Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mazzel-meid schreef:Ieder enorm bedankt voor de reacties, gelukkig ben ik dus niet de enige met een Tink die het vertikt om te lopen. Eerst dacht ik dat het gewoon wat wantrouwen was, maarja, na 7 maanden kent ze mij onderhand ook wel..

Darlah is weer een heel ander paard dan Shakyra, Shak ken je nu al weer wat langer, dus je weet hoe ze is, en hoe je met haar moet omgaan. Darlah weet jij dat nog niet, maar zij weet ook nog niet wat ze aan jou heeft. Dat heeft echt flink de tijd nodig 

(mag ook al volgend jaar hoor
)
Citaat:Ik denk dat het bij Darlah voornamelijk zo is dat ik te onzeker ben. Darlah is zo anders als Shak. Darlah is dominanter, en die zet ik niet zomaar op d'r plaats (eerder andersom).
Ik heb per PM ook al eenreactie gehad waarbij inderdaad geopperd werd om zelf wat zelfverzekerder over te komen (dat is makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk ) maar daar zit idd wel wat in.
Maar ff een korte reactie: zet haar voor 1 a 2 maanden (bij voorkeur nu, nu het toch nog geen zomer is) op 't Sander of bij De Belle in pension. Dan heb je wel een goede rijbak en hulp, ofwel van Leon, ofwel van mij. Bij De Belle kun je ook nog privé of groepslessen rijden.. Kost ff wat, maar dan ben je ook klaar..
) ik ben er nooit zo'n voorstander van om in de wei te rijden. Dit is de plaats waar het paard z'n rust kan pakken en z'n eigen zin kan doen. Rustplaats en werkplaats gescheiden vind ik een fijner idee (don't ask, is mijn gedachtengang gewoon)..
snowdon schreef:In de wei is vwb Darlah naar mijn inziens geen goed idee. Ze is ten eerste erg snel afgeleid en ten tweede heel erg eigenwijs en sterk. Ik kon haar wel aan het werk krijgen, maar toen het bij Elke misging en ik haar snel over wilde pakken, heb ik ook gevoeld hoe sterk Darlah kan zijn en litteken (snijdende longe) staat nog in mijn vinger. Verder kijkt ze domweg niet uit voor het prikkeldraad kreeg ik steeds het idee, dat risico is te hoog.
Citaat:Elke: Je bent al die jaren een hele lieve meid geweest, we zaten over het algemeen op 1 lijn. Enkel wat ideeen van je ouders die ik vaak niet snap dan. Ik wil je absoluut niet beledigen, afkraken of afvallen. Maar je bent verd*mme 18, je hebt meer verstand van de paarden dan je denkt en je kent ze beter dan dat je ouders ze kennen. Sta eens wat sterker in je schoenen richting je eigen paarden, maar ook richting andere mensen. Iedereen heeft zo op zn tijd hulp nodig, dat is geen schande!
Pellie schreef:ik denk dat Elke het ook wel van leon kan hebben. benadrukken dat het confronterend is zoals jou reactie erop Dienie, dat is volgens mij ook onnodig.
Chubby schreef:Inderdaad Dienie..
Maarrr (ben eigenwijs vanaaf) ik ben er nooit zo'n voorstander van om in de wei te rijden. Dit is de plaats waar het paard z'n rust kan pakken en z'n eigen zin kan doen. Rustplaats en werkplaats gescheiden vind ik een fijner idee (don't ask, is mijn gedachtengang gewoon)..
.... vraag me ook niet precies waarom
hopen dat Elke het ook als zeer goed bedoeld opvat en er iets mee wil/gaat doen ...
kop op Elke ...