[TI] knie op slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: knie op slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:40

Ik ken een tinker die het heel erg had toen ze steeds groeispurten kreeg (was toen 3 jr)
Als ze veel binnen stond (was op oude stal met slecht weer) werd het nog erger, dus toen is ze verhuisd zodat ze 24/7 buiten kon (dat was volgend DA + fysio ook beter)
Door het 24/7 buiten (of in ieder geval VEEL buiten), training vd achterhand (rijden + longeren) en gebalanseerde voeding heeft ze het nu (2 jr verder) nooit meer gehad !!

Als paarden het krijgen als ze nog jong zijn 2-4 jr dan komt het dus vaak door de groeispurten en gebrek aan bespiering --> die groeien er dan ook meestal weer overeen

Fysio kan ook zeer goed werken en je van veel advies voorzien

Het doorsnijden is ondertussen echt een achterhaalde actie en men komt er steeds meer achter dat dit VEEEL meer KWAAAD dan GOED doet dus aub niet laten doen !!
(in Nederland komen ze er jammergenoeg vaak pas later achter dan bv Duitsland en België maarja nu wordt t meestal gelukkig al niet meer toegepast )

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 22:40

grid schreef:
Ik ken een tinker die het heel erg had toen ze steeds groeispurten kreeg (was toen 3 jr)
Als ze veel binnen stond (was op oude stal met slecht weer) werd het nog erger, dus toen is ze verhuisd zodat ze 24/7 buiten kon (dat was volgend DA + fysio ook beter)
Door het 24/7 buiten (of in ieder geval VEEL buiten), training vd achterhand (rijden + longeren) en gebalanseerde voeding heeft ze het nu (2 jr verder) nooit meer gehad !!

Als paarden het krijgen als ze nog jong zijn 2-4 jr dan komt het dus vaak door de groeispurten en gebrek aan bespiering --> die groeien er dan ook meestal weer overeen

Fysio kan ook zeer goed werken en je van veel advies voorzien

Het doorsnijden is ondertussen echt een achterhaalde actie en men komt er steeds meer achter dat dit VEEEL meer KWAAAD dan GOED doet dus aub niet laten doen !!
(in Nederland komen ze er jammergenoeg vaak pas later achter dan bv Duitsland en België maarja nu wordt t meestal gelukkig al niet meer toegepast )

Ze heeft nu speciaal beslag en ze heeft een hormoonspuit gehad en ze krijgt nu elke avond Equitop door haar slobber.
Verder zijn we daags na het beslag begonnen met longeren en cavaletti's lopen want ze had inderdaad totaal geen bespiering + dat ze erg was afgevallen door het veulen wat ze nu aan de voet heeft.
Ze heeft er zelfs erg veel schik in om cavaletti's te lopen...ze zoekt ze zelf al op in de bak

Nog een week of 3 en dan gaat ze 24/7 naar buiten..dus dat zal ook goed doen.
Nog een paar weekjes wachten en dan gaan we ook lekker lange wandelingen maken maar dat moet eerst het veulen eraf....want dat is de grootste energievreter....dus helaas blijft die er niet zo lang bij zoals ik gehoopt had....
Het doorsnijden van de pees is iets waar ik absoluut niet aan denk....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:53

klinkt goed ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat ...

en equitop is echt wonderspul

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 22:14

grid schreef:

en equitop is echt wonderspul

zou 1 emmertje genoeg zijn?..want die dreigt nu op te raken.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:59

djuno schreef:
grid schreef:

en
equitop
is echt wonderspul

zou 1 emmertje genoeg zijn?..want die dreigt nu op te raken.

weet niet ... een stalgenootje van mij gebruikt het bij een paard dat erg slap en slungelig is en ook stijvig en met dit spulletje is het een heel ander paard dat zich veel beter kan dragen en meer werk aankan .

Je kon t geloof ik als kuur geven (..dagen 2 schepjes?!)?!
Maar zij geeft volgens mij elke dag 1 schepje (of was t om de dag?!) ... en dan voor langere tijd ... zou ik even na moeten vragen ...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 15:03

heb je het al gevraagd Grid??

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:49

o ja

Ze gebruikt equitop myoplast (weet niet of dat dezelfde is die jij hebt?!)

1x daags 1 schepje (voor een groot paard! ca 1.85m)

Omschrijving (vd paardendrogist):

Equitop Myoplast
Dit voedingssupplement voorziet de spieren van 18 verschillende aminozuren in een unieke combinatie en hoge concentratie. Equitop Myoplast ondersteunt de spieropbouw, de spierfunctie en het uithoudingsvermogen. De plantaardige eiwitten in Equitop Myoplast komen uit speciaal gekweekte zoetwateralgen. Ze voorzien de spieren van aminozuren waardoor de spieropbouw en de spierfunctie ondersteund wordt en de conditie en het prestatievermogen toenemen. Equitop Myoplast is dopingvrij.

Equitop Myoplast is bedoeld voor sportpaarden en alle paarden die behoefte hebben aan extra ondersteuning van de spieropbouw, zoals wedstrijdpaarden, arm bespierde (jonge) paarden, paarden die herstellen na ziekte, paarden tijdens een trainingsstop en oudere paarden.

en voor haar paard werkt het perfect hij is veel soepeler en er komen echt spieren op die niet snel weer verdwenen zijn enzo

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:11

thanks Grid....ik ga hier achteraan!!