[TI] Iemand bekend met stal Vegilin van Claerbergen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annelot

Re: Iemand bekend met stal Vegilin van Claerbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:51

Ryon komt ook bij Alice en Philip vandaan. Ik kon toen erg goed met ze opschieten en vond ze super aardig. Dat ik Ryon kocht zou hij 2,5 jaar zijn, maar hij bleek pas 1,5 jaar. Tja toch moeilijk te zien bij zo'n jong dier. Ze gaan pas tanden wisselen als ze 2,5 jaar zijn en voor die tijd is het gokken. Maar ik heb er een super paardje aan hoor!!!
Een vriendin van mij heeft er ook 3 merries gekocht die alle 3 ster merries zijn geworden bij het Irish Cob stamboek.

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:58

Wij zijn er 2 keer geweest. 1 x in de oude situatie. Was verschrikkelijk. De tweede keer was op de nieuwe situatie. De stallen waren veel mooier en de paarden hadden ook weer manen. Alleen de verhalen bij de paarden klopte niet. Wij zochten een iets grotere tinker. Ze drufden niet hun stal uit te komen. Toen we er eindelijk 1 uit hadden mochten we er niet aan komen. Het paard begon gelijk te trappen. Zoals Irish-Lady al zei controleer ook de hoefen. Dit paard wilde absoluut geen aanraking aan zijn benen. Kregen we te horen dat tegenwoordig iedereen te veel hoefen krabt en dat dat helemaal niet moet. Dan nog moet hij netjes zijn been op kunnen tillen. Voor ons was dat voldoende om daar geen paard te kopen. Wel zijn de paarden daar een stuk beter onder gebracht dan eerst. Dat is al een groot pluspunt.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:02

Ik spreek niet van ervaring,kennissen van me hebben hun tinkers
ervandaan,leuke tinkers !

Een nadeel,ze zaten zwaar onder de wormen,dus je betaald goed geld,krijgt een mooie videodagboek,dan mag je toch wel verwachten dat ze goed ontwormt worden zodra ze in nederland zijn.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:42

Pellie schreef:
een veearts hier uit Joure (ik noem zijn naam maar niet) moesten voorkomen omdat er bij Mollema met entingsbewijzen werd gerommeld, zijn dochter was hier ook bij betrokken. beide hebben hiervoor een boete gekregen.
verder heb ik ze, toen ik op zoek was naar een tinker, gebeld. de stal lag hier toen een paar kilometer verderop. wat Mollema me vertelde was dat ik niet voor een tinker onder de 2500,- hoefde te gaan kijken want die waren kreupel...

je kan begrijpen dat ik na zo'n domme opmerking er nooit ben wezen kijken.

deze opmerking heb ik zelfs HIER gehoort..
Volgens mij van paardenmensen uit mijn omgeving. en dat waren geen tinker mensen

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:53

zo kregen wij onze merrie opgeleverd. en dagboekfilmpje nooit mee gekregen. hadden ze tevens wel hebben we zelf nog lopen kijken Afbeelding
Afbeelding

en onze ruin
Afbeelding hij kwam keurig netjes wit aan hoor maar bagger land.

Afbeelding

tevens hebben we allebij de paardjes niet meer maar hebben een super onderkomen gekregen

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:41

@ Riona, Dat de beestjes het niet leuk vinden dat je aan de benen zit kan ook komen omdat ze in Engeland niet al te zuinig met de dieren omgaan. Het is daar een gebruiksvoorwerp en ze zijn er niet zo zachtzinnig als hier. Dus hij zal misschien wel nare ervaringen aan over hebben gehouden. Bij ons liet ze wel zien dat de tinker waar wij geinteresseerd in waren het wel kon.
Die smoes die jij noemt is inderdaad vreemt. Maar de oorzaak kan wel waar zijn.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:44

Ik ben er geweest, en ik zou niet op een Tinker mogen rijden omdat een ander meisje hem eerst zou moeten rijden. Weet er het fijne niet meer van, maar vond het een wazig verhaal. Ook vond ik het niet leuk dat al die paarden als koeien gestald werden, rij na rij. En de veulens in een hokje in het midden.
Ik weet niet goed meer of ik er een of twee keer ben geweest, ben bij twee verschillende stallen geweest. De tweede keer kon ik wel rijden, maar vond het geen fijne Tinkers om te rijden. Ook werd er heel vaag gedaan over de leeftijd van de paarden, je kon niet bij ze in de boxen. Ik had er helemaal geen fijn gevoel bij.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:47

Ik ben er al een poosje niet meer geweest, heb hun huidige stal niet gezien, de stallen ervoor wel.
Ik heb Snowdon er gekocht en ik kon erg goed met ze overweg.

Ik heb diverse Tinkers gereden en ze wisten over elk paard veel te vertellen en van elke Tinker die er vandaan komt weet Alice nog de naam, die zij ook zelf verzonnen heeft.

Bij elke stal heb je zo de verhalen, bij deze stal moet je gewoon gaan met de gedachte dat je een net geimporteerd paard gaat kopen bij een handelaar. Dan heb je nooit een paard wat in perfecte staat/conditie en er wilt wel eens iets verkeerd geschat of doorgegeven zijn.

Ook gebeuren bij de beste stallen wel eens verkeerde dingen, wat eigenlijk niet door de vingers gezien mag worden.

Mijn paard bleek ook jonger en iets kleiner, maar is wel geworden wat hun voorspelde. En ik zou zo weer voor hem gaan. Zo ken ik veel echt prachtige en leuke dieren die daar vandaan komen.

Sommige mensen kunnen erg goed overdrijven of hebben een wat te kritische kijk op dingen. Hou daar ook rekening mee.

Ga zelf eens kijken en oordeel zelf.

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:51

Supertje schreef:
Ik heb daar een jaar of 3,5 geleden ook al eens geïnformeerd. Ik vond ze ook best prijzig, en ze hadden toen echt een standaard prijs voor een tinker €2850,-
Die prijs kreeg ik overigens pas na heel veel aandringen te horen over de telefoon, ik moest maar eens komen kijken. Best een eindje rijden van Rotterdam naar Friesland, dan wil ik het toch eerst weten.

Ook ik kreeg trouwens te horen dat ik geen goedkopere tinker moest kopen, daar zou altijd wat mis mee zijn. Een maand of 2 later kocht ik Jordy voor €2000,-

joh jij ook?
gemiddelde leeftijd, licht aangereden. ja daar vroegen ze toen 4,5 jaar terug ook 3200,- voor.

Cayusejuhh, jeetje zelfs in nieuwkoop te horen? klein wereld hoor!

ik rij 4x in de week, 2x daags langs hun stal naar mijn werk, maar ik heb er nog nooit tinkers buiten gezien, terwijl er rondom achter weides liggen.

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:08

Mijn merries komen ook uit engeland. Ik kon gelijk aan hun benen zitten. Het is ook een kwestie van oefenen en dat vonden ze daar niet nodig. Jammer want het hoort bij de opvoeding vind ik. Zodat je de hoefsmid er zonder gevecht bij kunt laten.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:26

Ik heb Lisje daar vandaan. Ik ben heel tevreden over Lisje, maar ik ben daar dan ook niet heen gegaan om een paard te kopen en werd toch verliefd. De maat, leeftijd etc maakte me niet zo veel uit, ze verkochten haar als 4, maar ze bleek 3 te zijn. De maat kon ik zo wel redelijk inschatten.

Bij het aanschaffen en kijken voor een paard geld altijd, gebruik je ogen en je gezond verstand en dat is bij deze stal niet anders.

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:28

Ik kan zo tig andere handelaren noemen die "goed" bekend staan waar je de meest dramatische dingen ziet. Ook bij een andere destijds goed bekend staande tinkerimporteur hebben we dingen gezien waar de tranen van in je ogen springen. Oa een merrie die bloed uit haar vulva wat als hengstheid wordt aangezien terwijl er duidelijk een inwendig probleem was. Graatmagere paarden, paarden die zo kreupel zijn dat ze niet op hun been kunnen staan waarvan gezegd wordt een keer kappen en hij loopt vlot weg, ja ja. Manenexceem wat ze proberen te verdoezelen door manen te vlechten zodat de kale plekken niet zo opvallen. De paardenhandel is meestal een grote leugenbende. KWPN ers van 2 zo uit de opfok, zadel erop papier erbij ZOEKEN dat past bij het uiterlijk van een 3 jarige en hupla veel geld vangen voor een paard met "goede" afstamming.

Veel jonge dieren die in nederland in de opfok staan (kwpn, fries enz) zijn half wild als ze naar stal komen. Daar is ook nooit veel mee gedaan. Van een jong paard dat niet veel in handen is geweest kun je niet verwachten dat ze alles meteen kunnen waar die ook vandaan komt.

Je moet goed je ogen openhouden, iemand meenemen die wat verder van je wegstaat zodat je niet verliefd en paard aanschaft waar wat mis mee is. Goed laten keuren en een proeftijd aanschaffen.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:59

Mijn Morhwen komt ook bij VvC vandaan. Ik heb haar daar niet gekocht, maar de vorige eigenaar. Hij was niet erg te spreken over de mensen daar, hij had blijkbaar onenigheid gehad over de gratis dekking (?) en nog wat andere dingen.

Ik denk dat haar leeftijd wel aardig klopt, al vind ik het wel raar dat ze pas op 9-jarige leeftijd geimporteerd is. Verder heb ik het vaccinatieboekje, keuringsrapport en een kopie van een of andere exportvergunning erbij gekregen. Blijkbaar komt ze van de 'Little Owl Barn' uit Kent. Bekend bij iemand?

Ik kan dus niet echt oordelen over de stal, ik kan alleen oordelen over mijn tinker en daar ben ik erg blij mee. Ze moet wel met wat geduld behandeld worden, en daar zal haar levenservaring wel mee te maken hebben.

Voor elk paard geldt, waar je hem of haar ook koopt, het moet klikken en je moet niet over 1 nacht ijs gaan. Succes!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:04

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:20

Ik zou er nooit naar toe gaan.
Ik heb al meerdere slechte verhallen gehoord (ook van paardenmensen die niet in de tinkers zitten).

Over keuringen die niet kloppen, papoorten die nooit opgestuurd worden en sorry hoor, maar een echte paardenman die al zoveel paarden heeft gezien moet wel het verschil tussen een 1.5 jarige en een 2.5 jarige kunnen zien.
Een terugbrenggarantie is leuk maar dan moet er niet nogmaals 500 eur bij als je hem/haar al zowiezo teug kan brengen.

Als je tevrede bent na aankoop is het goed, maar als er na de aankoop toch dingen zijn die niet lekker lopen en je wilt eventueel je paardje terug brengen heb je str**nt aan de knikker.

Als je kijkt hoeveel dat je voor een tinker daar betaald mag er ook wel een dvdtje bijzitten. Ik heb zo'n dvdtje gezien en het stelt echt niets voor.

ik ga geen namen noemen want ik denk niet dat diegene het op het internet wil zien

TinkerRyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:22

snowdon schreef:
Morhwen schreef:
'Little Owl Barn' uit Kent. Bekend bij iemand?

Little Owl Barn:
http://www.johnparkerinternational.com/

dit is dus duidelijk een transportbedrijf......ik dacht dat ze zelf hun paarden vervoeren, zodat ze stressvrij aankomen (staat op hun site)

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:23

Wij hebben voor Connor een merrie gehad waarbij het niet klikte. Totaal geen probleem gehad met omruilen oid. Geen gezeur of zo, gewoon zoals afgesproken.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:25

Een kennis van mij heeft ook gewoon zonder moeite een paard om kunnen ruilen. Ze zit hier ook wel eens op Bokt.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:29

snowdon schreef:
Morhwen schreef:
'Little Owl Barn' uit Kent. Bekend bij iemand?

Little Owl Barn:
http://www.johnparkerinternational.com/

Snowdon bedankt. Ik had zo'n huisje-op-de-prairie idee bij de naam 'Little Owl Barn'. Helaas

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:32

Ik heb Lonan er ook vandaan, en zijn schofthoogte klopte niet, leeftijd zijn de meningen over verdeeld, en hij zou GOED beleert zijn, nou hij was zadelmak en meer niet,

Verder erg aardige mensen die heel goed kunnen babbelen en zo ons ook een beetje nouja vooral ludie een beetje zover gebabbeld hebben dat we er niet over nagedacht hebben, Ik heb daar enorm spijt van gehad maar nu niet meer Lonan is een toppaardje waar je echt alles mee kan doen, nergens bang voor is en geen trauma`s heeft overgehouden.

Ik zou wel iemand mee nemen die nuchter naar de zaak kijken want als jij al bijna verlieft bent hebben ze dat door en ze kunnen zo leuk praten dat je het zo gekocht hebt, Dit geld natuurlijk niet alleen voor hun maar voor elke handelaar.

omruil garantie heb ik geen gebruik van gemaakt. het heeft een voor en een nadeel ik zie liever zoals de bonte parels doen gewoon een proefperiode klikt het niet om wat voor reden je geld terug en niet persee een ander uitzoeken want op zo`n moment vind je niet gauw wat naar je smaak.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:07

Boi heb ik van een particulier gekocht,maar die gene had hem pas 2,5 jaar geleden gekocht van Fouber [belgie] Hij was toen net een maand in Belgie.
De vorige eigenaar zei me dat hij niet zo braaf was bij de hoefsmit,maar gister is hij bekapt en dat ging super!!!
Wat leeftijd betreft,al was hij achteraf honderd ik was al verliefd toen ze staldeur open ging
Ik zou zeggen zoek door totdat je hart je ingeeft dat DIT hem is.
Je vind hem echt wel misschien bij een handelsstal misschien bij een particulier.Afwachten.......

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:09

Toen ik nog op zoek was naar een tinker ben ik er ook geweest. Moet nu zo'n 4 1/2 jaar geleden zijn. De tinkers die ik het mooist vond waren voor mij onbetaalbaar en ik kreeg steeds maar een video te zien van een bijna witte tinker die ik niet wilde. Maar ik kreeg nog wel een blik te zien op hun eigen hengsten en paarden bij hen aan huis.
Kijk, Mollema is van oorsprong een bloembollenhandelaar en is in de tinkers beland omdat daar destijds (en nu nog?) behoorlijk geld in te verdienen was. Het is dus geen paardenman eigenlijk dus over leeftijden kan of kon hij misschien ook weinig zinnigs zeggen. En dat de tinkers vanuit Engeland/Ierland steeds duurder worden is logisch want ze zijn daar ook onbetaalbaar. Ik denk ook dat de import steeds minder zal worden en zeker ook minder van kwaliteit omdat mooie tinkers daar te duur worden voor de handelaren.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:13

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:26

Ik ben er 2 x wezen kijken met enkele jaren ertussen. 1 x bij joure en 1 x op hun nieuwe locatie, toen mijn man een tinker zocht.
Ik heb niet het idee dat je daar belazerd wordt, maar de prijs/kwaliteitverhouding is echt heel slecht.

Ze hadden beide keren alleen maar kleintjes en zeiden dat er geen grote tinkers zijn. Ook werd consequent de stokmaat nogal ruim ingeschat, zeg maar.
De eerste keer reed ik een tinker die net onder het zadel was. Daar zat gewoon geen stuur op. maar het enige wat ze deden was mijn manier van rijden afzeiken.
De tweede keer zochten wij voor mijn man een tinker die braaf was, en toen kwam ze met een hele slome. Toen zij deze voorreed (ik had geen zin om weer afgezeken te worden), kreeg ze hem zelf niet langer dan 3 passen in draf. "En," zei ze dan, "hij kan ook goed halthouden"
't beestje kon niet eens normaal in de bak rijden, en moest 3500 euro kosten...

Trouwens, ze hebben omruilgarantie. Geen geld-teruggarantie. Nou, daar heb je dus helemaal niks aan. als je eerste keus niks is, dan moet je maar een tweede keus nemen? en die zal altijd duurder zijn!!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:38

Soxje schreef:
en ik kreeg steeds maar een video te zien van een bijna witte tinker die ik niet wilde.

Snowdon?
Of Nuala?