[TI] Is jou Tinker precies waar je naar op zoek was?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re: Is jou Tinker precies waar je naar op zoek was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:58

Ik was helemaal niet op zoek... had een Fell pony staan waar ik m'n handen vol aan had en net mijn derde kind gekregen. Komt een vriend langs, heeft maanden lopen roepen dat hij zooooooooo'n leuk paard weet te staan in Engeland. Echt wat voor mij....... na de bevalling heb ik hem gezegd dat als die idd zo leuk was, hij haar maar mee moest nemen naar Nederland.... Ja, zegt 'ie.... dat is goed, maar moet ik wel voor 16.00 geld hebben, want dan kan het met een vriend mee die naar Engeland toe gaat en wordt het paard alvast betaald . Dus ik geld geregel (heel gedoe overigens, want eigenlijk moet je van te voren bestellen bij een bank)

Heb maanden niks meer gehoord van hem en ben er zelf ook niet meer langs gereden. Mijn man had me al voor gek verklaard..... dat geld zie je nooit meer terug..... Komt onze vriend op een zaterdagmorgen : nu die knol komen halen.... is gearriveerd! Ikke mee.... zag haar staan en dacht : wat heb ik nou gedaan????? Zo vies, zo dik, zo vol vuil en luizen en ongedierte, klitten...... Heb haar meegenomen... zelfde dag (ondanks de kou) gewassen met sebacil van top tot teen.....

Vertel niet meer verder..... T'is een geweldige merrie geworden waarvoor de Fell pony het veld heeft moeten ruimen.... T 'is mijn kanjer....

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:47

Haha.

Wat zocht ik:
Een grote ruin (minimaal 1.55 m), liefst vosbont, breed, verschrikkelijk veel behang. Zo'n enorm groot joekelpaard, hartstikke braaf en rustig, waar ik heel rustig in stap het bos mee door kon. Minimaal 6 jaar en heel goed bereden.

Waar liep ik tegenaan?
3 jarige, zadelmakke ruin. Wel groot. Snel paard, slechte conditie. Had wormen, gescheurde hoeven, nauwelijks behang.
Enigzins verkeersmak. Moest nog veel leren, was lelijk als de pest.
Totaal niet wat ik zocht.
Werd verliefd op zijn geweldige gangen (vergeleken met tinkers die ik had gezien ) en zijn lieve karakter. Hij had gewoonweg mijn hart gestolen Dat uiterlijk zou ik wel opknappen zei ik Haha.

Maar dat is ook wel gelukt hoor
Zo was hij:
http://i2.photobucket.com/albums/y20/duncanlove/rijden3.jpg

Zo is hij nu:
http://i2.photobucket.com/albums/y20/duncanlove/rijden2.jpg

Ik wil hem niet meer kwijt, zal er alles aan doen om hem voor altijd bij me te houden. Het is mijn allesie. En als je er nu nog nét wat meer sokken aan plakt, dan is het nu gewoon mijn ideale paard! Maar die sokken denk ik er wel bij aan

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:43

Wauw, wat een verschil zeg...... mooi geworden

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:58

wat een verschil echt geweldig

moppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:34

Jaaaaaaaaaaaaaa mijn tinker is het paard van mijn dromen. Wij wilden eerst een belgisch trekpaard kopen maar na veel informatie kwamen we er achter dat dit ras toch niet helemaal bij ons paste. Daarna kwam het tinkerras in beeld en daar zijn we ons in gaan verdiepen. Toen werd het verlanglijstje opgesteld; merrie, driekleur, veel behang en ouders bekend. Met dit verlanglijstje hebben we een oproep geplaatst op Marktplaats en hierop reageerde Marianne Wolters uit Vierpolders. Zij verwachtte nog een veulen waarvan de ouders driekleur zijn en bij hun op stal staan, flink behang hebben en het geslacht van het veulen...... Het was allemaal mogelijk. Op dezelfde dag van de geboorte hadden we contact, het veulen was precies volgens mijn lijstje. Na een paar dagen zijn we gaan kijken en waren meteen verkocht.
Afbeelding
Inmiddels is mijn tinker Nirvana bijna 2,5 jaar bij ons en nog steeds zeg ik dat het volledig mijn paard is waar ik altijd van heb gedroomd.
Afbeelding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:40

Nou , niet echt waar ik naar zocht nee

Mijn "lijstje" wat ik gemaakt had :

*Het moest een ruin zijn
*ong. 7 tot max. 12 jaar oud
*goed doorgereden
*verkeersmak
*beetje kunnen dressuren en springen
*Rustig karakter
*Liefst 50 / 50 zwart bont , of anders meer zwart dan wit
*Stokmaat tussen de 1.50 en 1.60 m.
*Liefst 2 maanogen

Maar eenmaal bij de handelaar werd ik verliefd op :

*een merrie
*3 jaar oud
*nog geen 2 maanden onder het zadel
*Bruin bont met ontzettend veel wit
*1.48 m hoog
*Redelijk druk karakter en soms ontzettend opgefokt

Dus van het lijstje bleef maar weinig over.
Maar ondanks alles heb ik nooit geen spijt gehad.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:21

Toen ik op zoek ging naar een paard wilde ik eerst eigelijk geen tinker, maar omdat mijn dochter er weg van is hebben we er toch naar gekeken.
Vooral omdat we dan met z'n allen met 1 paard konden doen.
Eigenlijk was Mo de enige tinker die ik ooit gezien had waar ik ook echt van kon zeggen dat ik haar mooi vind.
Dus we hadden de mazzel dat ze te koop kwam.
Al snel bleek dat ze voor Myrthe gewoon te sterk was, dus kwam er een pony bij.
Zelf had ik uiteindelijk niet de 100 % klik met Mo maar mijn vriend wel, dus dan maar een veulen erbij.....
En nu heb ik mijn droomtinker, hij heeft toch wel wat van z'n moeder maar is meer op mij gericht.
Zal waarschijnlijk ook wel serieus dressuurmatig gereden kunnen worden wat ik dus eigenlijk met een warmbloed had willen gaan doen.
Wanagi is tot nu toe voor mij het perfecte paard.
Vreemd dat ik een warmbloed wou en mijn dochter een tinker, we hebben nu allebei wat we eigenlijk niet wilden
Oja, Mo is het liefje van Marco geworden, ookal doet hij er niet veel mee kwijt wil hij haar nooit.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:49

Is was niet op zoek ... en Sayla gevonden zegt genoeg denk ik

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:13

Poeh ik had twee tinkers gehad, die heb ik maximaal een week bij me gehad en zijn toen weer teruggegaan. Medisch afgekeurd. En dan echt zwaar afgekeurd.
Dus voor mij GEEN Tinker meer! Wat op zoek gegaan naar andere paarden, maar dat was het allemaal net niet.
Toen kwam ik Jessie tegen op de site van Henk Jansen (ITS) en toen was het van " Ja.. tis een merrie, groot en Tinker. Toch maar gaan kijken dan?"
Dus zijn we gaan kijken, heb ik twee rondjes met haar buiten gereden (mevrouw wou/kon namelijk niet in de bak) en net toen ik zei " oke, ik neem haar" kwamen er nog andere mensen voor haar kijken *GNA!*
Jes is zeker wel veranderd, van een ramp in de bak loopt ze nou een heel aardig pasje western! Ik zal eens kijken of ik foto's heb van hoe ze veranderd is. Want dat is ze zeker
Eind juli 2002, eerste dag dat we Jes hadden:
http://img405.imageshack.us/img405/152/ ... 0ao2wm.jpg daar was ze dan!
En dan nu, eind 2005 tijdens de westernles:
http://img405.imageshack.us/img405/6735/hpim01578sg.jpg
En zo zag ze er van het zomer uit, wel met kortgewiekte sokken door onze vriendjes de mijt:
http://img405.imageshack.us/img405/2308 ... 3ab1bo.jpg
voor een " buitenstaander" misschien moelijk te zien, maar ze is zooo veranderd
Jessie is dus niet echt naar wat ik op zoek was, maar waar ik dan naar wel op zoek was.. geen idee! Ik roep nou nog wel "ik verkoop je, etter!" maar ondertussen kan ik niet meer zonder 'r.. pure liefde als ze aanhankelijk m'n gezicht onderkwijld

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:07

Mijn Ryan was inderdaad wat ik zocht.

Ik zocht een leuk maar stoer maatje, niet te veel wit en veel sokken.
De hoogte maakte me niet zoveel uit, behalve dat hij niet te groot moest zijn.
Ik ben helaas niet zo groot (1.65) en ik vind het niet mooi en praktisch om op een hele grote Tinker te kopen. Ik denk dat hij zo rond de 1.52 uit gaat komen en dat is voor mij groot genoeg
Ik zag hem in een advertentie op de foto en was eigelijk al verliefd.
In het echt was hij nog mooier en dus was het snel beslist.

Ik ben nog steeds helemaal in LOVE!!!!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:16

Ben ook niet echt met hetzelfde thuis gekomen, wou graag een merrie, zo rond de 155 van een jaar of 7 mooi bont, niet zo veel wit, en veeeeeeel behang

Maar heb een hengstenveuolen gekocht, was helemala bruin op zijn hoofd en benen na, en nu nog 150, dus denk dat hij die 155 wel haal toch nog 1 ding.. dus ja,.. maar ik doe hem nooooooit meer weg.

Gek he, dat je dan eigenlijk een beeld in je hoofd hebt, en dat je met iets heel anders terug komt,..

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:49

toen ik op zoek ging naar een paard , was het zeker dat het een tinker moest zijn.
eissen is niet het goede woord maar ik had wel een droom.
een hengst , niet ouder dan 1 jaar.
zoon van King Rocky, en als het even kon 2 maanogen.
ging op zoek met de gedachten dat ik hem nooit zou vinden, zeker nu King rocky verkocht was naar het buitenland.
een week later kwam ik een advertentie tegen.
te koop tinker veulen , 10 maanden oud, 2 maanogen, vader King Rocky.
dit kon geen toeval zijn, en het was 5 kilometer bij mij vandaan.
te mooi om waar te zijn dus.
Hij voldoet aan alles voor mij, een puntje hij is iets groter geworden dan ik dacht.
zo heb ik mijn grootste vriend ontmoet.
DAMIAN.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:58

Poeha!
Mijn verlanglijstje:
* merrie
* minimaal 1m50
* zwartbont met zwarte staart
* goed bereden

wat wordt het wellicht: (jaja er komt misschien een derde tink bij maar tis nog verre van zeker )
een net ingereden ruin van 1m42. enige dat klopt: zwartbont met zwarte staart...én een HOOG kwijlgehalte

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:20

Oohhh Frenia ik vind hem moooiiii!!!
Wauw die zwarte staart.. vet mooi!
heb je ook nog een foto van de andere kant?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:32

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:34

Zo herkenbaar...
Ik zocht een brave tinker, liefst niet bont of anders heel veel zwart
ervaren en toch minimaal 1.55

en kocht een 3-jarige die 2 weken onder het zadel was
1.49, veeeeel wit en een enorme smeerkees.

het ergste was, ik had er al een heleboel bekeken. Ik had een kennis die zou meegaan als ik echt wat had gezien.
Toen zag ik dit paardje in een groepsstal staan. Ze kwam naar me toe, we keken elkaar aan, en ik was verkocht. Totaal. Ze moest toen eerst zadelmak gemaakt worden, dus ik moest over 2 weken maar terugkomen, Dat deed ik, met mijn kennis. Zij hoorde pas dat ik haar nog niet eens buiten de stal had gezien, toen we al een uur in de auto zaten. Ze lachte zich rot. Ze zei: Jij zoekt je tinker niet uit, ze zoeken jou uit.

En ik wil haar NOOOOOIT meer kwijt!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 07:05

uhm ik was nog een graadje erger: ik zocht een wpner, maar reed irish toen al, en uhm was vliefd!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:57

Citaat:
Wat vinden jullie ervan

is wel wit he ...als ze net gewassen zijn !! hahahaha

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:25

Een beetje hetzelfde verhaal als van Leonoor. Ik was eigenlijk niet op zoek naar een paard toen ik Boya als veulen kocht. Had altijd al geroepen dat mijn volgende paard een tinker of een fries zou worden, met een zwarte staart, een vrijwel gelijke verdeling zwart/wit en dat ie mannelijk moest zijn. Mijn vriendin kocht een drachtige tinker en wat kwam eruit......op bestelling......hij is gewoon voor mij geboren .
Mijn maatje door dik en dun.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 00:19

Oke ik dan ook maar reageren.

Ik had een haflinger, deze kon ik helaas niet meer rijden vanwege mijn buikoperatie. Ik heb hem moeten verkopen omdat hij niet de beweging kreeg die hij verdiende.

Dus ik ging op zoek naar wat jongers...

-Het moest een ruintje zijn, want merries in hun hengstigheid, dat was verschrikkelijk had ik gehoord.
-Rond de 2 jaar, dan heb ik nog even de tijd voordat hij ingereden hoeft te worden en kan je wel met hem longeren of dat soort dingen.
-Liefste vosbont of driekleur(bruinbont dus)
-liefst met maanoog (maar dat was geen vereiste)

Ben bij vele "handelaren" geweest. Maar niks klikte echt, ze waren te druk, amper aan te raken of gewoon niet dat verliefde gevoel. Ik had een afspraak gemaakt met de tinkerboerderij om bij een lief tinkertje te kijken en toen werd mijn dochter ziek. Balen dus, want daar ging ik niet zover mee rijden.

Ik was dus uit frustratie weer aan het kijken op marktplaats en daar kwam ze weer voorbij... Merrie, zwartbont en veulen pfff moet ik daar nou mee.

Dus in het weekend, toen mijn dochtertje beter was, toch maar gaan kijken. Toen ik daar was, heb ik gelijk ook alle andere merries en de hengst bekeken. Ze waren allemaal even lief en mooi. Dus tja merrie, die waren toch wel erg lief. Dan nemen we de hengstigheid maar erbij.

Nadat mijn zoontje zijn hoofd stootte aan het andere veulentje, kwam Angel op hem af en is hem blijven volgen. Ze vond hem erg interessant ipv eng (want er kwam een geluid uit hem ) Toen was ik dus verkocht, maar ik kon haar niet gelijk meenemen en geld voor een aanbetaling had ik niet bij me. Aangezien er nog meer mensen zouden komen kijken (dat had hij al gezegd voordat ik kwam), wilde ik toch wel snel handelen. Dus mijn man opgebeld op zijn werk met de mededeling dat het spoed was. Dus hij werd met spoed bij de foon gehaald. Hij was eerst een beetje boos, dat ik hem daarvoor haalde. Maar toen ik vertelde dat ik echt verliefd was, mocht ik van zijn rekening geld halen voor de aanbetaling. Een week later was ze bij me en ik ben nog steeds zo verliefd

Tja toen kwam toch de tinkerverslaving opzetten en ik wilde er 1 bij, want ze stond zo alleen. Wel een veulen of een jaarling of twenter. Toen kwam ik dus hier op bokt een advertentie tegen van een veulen. Ik ben gelijk gaan kijken, ik zag hem staan bij een toen nog enter, wel groot verschil dacht ik. Toen mijn zoontje zei, dit is mijn paardje, tja wat kan je dan nog inbrengen. Dus werd het dit keer wel een mannetje, geen ruin, maar dat komt nog en wel bruin (roodbruin) maar niet bont. Maar het is zo'n lekker ding

Dus ik ben totaal niet thuis gekomen met mijn vereiste... maar ik ben zo verliefd als het maar kan

en nu... Nu zag ik een leuke advertentie met drachtige merries. En er staat nog een box vrij op onze stal. Er zat zo'n leuke bij, helemaal wit met alleen gekleurde oortjes, niet ingereden.. ohohoh die kriebels, toch maar weer mijn man aankijken? hij betaald mee aan de stalling... misschien dat hij iets meer kan gaan betalen en ik ook, dan redden we het makkelijk

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:56

Tjah, Quincy en ik.... wat zal ik er over zeggen....

Ik reed allerlei verschillende tinkers bij een tinkerhoeve, toen er ineens in juni een nieuwe groep tinkers uit Engeland kwam, het grootste gedeelte merries, een paar ruinen en drie veulentjes.

Ze liepen met zn allen in de bak, waren heerlijk hooi aan het eten en aan het bijkomen van de lange reis, ik ging me er maar even tussenvoegen om een paar tinkers te poetsen, wat ze allemaal heerlijk vonden. Ineens voel ik iets aan mijn rug kroelen, stond daar het schattigeste veulen dat je je maar kon bedenken, echt een heerlijk ding. Ik dat leuke veulentje maar een beetje poetsen en kroelen en mee spelen, tot ik verder wilde naar de volgende tink. Het veulen liep alleen de héééle tijd achter me aan, toen ik naar huis fietste keek hij me na, toen ik de volgende dagen weer het erf op kwam fietsen begon hij te hinniken zodra hij me zag....
Er was gewoon een band tussen ons.

Van mijn ouders mocht ik alleen geen paard.... veel te duur, dat onderhoud, daar hebben we helemaal geen tijd en geld voor.
Ik dacht er dus ook niet over dat dat veuelentje van mij zou kunnen worden.... ik zeurde er natuurlijk wel over... mijn vader zag ook wel dat het veulen en ik elkaar heel leuk vonden.

Dus op een avond kwam ik thuis, en kreeg ik een cadeautje. Een klein pakketje, ik pakte dit uit en er zat een knalgeel veulenhalstertje in. Die was voor mijn tinkerveulen zij mijn vader
ik ben geloof ik nog nooit zo blij geweest.

Hij was teon eindelijk van mij, heb al zoveel leuke dingen met hem beleefd, ik ging altijd in de wei rijden op zijn moedern en dan rende Quincy ondertussen maar hard mee, hij is toen hij ruim twee was voor de kar beleerd. Quincy is mijn alles nu, ik heb hem in juni alweer zes jaar en onze band is alleen maar sterker geworden.... Quincy is mijn vriend, precies de tink waar ik naar op zoek was!

(sorry voor het lange verhaal!)

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:14

Ik was helemaal niet op zoek naar een Tinker.

We gingen kijken voor een Kwpn-er, en bij die handelaar stond ook ergens achteraf een niet al te grote, magere, zwarte Tinker merrie. Ik vond haar zo lief en zo grappig met al die manen en sokken dat ik haar heb gekocht i.p.v. die Kwpn-er. En ik heb er geen moment spijt van gehad

Nu zou ik nooit meer anders willen dan een Tinker.