[TI] In welke volgorde zetten jullie de Tinkies buiten / binnen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:11

ik heb alleen in de zomer land.. en dan neem ik 3 paarden tegelijk mee.
en doe eerst de kleintjes los maken, en dan de grote.
Verder heb ik nog nooit in me hele paarden leven een vologorde gehad met land brengen etc.
pak gewoon wie ik wil

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:55

Op stal zetten ze volgens mij eerst Sox buiten (meest onderdanig) en halen haar ook het laatst weer binnen. De kwpn'ers staan aan het eind van de middag ook te drammen voor het hek en Sox blijft wijselijk 50 m uit hun buurt. Probleem is wel als ik haar aan het eind van de middag uit het land haal om bijvoorbeeld te gaan rijden, bekapper of gewoon poetsbeurt. Dan krijg ik die dominante paarden om me heen en er wil ook nog wel eens een beet komen van de grote kwpn ruin in de kont van Sox. Dus ik moet dan echt dreigen. Het is niet altijd makkelijk omdat sox ook nog eens bang is voor die etters. Maar een grote mond van mij en wat gezwiep met het halstertouw helpt wel.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:29

Buiten Lonan eerst en dan Biggels. Binnen eerst Biggels lonan weet dan zelf de weg, maar ja het is dan ook maar een paar passen he,
Naar het land gewoon tegelijk moet namelijk met de trailer.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:03

Dat op volgorde van rangorde kan ik geen rekening mee houden, het kan heel goed zijn dat de meest dominante nog in de bak staat als ik er een ga halen.
Maar als die dominante vooraan staat heb ik daar niks mee te maken als ik een ander mee wil nemen, uiteindelijk ben ik de ranghoogste toch

Vasthi

Re: In welke volgorde zetten jullie de Tinkies buiten / binn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:19

Ben het helemaal met je eens Coydog! De meest dominante past zich maar aan, ik ben de ranghoogste dus bepaal wie ik het eerst pak en wie ik het eerst wat te eten geef.