[TI] En dan nu: wie rijdt 23 april tocht in Ees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Louisewies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:52

Het wordt heel mooi weer dus dit keer geen sneeuw.

Pellie

Re: En dan nu: wie rijdt 23 april tocht in Ees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:56

nee inderdaad, en ook geen snert dus...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:12

Ook geen gewind dan
En een kop koffie met een broodje simpel is ook lekker.

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:24

Hè, waarom geen snert? Okee, dan toch wel een massage als ik terug kom. Ik rij namenlijk nooit zo lang, hihihi. En ik ben nogal een watje buiten. Nou gaat mijn vriendin ook mee en dat is een nog grotere watje gelukkig gaat Corina ook mee want die heeft ervaring en de rust. Hihihi. We hebben er echt zin in en ach 16 graden, mij hoor je niet klagen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:11

Ach wat was ik graag meegegaan...
helaas, Aileens oor is dus niet beter.

We hebben het weer laten onderzoeken en dit keer is het ene beestje (pseudomonas) weg en is er een ander beestje (streptokokken) voor in de plaats gekomen. met inwoning van een aardig schimmeltje...

De DA weet het ook niet meer.
Maandag wordt Aileen opgenomen in de kliniek in Utrecht (snik...wist niet dat het zo erg was)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:43

jeetje minee... nee streptokokken zijn idd erg vervelend ze heeft dus nogal wat rommel in d'r lichaam zitten. goed dat ze naar utrecht gaat, hoop dat ze snel iets vinden tegen deze ellende.

riona, het is geen snertweer meer..

_sylvia_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:05

riona schreef:
Hè, waarom geen snert? Okee, dan toch wel een massage als ik terug kom. Ik rij namenlijk nooit zo lang, hihihi. En ik ben nogal een watje buiten. Nou gaat mijn vriendin ook mee en dat is een nog grotere watje gelukkig gaat Corina ook mee want die heeft ervaring en de rust. Hihihi. We hebben er echt zin in en ach 16 graden, mij hoor je niet klagen.

IK een watje Gaat Pipi bij Riona of Claire in de trailer? Of nemen wij wel beide dames mee?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:24

Jammer Beantsje dat je niet mee kunt. Maar erger zijn de streptokokken. Hopelijk vindt Utrecht snel een goede behandeling want dit is wel even schrikken.

Riona, en anderen, het wordt mooi weer van het weekend volgens de voorspellingen dus weer een dilemma....wat aan te trekken

Neem maar mijn voorjaarsjack en ook een bodywarmer mee, kan ik op het laatste moment nog kiezen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:00

Tja, ik heb nog niet de uitslag op papier, en niet alle streptokokken zijn erg en het zit natuurlijk alleen uitwendig (gehoorgang). Ze is op zich kerngezond en heeft 'alleen maar' jeuk waardoor ze haar hoofd schudt.
Alleen de kliniek weet nu niet meer wat ze moeten doen. Daarom zijn we nu naar Utrecht doorverwezen. en zelfs daar vinden ze ons een uniek geval...
In ieder geval jullie heel veel plezier gewenst. ik zal aan jullie denken...
Zal ik anders nog even komen kijken bij de nazit ofzo?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:13

beantsje schreef:
Tja, ik heb nog niet de uitslag op papier, en niet alle streptokokken zijn erg en het zit natuurlijk alleen uitwendig (gehoorgang). Ze is op zich kerngezond en heeft 'alleen maar' jeuk waardoor ze haar hoofd schudt.
Alleen de kliniek weet nu niet meer wat ze moeten doen. Daarom zijn we nu naar Utrecht doorverwezen. en zelfs daar vinden ze ons een uniek geval...
In ieder geval jullie heel veel plezier gewenst. ik zal aan jullie denken...
Zal ik anders nog even komen kijken bij de nazit ofzo?

Misschien kan je bij Annemarie op de kar?

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:15

He joh, wat jammer! en wat vervelend ook ook voor je Tink! Ik zal ook aan jou denken hoor!

Ik neem gewoon m'n jas mee, en een trui aan, en daaronder een t-shirt. Ben dan op alles voorbereid haha.
Hoop echt dat het mooi weer wordt! maar zoals m'n onderschrift al zegt.. regen houd Jes en mij niet tegen 8)

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:26

hè Sylvia, wij nemen onze beide dames mee. Corina heeft de trailer van bolhuis. En ach 2 watjes is nog altijd 1 hele wat en wat dat is weet ik niet hihihi.
En waarom is het geen snertweer meer? Ik lust altijd wel snert.
Ik doe een t shirt aan met daarover een fleecetrui wordt het te warm kan ik altijd de trui uit doen. Grappig, de vorige keer was het zo koud en nu het dilemma van wat doe ik aan. Corina neemt zonnefactor 30 mee dus ook kan niets gebeuren. We hebben nu al pret laat staan als we gaan rijden, m.a.w WE HEBBEN ER ZIN IN

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:48

Haha, zonnefactor 30! Mag ik voor Sox ook wel meenemen want die wil haar neus nog weleens verbranden....

Ik doe een katoenen trui aan met niet te dik jack en neem bodywarmertje mee. Daar rijd ik eigenlijk ook het liefst in.

Beantsje, ga mee op de kar van IJ! En anders lekker bij de nazit even beppen.

Ik lust altijd wel kippensoep Maar een broodje kaas vind ik ook heerlijk.
Na zo'n rit gaat alles er eigenlijk wel in...
Heb er ook zin in hoor, lang geleden dat ik met een groep gereden heb, laat staan met een groep tinkers!

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:23

Hè Soxje wie is IJ, of bedoel je ijskar . Lust ik ook . En hoe meer zielen hoe meer vreugd.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:33

IndianaJones Hmmmm, IJs, da's wel héél lang geleden, lust ik ook! Maar ben meer van het hartige type eigenlijk

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:40

Indiana Jones zit vol! Dit weet ik uit betrouwbare bron
Ze zat al met 4 op de kar en is even te zwaar voor Indy. Hij heeft nl afgelopen maandag een zeer zware tocht gelopen en nu wil Annemarie hem dus niet te zeer belasten. Daarom gaat 1 van de kar af en op Spetter. Dus bij Annemarie op de kar is geen plek. Spetter gaat mee met een nichtje van Annemarie. Heeft Spetter ook een boswandeling!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:48

Is IJ dan de enige die met d'r kar gaat? Gaat Henk Jansen ook niet mee mennen, Mariska?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:04

heeee ik had hier gisteravond een heel verhaal getypt...en WEG !!! Tssss...is niet goed gegaan dus.

Klopt idd wat Cindy zegt. 2e Paasdag hebben we meegedaan aan de Rally Paper en de organisatie had zich een beeeetje verkeken op de rit. Het waren 1 en al ongelofelijk mulle zandpaden en vooral voor de menners (en dan vooral enkelspannen) was het nagenoeg niet te doen. Het ging om een toch van 25 km. Normaal rennen onze paarden zo'n toch zo door. Heb nog nooit meegemaakt dat Indy een toch van zo'n 25 a 30 km niet kan doen, loopt ie altijd makkelijk, ook met kar met mensen. Echter in dit mulle zand was vreselijk voor ze. Sally "begaf" het voor de pauze plek. Indy 1 km voor de finish. Hij stond te trillen op z'n benen, bij z'n bovenbenen en schouder stond alles te trillen en schudden, echt niet normaal. We hebben hem uitgespannen en de Fries van m'n vriendin voor de kar gezet, die had de rit onder het zadel gedaan en was nog zo fris als een hoentje. Indy als handpaard meegenomen. Dinsdag liep Indy er onregelmatig van. Gisteren ging het al iets beter.
Denk dat ie zondag wel weer het heertje is, maar wil inderdaad liever zondag niet al te gek doen. We zouden idd met z'n vieren (kar vol) gaan, maar heb gevraagd of Spetter mee kon en dat er dan 1 persoon van onze kar op Spetter zou kunnen rijden. M'n achternichtje (wist ik) vindt dat geweldig, dus haar gevraagd.

Anders was het geen enkel probleem geweest hoor om iemand mee te nemen nog op de kar als er een plaats over is. Maar wil zondag even beeetje aanzien hoe het gaat. Of ben ik nu een mieperig mutsie?

Wij komen met 2 aanspanningen (5 mensen op kar) en Spetter met 1 persoon onder zadel. En misschien dat ons stalgenootje Kiki nog meegaat op haar (russisch koudbloed) paard Amigo. Dat laat ik nog even weten. Maris...moet ik nu nog "officieel" aan je doorgeven met hoeveel we komen of is dit voldoende???

Hoe laat is de rit?? En hoe ver was het ongeveer ook al weer? Ees heeft gewone normale bospaden toch he?!? (hahaha grapje hoor, weet idd dat Ees normaal bos is en niet 1 grote zandverstuiving waar ze 20 km ofzo door moeten klossen ... want ehh daar had ik nu toch echt even voor bedankt! ).
En wat kost het? Had ik nog meer vragen...ehmmm nee eerst niet !

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:07

Indiana op de site www.irishcobvereniging.nl staat alles wat je vraagt. Tijd en plaats.
Er zijn 2 ritten. Een korte van 1.5 uur en 1 van 2.5 uur.
Moet je natuurlijk wel goed rijden want het is een puzzelrit. Hihi.

_sylvia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:14

Zo vandaag al vast een voorproefje genomen (nouja geen buiten rit maar wel buiten rijden in de bak ).

Als de wind nog wat gaat liggen en nog een paar graadjes warmer is het helemaal perfect voor zondag

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:34

trailertje is al bijna reisklaar, aangekoppeld en wel, hooinetjes voor Sox en Gam hangen er al in, zadeltje, hoofdstel.... nu nog ff de lekke band vervangen

Dioontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:00

heel veel plezier allemaal morgen!!!!

en natuurlijk veel foto's maken he

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:26

Dank Dioontje.

Hopelijk lukt die band vervangen Pellie
Fijn dat je ook een hooinet voor Sox hebt

Ik heb behalve Sox, ook mijn rijlaarzen maar eens gepoetst. Echt warm was het hier vandaag niet, de zon komt nu pas echt door. Dus trek 's morgens maar een jackie aan wat ik kan vervangen door een bodywarmertje. Zie wel.

Heb er zin in hoor

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:02

Begin nu toch wel de kriebels te krijgen Het weer is goed. De paardjes vinden het leuk. En ik, ik neem nog een valdispert (grapje).
Ik ben benieuwd wie er allemaal komen. leuk om dan iedereen te zien.
Tot morgen allemaal en natuurlijk worden er foto`s gemaakt. Zovaak sta ik er nu ook weer niet op. Meestal maak ik de foto`s maar manlief gaat nu mee voor de foto`s.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:15

Ben al een setje aan het uitzoeken voor morgen