Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Niet vervelend bedoeld ofzo, maar wat is er bekend over traditioneel bekappen op lange termijn? Toch helemaal niets? Waar denk je dat al die hoefscheuren, brokkelhoeven en zoveel meer hoefproblemen vandaan komen? Misschien komen wel juist door het traditionele bekappen/ beslaan. Daar is namelijk nooit onderzoek naar gedaan.
TinkerRyan schreef:Ryan wordt gewoon traditioneel bekapt, al heel zijn leven en we hebben nergens problemen mee. We lopen ook gewoon buiten over de weg.
Ik blijf dit dus gewoon doen.
Waar ik wel problemen mee heb is dat er mensen zijn (zowel natuurlijk als traditioneel) die na een curcus van een paar weken of zelfs na een paar dagen zelf aan de gang gaan.
Dit lijkt me geen goede zaak.
Soms lijkt het wel ofdat de traditionele bekappers of mensen die ijzers onder hebben een beetje als onwetende mensen die niet het beste voor hun paard af worden gedaan. (ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor)
maar ik bedoel meer te zeggen dat het ook mis kan gaan als je een NB hebt 
maar denk dat geen ene bekapper smid jou garantie kan geven op welke manier dan ook bekapt dat je paard goed blijft lopen, ik heb hier ook een paard wat zich verstapt heeft en nu even niet goed loopt , maar dat is niet de schuldt van het bekappen, en denk dat er ook vaak dingen samen gaan , je hebt net een nieuwe smid en je paard loopt ineesn niet lekker, maar dat hoeft niet perse door de smid bekapper te komen natuurlijk.Citaat:Waarom Meagan op ijzers staat? Wij hebben hier geen onverharde wegen en als ik elke dag minimaal twee uur met haar op de verharde wegen ga, dan slijt de toon veel te veel af en wordt de hoef te kort. Daardoor loop ik het risico dat ze op de straal en hoefballen komt te lopen en dat is bijzonder pijnlijk. Overigens heeft Meagan 4 zeer gezonde en mooie hoeven.
roosa schreef:Anders loopt salinerootje ook wel op blote pootjes
Vasthi schreef:" verdiepen in de paardenhoef", denk je dat een traditionele smid dat niet ook gedaan heeft? Of heeft die bekappen en beslaan geleerd van mensen die er ook geen verstand van hebben? Is alles wat er in de boeken staat over TB maar onzin?
Paarden met en zonder ijzers krijgen nare ziekten als artrose, HKO, etc
Pesoonlijk wordt ik erg moe van de NB'ers die de methode bij anderen door hun strot proberen te duwen en altijd maar weer zeker weten dat ze gelijk hebben. Ik sta echt open voor alles, maar dat overdreven fanatisme stoot me wel af.