Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dienie schreef:hahaha geloof je het zelf?? Sorry maar daar heb ik echt geen vertouwen in, raar he?Mariska - de eisen bij het ICS worden in de toekomst zeker verscherpt wat de goedkeuring van hengsten betreft. Als er weer een FTC wordt samengesteld en de ICS zijn plaatsje opnieuw vindt als dochter van Duitsland komt dat zeker wel goed hoor.
Mariska_28 schreef:Maar een verder perfecte hengst afkeuren omdat ie net iets teveel niet goed gebouwde zwemmertes heeft.... nee...
Cayusejuhh schreef:Maar ik wil dat mijn combinatie .. BV.. geen steil hoeven door fotk.
geen weke koten. geen kromme benen
Geen ocd! en dat zie je met een gewone premie keuring NIET.
Pellie schreef:Cayusejuhh schreef:Maar ik wil dat mijn combinatie .. BV.. geen steil hoeven door fotk.
geen weke koten. geen kromme benen
Geen ocd! en dat zie je met een gewone premie keuring NIET.
dit kun je allemaal in het sperma onderzoek terugvinden?
Citaat:Vind het wel vreemd dat je (Leonoor) wel met je hengst gaat dekken terwijl zijn sperma nog niet goed gekeurd is. Als je dan bij het NSvT zit dan geldt die regel toch voor iedereen. En als die veulens zijn geboren worden ze dan wel in het stamboek opgenomen? Omdat de vader niet is goed gekeurd. Of, als hij wel wordt goedgekeurd geldt dat met terugwerkende kracht.
riona schreef:Zoals ik in het andere topic al schreef vind ik het allemaal erg verwarrend. Wat ik nu wel begrijp is dat als het sperma niet goed is je bij het NSvT wordt afgekeurd. Dan stap je met je paard naar het ICS en daar maakt dat niet uit???? Dus bij allebei goedgekeurd dan heb je een super hengst.
riona schreef:En als die veulens zijn geboren worden ze dan wel in het stamboek opgenomen? Omdat de vader niet is goed gekeurd. Of, als hij wel wordt goedgekeurd geldt dat met terugwerkende kracht.
snowdon schreef:Waarom zijn die niet goed gebouwde zwemmertjes WEL of NIET van belang? Ik ben wel benieuwd naar argumenten van beide meningen.
Citaat:Ik vind het wel jammer dat uit sommige reacties doorschemert dat er bij het ics alleen afgekeurde nst paarden zijn.
Dat is zeker niet het geval!!!
Vanaf 30% is dus goed genoeg, en wordt gewoon gemeld aan de leden. Die kunnen dan zelf beslissen. Leonoor schreef:snowdon schreef:Waarom zijn die niet goed gebouwde zwemmertjes WEL of NIET van belang? Ik ben wel benieuwd naar argumenten van beide meningen.
Waarom wel is toch al uitgezet hierboven?
TinkerRyan schreef:Quote:
Ik vind het wel jammer dat uit sommige reacties doorschemert dat er bij het ics alleen afgekeurde nst paarden zijn.
Dat is zeker niet het geval!!!
Waar lees je dat??? Er zijn wél hengsten die bij het NSvT afgekeurd zijn en goedgekeurd bij ICS. Meerdere. Maar er zullen er ook zijn die nooit bij het ICS er door komen (Baggio bijvoorbeeld) maar wel bij NSvT. Ook zijn er hengsten bij het ICS die nooit voorgebracht zijn bij het NSvT en andersom.
Citaat:Lezen niet echt....wel doorschemeren zoals ik al schreef.
Maar dat kan ik ook alleen zijn hoor
Leonoor schreef:Quote:
Lezen niet echt....wel doorschemeren zoals ik al schreef.
Maar dat kan ik ook alleen zijn hoor
Mocht je dat in mijn reacties gelezen hebben, dan is dat dus niet zo bedoeld.
Leonoor schreef:http://www.fertiliteit.info/content/fer ... erzoek.asp
http://www.avsweb.nl/Subcategorieen/Fokkerij/sperma.htm
Heey, die had Leon ook![]()
Morfologie is het woord waar je op moet zoeken.

Leonoor schreef:Morfologie is het woord waar je op moet zoeken.

dus echt puur zn eerste kwak.Citaat:De morfologie bestudeert de uitwendige bouw en vorm van levende wezens (vormleer) en hun organen (orgaanleer) en probeert hun veelvormigheid terug te brengen tot enkele grondtypen (bouwplannen).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morfologie_(biologie)
Is een te algemene (biologische) omschrijving!