[TI] Welke prijs voor deze ruin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Welke prijs voor deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:42

Beetje offtopic; maar van die 3 merrie's vind ik die eerste net m'n Shakje..
Had ik maar plaats, en geld (en makkelijke ouders )

Frenia; heel veel succes en plezier vandaag!!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:51

Wat een super beest, hoop het te horen hoe het vandaag was, heel veel succes

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:55

Rond de €3000,00

Groetjes

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:11

Ik moet zeggen ......een plaatje. kwijl, kwijl!!

Maar ik vind het ook wel raar dat ze je geen richtprijs willen/kunnen geven over de telefoon.
Ik krijg er altijd een beetje raar gevoel bij.
Alsof ze je perse willen dat je langs komt.
Waarschijnlijk in de hoop dat je helemaal verlieft wordt en je buget over de balk gooit.
Echte verkooptrukjes vind ik dat!!
Ik zou daardoor alleen al nog even verder kijken.

maar effe over de prijs.
Als ik de prijzen bij de nederlandse handelaars bekijk denk ik dat hij ergens tussen de 2900 en de 3200 uit zal gaan komen.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 09:14

nog gauw een laatste keer hier komen kijken

@biancaa: hij is niet echt een held en wil dus echt dat hij er zo kan opspringen. Bovendien hebben we Angel nog om te beleren en daar hebben we al bijna geen tijd voor laats staan nog een paard erbij! Ben wel blij dat dat voor hem vaststaat: hij wil hem enkel bereden hebben.

wat betreft die merries: owja die had ik ook gezien..;en IK was direct verkocht...helaas heb ik zelf geen plaats meer, dus moest ik vriendlief met smachtende ogen aankijken...helaas werkte dat niet hij wil eigenlijk géén merrie en dan zeker géén tinkermerrie (hij wil niet dat ik ermee aan het fokken kan slaan )

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 09:15

vergeet ik nog te eindigen met:

toedeloetjes! nog gauw even paardjes buitenzetten en aankleden
en dan ga ik met mn camera op gang naar Lewis

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:19

@FK, Mazzel-Meid en Frenia... (ehhh eigenlijk iedereen dus hihihi)

Ja die merries dus, ik was dus eigenlijk ook verkocht. Ik vind het wel raar dat iemand merries verkoopt in de periode dat ze uitgerekent zijn, maar dat is dus mijn idee.... Nu ben ik wel bezig met een stukje grond waar ze dus wel dag en nacht buiten kunnen staan, maar ik vind het net iets te ver rijden. Zeker als het spits is

Anders had ik haar er zo bij gekocht (1 van de drie hoor pffff ik zou ze alledrie wel willen )

@Frenia alleen.... veeeeeeeeeeeeeeel succes vandaag, je bent daar denk ik nu nog, hoop dat je mooie foto's hebt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:16

zow...eerst even gegeten en foto's bewerkt...en dan nu reageren...

Daar aangekomen natuurlijk eerst naar zijn stal (terwijl even als hevige fan gedag gezegd tegen Mc Brynmore ).
Ik had m'n vriend streng toegesproken: twas voor hem, dus hij moest ook wat doen (anders zet ie zich op de achtergrond en kan ik alles nakijken wat betreft gezondheid en dergelijke). Ging op zich prima: Lewis was wel wat afstandelijk, maar ik (ja natuurlijk heb ik ook getest ) mocht wel overal aankomen, voetjes nemen, oren kriebelen, staart opheffen,...
Daarna met meneer naar buiten op de bevroren ronde piste. Eerst even wij twee met hem alleen terwijl Sandra een zweepje ging halen. Ik heb wat foto's gemaaakt, Jordy (mijn vriend) met lewis wat staan kroelen. Opnieuw Lewis wat afstandelijk (maar niet schuw ofzo), maar dat lag er duidelijk aan dat hij ons niet kende, want toen Sandra eraan kwam, ging hij meteen bij haar staan en hinnikte hij.
Daarna heeft ze hem wat doen bewegen + getoond dat hij goed aan de longe (zonder longe in dit geval ) liep. In het begin had hij niet zo goed door wat er van hem verwacht werd, maar naderhand kwam dat toch weer terug.
Het viel me echt op dat hij op een heel zachte wijze beleerd is, wat ik natuurlijk toppie vind! Hij reageerde op verschillende fluistignalen, was zeer attent en was erop geconcentreerd zijn "werk" goed te doen. Een zeer gewillig en vriendelijk paardje dus. Met schitterende gangen en voldoende pit!
De maat viel wat tegen, maar dat wisten we al. In het echt is ie natuurlijk veel kleiner dan hij op de foto's lijkt
Wat ik ook zeer positief vond: ze gaf hem het commando om stil te staan en hij is daar de rest van de tijd netjes blijven staan: heel rustig en ontspannen. Toch is hij niet volledig in slaap gevallen ofzo: hij bleef altijd heel attent op wat zij zou kunnen gaan doen/zeggen. Dat vind ik toch ook belangrijk: een paardje moet graag werken, maar ook tot rust kunnen komen.
Al met al ben ik dus heel erg verliefd (net als mijn vriend trouwens ) op zijn gehele pakket : schitterend behang (vooral die voorpluk ) en een hele mooie cobbouw, een heel erg leuk koppie met megabaard en piepkleine oortjes (doet me aan Zippo denken), een supervriendelijk en werkwillig, aangenaam karakter, mooie gangen, lekker pittig maar ook bomproof en cool,...
Enige nadelen: zijn maat, maar daar zouden we mee kunnen leven enne...zijn prijs zoals hij nu is moet hij 3200 kosten wat kan hij precies: loopt perfect aan de longe (en ook zonder dus ), accepteert de ruiter, gaat onder het zadel in stap, draf, galop en ook terug en kent de richtingsaanwijzers. enkel gereden in piste en dat si dus al geleden van voor de winter.
Ik heb niet eens meer een bod gedaan ons maximum was (mede vanwege maat) 3000 voor de opnieuw beleerde versie. Nu had ik van mijn part die 200 nog bijgelegd want ik vind hem echt GAAF! maar als ie nu al dat bedrag moet kosten, heeft het geen nut nog af te wachten tot hij opnieuw opgepakt is, want dan ga ik toch nooit van zn leven akkoord met die prijs. die prijs wou ze overigens nog niet vastleggen omdat het ervan afhangt in hoeverre hij snel leert, waartoe hij extra aanlegt toont,...

Moet toch even een traantje wegpinken want hij was toch wel héél leuk

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, nog even een selectie van de vandaag gemaakte foto's

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GODVEKN3
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CBCQZ7RS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GFOIGKOY
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N4ZPBEFK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=X3XPUB6N

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt allemaal voor het meedenken!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:53

De click is er, jullie zijn beiden verliefd op hem, en nu hangt het op 200 euro?
Ik zeg niets, tenminste, dat probeer ik.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:56

fjordkootje schreef:
De click is er, jullie zijn beiden verliefd op hem, en nu hangt het op 200 euro?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:58

Ja ik denk ook wat FK denkt ! (denk ik )
Ik persoonlijk vind hem dat bedrag wel waard maar dat is persoonlijk.
Waarom heb je geen bod van E3000,-- gedaan ?

Edit: sorry foutje,je wilt hem verder ingereden hebben.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:08

Verder inrijden kan Frenia en kan d'r moeder toch.

O sjips, ik zou Afbeelding

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:09

fjordkootje schreef:

Indezz schreef:

Lach jij maar!
Als ik plek had gehad dan had ik Phyllis allang bij je opgehaald

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:10

Als je ECHT verliefd bent buiten op mekaar maar ook samen op dat paard (en hij is dus super braaf) had ik 3100 geboden.
Zoals hij nu is. Niet geschoten is altijd mis...........

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:40

aaaaaahhh! mensen: weet hoe ik mezelf zit op te vreten...
FK: het hangt niet van die 200 af: zoals ik al zei had ik die GRAAG bijgelegd maar we hebben echt geen tijd om er nog een "bijna groen" paard bij te nemen...dus dat heroppikken is een must...en die must gaat vast nog een boel centjes kosten...en DIE zijn er dan teveel aan (bedoel: paar honderd euries is niks, maar als je ze in massa's gaat rondstrooien word het wel wat veel op den duur...)

mhhhmmmm misschien bespreek ik het toch nog eens hier...maar dat zal moeten wachten tot vanavond tot iedereen weer thuis is...misschien dat we dan toch een bod kunnen doen van pakweg 2800 zoals hij nu is...wie weet komen we dan toch nog op 3000 uit...

het ergste is gewoon dat ik hier dus miss grote paardengek ben...met het minst gezonde verstand en ik dus het hele gezin mag gaan overhalen in mn uppie (nouja, vader reken ik niet mee die vertel ik nog lekker niks )

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:43

Ja snap hoe je je opvreet, vooral omdat je het dus eigenlijk wel wil maar eigenlijk ook niet kan ivm tijd van het doorrijden......

Wens je veel wijsheid !!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:43

wat balen, frenia dat de prijs zo hoog ligt
ik had zo voor je gehoopt dat het mee viel!
Hopelijk is er een oplossing te vinden, ik vind hem echt ontzettend leuk!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:49

Lieve Frenia.....

Als hij het nu al zo goed oppakt..... zelfs zonder longe.... wat maak je jezelf druk dan Komt dan vanzelf wel goed, gewoon bod doen, misschien kom je inderdaad uit op die 3000 euro. Je moet gewoon zeggen, ach de paardenhandel gaat nu niet zo snel en hij is onbeleerd, dus dan moet ik die weer investeren.. Wat sneppie al zei... niet geschoten is altijd mis

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:58

Ben het met Biancaa eens. Ik geloof dat ik helaas 1 van de weinigen ben die rijden niet het allerbelangrijkst vind. Doorrijden.. tja, dat komt vanzelf wel met leuke buitenritjes enzo....dan is je kont zo doorgereden

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:02

fjordkootje schreef:
fjordkootje schreef:

Indezz schreef:

Lach jij maar!
Als ik plek had gehad dan had ik Phyllis allang bij je opgehaald

Nou lach ik nog harder

Frenia.... als het nu al zo'n mak paard is zal het inrijden zeker geleidelijk aan heel makkelijk gaan. Zeker als je al een beleerde tinker heb en je gaat met zijn tweetjes rijden hoef het geen grote problemen op te leveren.
Maar rustig aan aanpakken en beginnen en niet gelijk super grote buitenritten.... Dan verwacht ik weinig problemen met dit paard....(uit jouw verhalen met wat hij nu kan etc.).....

Bod van 2.800,-- Euro.... Ik zou het gewoon proberen... Nee heb je, en ja kun je krijgen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:20

Frenia, ik denk dat je er verstandig aan doet om het niet te doen, tegendraads ben ik he op de rest,

even de voordelen tegen de nadelen:

voordeel: hij is verschrikkelijk mooi

nadelen: eigenlijk is hij te klein
: hij is te duur (vind het echt een boel euries voor een redelijk
groen ruintje met deze stokmaat)
: je zei al dat hij best wel hengstenkuren heeft en op de foto's
ziet hij er ook best voorwaarts uit, je partner is niet z'on held
zeg je zelf, tel zelf maar uit.

soms moet je ook een beetje verstand gebruiken ook al is het moeilijk en wil je graag je hart volgen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:46

Citaat:
edit: ook voor ons is de maat een beetje een struikelblok: Tinkerbell is 1m51 en we wouden eigenlijk groter gaan...deze ruin is nog eens 10cm kleiner...m'n vriend die erop moet gaan rijden is 1m91

sorry? zo'n lange stelt wil je toch niet op zo'n ponymaat hebben, al zijn ze misschien sterk genoeg?
mijn vriend is ook 1.91 en als hier iets komt dan moet het rond de 1.60 zijn/worden. al hoe mooi dit paardje ook is inderdaad.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:18

Waarmee jij zegt dat lang ook zwaar is? "al zijn ze misschien sterk genoeg".

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:33

met die lengte valt het gewicht wel mee, maar een lange slungel die niet echt kan rijden op een pony... ik ben er misschien erg truttig in maar eejee mag echt niet op gam klimmen hoor

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:52

Zo...jullie reacties zijn erg grappig om lezen

En ik moet jullie allemaal gelijk geven

Zowel diegene die zoals ik denken...als Tinkermuts (je lijkt m'n moeder wel!! )
Mijn vriend en ik hebben nog wat besproken...
Wat ik al dacht, werd bevestigd...

1) Hij is er echt megagek van wou hem het liefst zo meenemen...

2) Hij vindt het teveel geld.

3) Hij voelt zich schuldig omwille van het feit dat hij het veel geld vindt en dan heeft mijn vriendlief-de-altijd-wijze (ahum ) schuldgevoelens omdat we toch binnen dit en een jaar of twee alleen willen gaan wonen (ik wil ook wel dat hij spaart, maar als het op dieren aankomt gaat bij mij écht het hart boven het verstand... ik zou dus sparen op dvd's, uitgaan,... maar NOOIT op dieren )
Dit laatste is ook de reden dat hij zich mentaal gaat afsluiten (ik zag het al aankomen ) zodat hij niet meer naar foto's van Lewis wil kijken enz om niet nog meer aan hem gehecht te raken...

=> Besluit: Ik ga morgen (hopelijk) even navragen in de manege hoeveel ze schatten dat het verder beleren gaat kosten (omdat we dus zélf geen tijd hebben). Dat bedrag (zonder stallingskosten, dus alleen het beleren) trek ik van 3000 af en de uitkomst daarvan is de maximale prijs die mijn vriend wilt besteden. Dat bod breng ik dan uit. (behalve als het belachelijk ver verwijderd is van 3200 )
En dan zal ik hier iedereen vragen te gaan duimen

Fotootjes van het "koppel"

Afbeelding

Afbeelding

edit: Mijn vriend is 1m91 en nu wel geen bonenstaak, maar er zit ook geen gram teveel aan (eerder te weinig, hij weegt 72kg)
ter vergelijking: ik reed met een haf van 1m38 en nu met twee tinks: 1 van 146 inmiddels (eerst 144,5) en 1 van 151. Ik ben 1m81 en weeg (ahum ) zo altijd iets tussen 81 en 89kg.
Als mijn haf geen hoevenprobleem had gehad, had ik er misschien nu nog mee gereden. Mijn vriend rijdt momenteel ook op een haf van 1m40 ongeveer en dat is niets om je voor te schamen alleen zat makkelijk, want hij heeft geen opstapje nodig
Als hij nu een welshje zou willen aanschaffen, zou ik hem dat afraden, maar zo'n lekker breed paardje kan dat best wel aan.
Verder zeg ik niet dat hij NIET kan rijden!!! Hij kan zelfs best goed rijden, maar is alleen geen held, waarmee ik bedoel dat hij geen gekke kunststukjes gaat uithalen (ik durf dus wel ) en dat dus ook niet van zijn paard zou appreciëren. Een paard voor hem moet dus voldoende voorwaarts zijn, maar ook koel in de kop. Uit die overwegingen zegt hij zélf geen groen paard te willen, wat ik alleen maar kan begrijpen: een net beleerd paard is nu eenmaal nog niet zo geroutineerd en kan dus wel eens meer schrikken en gek doen dan een oudgeleerde
Vandaar dat het hem ook op zich niks zegt zijn eigen paard samen met mij te gaan beleren (terwijl ik dat net wél leuk vind) teveel risico (hij komt graag kijken en helpen bij angel bijvoorbeeld...maar ik moet wel voortdurend beloven voorzichtig te zullen zijn ) en daar houdt hij niet van: ieder zijn eigen keuze, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij niet zou kunnen rijden!