Oke ik dan ook maar reageren.
Ik had een haflinger, deze kon ik helaas niet meer rijden vanwege mijn buikoperatie. Ik heb hem moeten verkopen omdat hij niet de beweging kreeg die hij verdiende.
Dus ik ging op zoek naar wat jongers...
-Het moest een ruintje zijn, want merries in hun hengstigheid, dat was verschrikkelijk had ik gehoord.
-Rond de 2 jaar, dan heb ik nog even de tijd voordat hij ingereden hoeft te worden en kan je wel met hem longeren of dat soort dingen.
-Liefste vosbont of driekleur(bruinbont dus)
-liefst met maanoog (maar dat was geen vereiste)
Ben bij vele "handelaren" geweest. Maar niks klikte echt, ze waren te druk, amper aan te raken of gewoon niet dat verliefde gevoel. Ik had een afspraak gemaakt met de tinkerboerderij om bij een lief tinkertje te kijken en toen werd mijn dochter ziek. Balen dus, want daar ging ik niet zover mee rijden.
Ik was dus uit frustratie weer aan het kijken op marktplaats en daar kwam ze weer voorbij... Merrie, zwartbont en veulen pfff moet ik daar nou mee.
Dus in het weekend, toen mijn dochtertje beter was, toch maar gaan kijken. Toen ik daar was, heb ik gelijk ook alle andere merries en de hengst bekeken. Ze waren allemaal even lief en mooi. Dus tja merrie, die waren toch wel erg lief. Dan nemen we de hengstigheid maar erbij.
Nadat mijn zoontje zijn hoofd stootte aan het andere veulentje, kwam Angel op hem af en is hem blijven volgen. Ze vond hem erg interessant ipv eng (want er kwam een geluid uit hem
) Toen was ik dus verkocht, maar ik kon haar niet gelijk meenemen en geld voor een aanbetaling had ik niet bij me. Aangezien er nog meer mensen zouden komen kijken (dat had hij al gezegd voordat ik kwam), wilde ik toch wel snel handelen. Dus mijn man opgebeld op zijn werk met de mededeling dat het spoed was. Dus hij werd met spoed bij de foon gehaald. Hij was eerst een beetje boos, dat ik hem daarvoor haalde. Maar toen ik vertelde dat ik echt verliefd was, mocht ik van zijn rekening geld halen voor de aanbetaling. Een week later was ze bij me en ik ben nog steeds zo verliefd 
Tja toen kwam toch de tinkerverslaving opzetten en ik wilde er 1 bij, want ze stond zo alleen. Wel een veulen of een jaarling of twenter. Toen kwam ik dus hier op bokt een advertentie tegen van een veulen. Ik ben gelijk gaan kijken, ik zag hem staan bij een toen nog enter, wel groot verschil dacht ik. Toen mijn zoontje zei, dit is mijn paardje, tja wat kan je dan nog inbrengen. Dus werd het dit keer wel een mannetje, geen ruin, maar dat komt nog
en wel bruin (roodbruin) maar niet bont. Maar het is zo'n lekker ding 
Dus ik ben totaal niet thuis gekomen met mijn vereiste... maar ik ben zo verliefd als het maar kan
en nu... Nu zag ik een leuke advertentie met drachtige merries. En er staat nog een box vrij op onze stal. Er zat zo'n leuke bij, helemaal wit met alleen gekleurde oortjes, niet ingereden.. ohohoh die kriebels, toch maar weer mijn man aankijken? hij betaald mee aan de stalling... misschien dat hij iets meer kan gaan betalen en ik ook, dan redden we het makkelijk