[TI] bruinbonte tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:27

Nou, dan zou zeker een effen kleurige ook geen Tinker zijn? Al is het wel zo dat de zwart-bonte Tinker het meeste bekend is denk ik, en daarom ook het meeste in boeken staan.
Ik weet niet welk boek het was, maar ik heb nou vier tinkerboeken thuis liggen, en ik weet zo goed als zeker dat daar Tinkers in zowat alle mogelijke varianten in staan

Ben het ook niet met JantineS eens, maar misschien was het een spottende opmerking?

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:50

ik denk niet dat het spottend is bedoeld, maar het is zeker niet waar kijk maar eens naar shire's

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:12

ik vind je vraag niet stom. er zijn meer zwart bonten dan bruinbonten en bv bij Friezen of welsh pony's mag je ook maar bepaalde kleuren om toe te worden gelaten ( bij de Fries natuurlijk heeeel beperkt )

ik dacht vroeger altijd dat een Tinker geen Tinker was als die geen 4 witte voeten had.
dit had ik gehoord van een vriendin die er 2 verzorgde en waarvan de eigenaar dat aan haar had gezegd omdat die eerst 1 wilde kopen met 3 witte voeten en dat toen niet had gedaan om deze reden.

gelukkig weet ik dat dit absoluut niet het geval is, anders was Arwen trouwens geen Tinker geweest, die heeft 1 zwart voetje

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:48

Mazzel-meid schreef:
Als bruinbonte niet echt zijn, dan heb ik ook een nepperd
Ik ben het overigens ook niet eens met de uitspraak van JantineS

Vergeleken bij kwpners hebben alle tinkers veel haar + sok.. dat moet je toegeven

Daarbij zei k. "waarscheinlijk"..wel goed lezen he
Ene tis ook maar goed dat niet iedereen het met elkaar eens hoef te zijn

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:49

by the way. het was ook lichtelijk spotten ja. lastig om jezelf duidelijk te maken met typen. komt altijd net anders over...

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:10

jantineS schreef:
Mazzel-meid schreef:
Als bruinbonte niet echt zijn, dan heb ik ook een nepperd
Ik ben het overigens ook niet eens met de uitspraak van JantineS

Vergeleken bij kwpners hebben alle tinkers veel haar + sok.. dat moet je toegeven

Daarbij zei k. "waarscheinlijk"..wel goed lezen he
Ene tis ook maar goed dat niet iedereen het met elkaar eens hoef te zijn

niet waar, ik heb een tinker gehad waar mensen altijd van vroegen of het er eentje van Samber was. ze zagen er geen tinker in toen ondertussen is ze wel redelijk aan de groei met haar haren, maar ik denk dat als je haar goed toilleteert en haar op een concours uitbrengt, niet iedereen direct ziet dat het een Tinker is. ( en dat is ze dus wel ) (het is trouwens Fayette van Flettie hier van bokt)

Afbeelding

monique3

Re: bruinbonte tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:22

Mijn tinker staat bij het stamboek ingeschreven en het is toch echt een bruin-bonte!!!

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:05

Ik heb haar vandaag gesproken,ze wist niet welk boek het was helaas.

luv_jelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:22

nou mensen weet je ik daht (in mijn hoofd) altijd dat een tinker zwart/wit moest zijn voor het stamboek
en toen de eigenaar van mijn verzorgpaarden een tinker wou zij hij tegen mij dat hij een zwart/witte wilde omdat een wit/bruine niet echt was
vandaar dat ik dat dus dacht
maar ik zie dat dat dus niet waar is dat is fijn om te weten want ik vind wit/bruine veel mooier

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:13

ik denk dat er meer bruinbonten zijn (idd 3kleur geheten) dan vosbonten.
By the way, 1 van onze tinkers is een hele donkere bruinschimmel, bijna stekelharig. Is dat dan ook geen echte tinker?

luv_jelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:48

nou weet je het is mij zo verteld dat een zwart/witte echt is maar zo als ik het nu hoor is dat niet waar
nou bedankt voor jullie mening(of info)

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:00

Graag gedaan hoor wij vinden het niet erg om over ons geliefde ras iets uitteleggen geloof ik ?

luv_jelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:09

oke dat is heel fijn