[TI] Wat doen jullie met de voorpluk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gesina

Re: Wat doen jullie met de voorpluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:39

'Zucht" wat een mooie volle voorpluk.
Kan er alleen van dromen dat Blue ooit zo'n pluk krijgt.
Dus echt advies heb ik niet voor je.
Misschien kun je eens de helft vlechten en de onderste helft los hangen of idd meerdere dunnere vlechtjes doen.

Kyra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 22:08

Citaat:
Misschien kun je eens de helft vlechten en de onderste helft los hangen

Dit vind ik eigenlijk wel een heel goed idee, dat ga ik zeker proberen! Zo heeft ze iig nog wat tegen slecht weer en vliegen.
Ik vind het zelf trouwens ook veel mooier los, maar zo beroerd ziet ze er toch niet uit met vlecht?
Afbeelding

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:47

frenia schreef:
Hier zijn de voorplukken altijd los...nu zijn ze niet zo weelderig als die van jouw tink, maar ze mogen er toch ook zijn
Heb het bij Angel (degene met de dikste voorpluk) wel eens geprobeerd, maar dan ziet ze eruit als een muildier/muilezel dus dat doe ik toch liever niet

Bij Les Crins de Soie hebben alle friezen en tinkers steeds een vlecht in hun voorpluk. (en het gekke is dat het hén wél staat )

Haha. Muilezel-look.! Dat is wat ik zocht ja
Werkelijkwaar als een lelijke aap lijkt het dan.

Tamo, een tinkervriend van Duncan, heeft ook altijd zijn voorpluk gevlochten. Die heeft ook een pluk joh Maar het staat hem ook gewoon leuk. Een lange vlecht tot op zijn neus

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:21

Ik zou de voorpluk ook gewoon los laten hangen, ze zien er echt wel doorheen hoor.

En het beschermt ook nog eens tegen de kou op de ogen en later tegen de vliegen.
Waarom zou je de voorpluk invlechten om er vervolgens weer een voorpluk (vliegennetje) voor te hangen.

Kyra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 11:07

TR, ze kan echt niks zien als ik 'm los laat hangen. Dan loopt ze ook gewoon tegen van alles aan. Ze heeft een keer haar koppie goed hard gestoten tegen de hooiruif, ik moet er niet aan denken dat ze met een oog tegen een hoek van de ruif aanstoot, brrrr. Ben toen ook gelijk begonnen met zo'n vlechtje.
Ik vind het zelf ook wel tegenstrijdig om te vlechten en dan een vliegennetje te gebruiken, daarom vond ik het een goed idee van Gesina om de helft van de pluk in te vlechten, of zoals verschillende keren genoemd is een paar vlechtjes ipv één, zo heeft ze toch nog wat tegen het slechte weer en van de zomer de vliegen

Roooosj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:22

Word de voorpluk niet in 2e gedeeld van zodra ze begint te lopen?
Bij de mijn nl wel, zodat ze nog steeds goed zien en er geen last van hebben.
Misschien moet je ze eens in 2e vlechten, en elke vlecht aan 1 kant.
zodat het uit zich zelf gaat delen ?