dat er daarna van alles aan gedaan is en dat de boer het geweten heeft maargoed t kan allemaal zo makkelijk voorkomen worden

verder kennen we idd de echte situatie niet maar van die foto's kunnen we niks anders doen dan schrikken en ons echt afvragen hoe dit kan gebeuren...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:46

Sorry lolokanarie dat ik misschien een beetje rot reageer, maar ik ben heel erg geschrokken van die foto's..
Ik wist dat ze mager geweest was, maar niet dat ze zó mager geweest is..
En ik geloof je wel hoor, als je zegt dat je er na die tijd alles aan gedaan hebt, maar het is zo zonde dat ze een paar maanden gewoon geen eten gehad heeft.. (of in elk geval bar weinig..)
En het doet mij heel veel pijn dat zulke dingen gebeuren

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:54

sorry hoor, maar als je paard op de wei staat ga je toch kijken hoe het met haar gaat.
Als de manege het echt zo goed met haar voor had zouden ze haar wel in de gaten hebben gehouden.
deze conditie is ook niet zomaar van de ene week op de andere aan komen waaien, het heeft zeker een flinke tijd geduurd voordat ze er zo uit zag.
Niet banketstaaf bedoelt voor de starter maar ik zou bij zo'n manege niet willen rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:26

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat lolokanarie hier een hele boktaanval tegen haar krijgt, één Rubella is niet van haar (dus je kunt als manegeklant maar moeilijk alle paarden die niet op de manege staan gaan controleren) ten tweede het paardje stond idd mager, maar eerlijk gezegd ben ik er niet zo erg geschokt door, oke er zijn ribben te zien, en zo te zien was ontwormen ook wel hoognodig, maar ik vrees dat ik al veel en veel erger gezien heb. sommige boeren vinden idd alles goed en als je een beetje meegevolgd hebt dan lees je ook dat er plots koeien bijgekomen zijn en daardoor dus in heel korte tijd weinig gras of wat dan ook op de wei stond. Dus dit kan heel goed zijn dat dit op korte tijd gebeurt dat dit paardje zo mager werd. Niet alle 2/3 jaars staan moddervet. Ik moet zeggen het paardje wat ik nu rijd heel tot zn 3 jaar altijd goed gestaan qua conditie, toen we hem inreden kreeg hij intussentijd nog eens een groeispurtje en toen zag hij er ook niet helemaal optimaal meer uit. Om maar aan te tonen dat een paard ook kan vermageren in korte tijd enzo. Plus het feit dat Mascotte of Darlah nu samen stond met andere jonge paarden, die staan nu eenmaal geen hele dag stil en er wordt dus heel wat vet afgewerkt. Ik snap wel dat er wat reactie op komt en eerlijk gezegd zou ik het ook anders doen maar sommige reactie vind ik toch een heel klein beetje overdreven. Ik heb er ook nog gereden en de andere paarden en tinkers heb ik er nooit zo weten uitzien, dus ik veronderstel dat het idd maar een zeldzame keer is dat dit gebeurd is. Ik hoop idd ook dat de boer hierover werd aangesproken.