Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cayusejuhh schreef:Is het een vraag aan TS? of aan wie
snowdon schreef:nou dat verschil qua genezing na castratie tussen 1 jaar en 3 a 4 jaar is te verwaarlozen hoor...
En een paard groeit vaak toch net wat manser/mooier uit dankzij de hormonen.

ja nu ik nog een keer lees zie ik het
Cayusejuhh schreef:boyaja nu ik nog een keer lees zie ik het
![]()
ben me hoofd soms op meerder plekken tegelijk
Boya schreef:Cayusejuhh schreef:boyaja nu ik nog een keer lees zie ik het
![]()
ben me hoofd soms op meerder plekken tegelijk
FEESTNEUS zeker

Cayusejuhh schreef:Ik vind met hengsten MOET je kunnen en durfen hun op hun nummer te zetten en niet schromen hun af en toe een rot schop te verkopen
Voorals als de situatie gevraalijk dreigt te worden.
Nee = nee = klap
Ja = ja = beloning.
Beloon ze NOOIT met iets lekekrs
Hengsten hebben de vreemde gewoonte dit erg goed aan te leren.En vervelend te worden en bijten.
Dus een aai een klopje etc is voldoende
Houd dit ECHT vol
Geef ze geen vinger. dus niet denken.. ooooooow hij is mak dus ik doe de lijn wat langer.
Nee.
Gewoon consuquent kort houden
* ik heb jaren hengsten en nu nog steeds. ook dekhengsten. Ze zijn zo mak als een lam
1 ding dat vaak fout gaat met mensen met jonge hengste. Dat ze eerste 2 jaar weinig klappen krijgen en niet kort gehouden wordt. Daarna worden ze vervelend. en dan moeten ze in eens kort gehouden worden
Dat accpeteerd de hengst niet en krijgt protest.
Probeer dit echt al heel vroeg in te leren
Ik heb nooit problemen met me hengsten
Schop ze onder hun buik. daar kunnen ze meer hebben dan op hun hoofd. en worden alleen kopschuw van

Cayusejuhh schreef:iedereen mag het zeker op zn eigen manier doen. commentaar krijgen van anti NHS
weet je.. ik HEB ervaring met hengsten. Bedoel weet waar ikover praat. En meerder hier.
De post van mensen die het anders denken te weten. Hebben vaak nooit een hengst van dicht bij gezien
* dekhengst*
NHS heb je niet in 1 keer. dat moet je opbouwen.
Daar heb je geentijd voor met een "wilde"hengst. daar moet je meteen optreden. anders gebeuren er ongelukken
Maar denk je dat ik me hengst uit stal haal met zweep en kinketting en meteen verrot ram??
tuurlijk niet.
Alleen als hij fouten maakt. BV.. door me heen dendert. oid. etc etc
dan moet je ze aan pakken
maar dat is met een merrie ook.
ben nog niet zo oud