Had ik maar plaats, en geld
(en makkelijke ouders
)Frenia; heel veel succes en plezier vandaag!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(en makkelijke ouders
)

en wil dus echt dat hij er zo kan opspringen. Bovendien hebben we Angel nog om te beleren en daar hebben we al bijna geen tijd voor
laats staan nog een paard erbij! Ben wel blij dat dat voor hem vaststaat: hij wil hem enkel bereden hebben.
die had ik ook gezien..;en IK was direct verkocht...helaas heb ik zelf geen plaats meer, dus moest ik vriendlief met smachtende ogen aankijken...helaas werkte dat niet
hij wil eigenlijk géén merrie en dan zeker géén tinkermerrie
(hij wil niet dat ik ermee aan het fokken kan slaan
)

)
).
) mocht wel overal aankomen, voetjes nemen, oren kriebelen, staart opheffen,...
) liep. In het begin had hij niet zo goed door wat er van hem verwacht werd, maar naderhand kwam dat toch weer terug.
) op zijn gehele pakket
: schitterend behang (vooral die voorpluk
) en een hele mooie cobbouw, een heel erg leuk koppie met megabaard en piepkleine oortjes (doet me aan Zippo denken), een supervriendelijk en werkwillig, aangenaam karakter, mooie gangen, lekker pittig maar ook bomproof en cool,...
enne...zijn prijs
zoals hij nu is moet hij 3200 kosten
wat kan hij precies: loopt perfect aan de longe (en ook zonder dus
), accepteert de ruiter, gaat onder het zadel in stap, draf, galop en ook terug en kent de richtingsaanwijzers. enkel gereden in piste en dat si dus al geleden van voor de winter.
ons maximum was (mede vanwege maat) 3000 voor de opnieuw beleerde versie. Nu had ik van mijn part die 200 nog bijgelegd
want ik vind hem echt GAAF! maar als ie nu al dat bedrag moet kosten, heeft het geen nut nog af te wachten tot hij opnieuw opgepakt is, want dan ga ik toch nooit van zn leven akkoord met die prijs. die prijs wou ze overigens nog niet vastleggen omdat het ervan afhangt in hoeverre hij snel leert, waartoe hij extra aanlegt toont,...
want hij was toch wel héél leuk
fjordkootje schreef:De click is er, jullie zijn beiden verliefd op hem, en nu hangt het op 200 euro?
Ik zeg niets, tenminste, dat probeer ik.
)
fjordkootje schreef:Ik zeg niets, tenminste, dat probeer ik.
Indezz schreef:![]()
![]()

buiten op mekaar maar ook samen op dat paard (en hij is dus super braaf) had ik 3100 geboden.
maar we hebben echt geen tijd om er nog een "bijna groen" paard bij te nemen...dus dat heroppikken is een must...en die must gaat vast nog een boel centjes kosten...en DIE zijn er dan teveel aan
(bedoel: paar honderd euries is niks, maar als je ze in massa's gaat rondstrooien word het wel wat veel op den duur...)
en ik dus het hele gezin mag gaan overhalen in mn uppie
(nouja, vader reken ik niet mee
die vertel ik nog lekker niks
)
Komt dan vanzelf wel goed, gewoon bod doen, misschien kom je inderdaad uit op die 3000 euro. Je moet gewoon zeggen, ach de paardenhandel gaat nu niet zo snel en hij is onbeleerd, dus dan moet ik die weer investeren.. Wat sneppie al zei... niet geschoten is altijd mis
fjordkootje schreef:fjordkootje schreef:Ik zeg niets, tenminste, dat probeer ik.Indezz schreef:![]()
![]()
Lach jij maar!
Als ik plek had gehad dan had ik Phyllis allang bij je opgehaald
Citaat:edit: ook voor ons is de maat een beetje een struikelblok: Tinkerbell is 1m51 en we wouden eigenlijk groter gaan...deze ruin is nog eens 10cm kleiner...m'n vriend die erop moet gaan rijden is 1m91
zo'n lange stelt wil je toch niet op zo'n ponymaat hebben, al zijn ze misschien sterk genoeg?

)
wou hem het liefst zo meenemen...
) schuldgevoelens omdat we toch binnen dit en een jaar of twee alleen willen gaan wonen (ik wil ook wel dat hij spaart, maar als het op dieren aankomt gaat bij mij écht het hart boven het verstand...
ik zou dus sparen op dvd's, uitgaan,... maar NOOIT op dieren
)
) zodat hij niet meer naar foto's van Lewis wil kijken enz om niet nog meer aan hem gehecht te raken... 
)
) zo altijd iets tussen 81 en 89kg.
) en dat dus ook niet van zijn paard zou appreciëren. Een paard voor hem moet dus voldoende voorwaarts zijn, maar ook koel in de kop. Uit die overwegingen zegt hij zélf geen groen paard te willen, wat ik alleen maar kan begrijpen: een net beleerd paard is nu eenmaal nog niet zo geroutineerd en kan dus wel eens meer schrikken en gek doen dan een oudgeleerde
) en daar houdt hij niet van: ieder zijn eigen keuze, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij niet zou kunnen rijden!