[TI] wie rijdt 4 maart tocht in Ees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: wie rijdt 4 maart tocht in Ees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:12

ja klopt sox
geeft niet joh, dan heb je extra veel gas, helemaal als je sox ook een hapje geeft
zit er competitie in? dan is het helemaal aantrekkelijk natuurlijk om halverwege snert te gaan eten.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:23

Hahaha, dan gaan jij en Gam maar achter Sox aanlopen, kunnen jullie meegenieten van de "landelijke" odeurs die wij verspreiden.
Ik reed voorheen vaak met een Fries die enorme winden liet de hele tijd. Het paard dus, echt niet normaal

Ik heb net Fred gebeld voor een afspraak. Toevallig was er iemand uitgevallen op 2 maart om 17.15 dus tralala, Sox dan ook met mooie hoeven. Laatste keer was begin oktober.....

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:51

Hoe lang is de rit dan Mariska? Enneeeehh ben jij die ene man met zijn hond ook wel eens tegen gekomen die ons boos het fietspad op stuurde? We waren nl laatst in Ees en wilden een pad in. Kwam een man heel boos op ons af. We mochten er niet in en hij lette op het bos en als hij zijn uniform had aangehad hadden we een proces verbaal gekregen. Hij draaide een beetje door. Wilde ons zo'n klinkerweggetje opsturen en toen we zeiden dat onze paarden daar op uitgleden moesten we het fietspad nemen. Maar NIET het zandpad (ook ruiterpad) Vreemde vogel.

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:53

Nee nog nooit tegengekomen hahahaha maar goed ook denk ik, wie denkt ie wel dat hij is. Paarden mogen in het bos op de paden, dus ook op de zandpaden.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:52

maar hoe lang duurt de rit nu?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:25

pff lastig schatten.. Ik heb over het grote rondje 2 uur gedaan op de fiets (met steeds stoppen om op te schrijven). Dus ik schat te paard tussen de 1,5 en 2 uur afhankelijk van je rijstijl. Het korte rondje is denk ik zo`n 1 uur rijden. Ik hoop het rondje nog een keer te paard te doen, dan weet ik een beetje hoe lang het rijden is (maar dat is dan nog erg afhankelijk van je rijstijl natuurlijk )

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:36

de lange route is ook voor ruiters EN menners?? Ik heb er nu al zo'n zin in!! gezellie gezellieeeee

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:37

Beide routes zijn voor zowel routers als menners.

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:47

ow geweldig!!! Zal Indy het vast vertellen!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:51

Even off topic, hier in het bos (van Zuidlaren naar Schipborg) staan een paar prachtige oude rietgedekte bosvilla's. In eentje woont een oud stel en die man doet ook raar. Hij heeft een grote voortuin met bordjes "verboden toegang" en ervoor een grote haag. Vóór die haag loopt een heel breed zandpad, eigenlijk een tankbaan want het valt onder militair oefenterrein maar tanks zijn er niet meer. Aan weerskanten van die tankbaan loopt een smal strookje gras, het is dus gewoon openbaar terrein. Hij zit volgens mij elke dag voor het raam of loopt buiten te loeren want als je op dat gras rijdt dreigt hij met je neer te schieten, haha. En het is werkelijk gras van niets en dus niet van hem. Ik ben een keer zo kwaad geworden dat ik Sox heb omgedraaid en op en neer over dat strookje heb gegaloppeerd, haha, en die vent maar schreeuwen. Jonge meiden zijn vaak zó bang dat ze er niet meer langs durven. Hij denkt dat het zíjn bos is. Volgens mij was hij vroeger een soort van opzichter voor de militairen, mocht hij de rode vlaggetjes weghalen of zo maar nu is hij 80+ en heeft niks meer om handen behalve ruiters en mountainbikers lastig te vallen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:53

*LOL* ik zie het al helemaal voor me!! ik kom ook nog eens bij jou rijden dus

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:56

Pellie schreef:
*LOL* ik zie het al helemaal voor me!! ik kom ook nog eens bij jou rijden dus

De volgende rit in drenthe dus

Oja en de rit is dus 5!!! maart he, en niet zoals in de titel van dit topic staat 4 maart!!!

riona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:04

Spannend! Zolang ze maar geen lange regenjas aan hebben.Hihihi. Riona is gek op worstjes ze eet alles. Hahaha. Maar ach als ze ons zien met al die dikbillen dan zeggen ze niets meer en kijken alleen met verbazing naar zulke mooie paarden. Hun mond valt open van verbazing en voordat ze wat kunnen zeggen zijn we al weer voorbij. Hoop alleen dat dan niet net een paard zijn mest laat vallen. Hoezo ik heb schijt aan wat je wilt gaan zeggen. Haha.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:28

Jullie zijn hier natuurlijk ook welkom. Stippel ik een route uit langs zijn huis en hoop dat de knollies allemaal een ferme hoop neerkwakken ... op die grasstrookjes

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:33

ben daar net dit weekend met de honden langsgekomen Sox! hihihihihihihihi grappig. Heb de oude kerel niet gezien! Pfieuwww. 1 gekke Nepboswachter in 2 weken is ook wel genoeg! hahaha

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:37

Da's toevallig! En dat je hem niet hebt horen schreeuwen dan Het was misschien te koud voor zijn broze botten. Op honden heeft hij het ook niet, zeker niet als ze loslopen. Hij heeft een paar katten en al gedreigd mijn hondjes neer te schieten als ze achter zijn katten aangaan. Mafkees!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:55

fred is ziek maar mijn buitenrit van zonet kan ik positief noemen. de bus is ook gereserveerd, dus count us in!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:27

Afbeelding

Op Speurders.nl staat een tinker die stalling zoekt in/rond Joure, niks voor jou Pellie?

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:08

Leuk dat jullie komen!!!

Ik heb vandaag het kleine rondje gemaakt met Katinka. Ik heb rustig aan gedaan, veel gestapt en kleine stukjes gedraaft en 2x een klein galopje. Ik heb er zo`n 1 uur en 20 minuten over gedaan. Het grote rondje ga ik ook nog even uitproberen, maar die is volgens mij zeker een uur langer

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 18:39

Mooi dat ik je hier tref,
wij moeten 2 x met de trailer. Kunnen we een paard een half uurtje bij jullie neerzetten terwijl we de tweede halen?

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:32

Oohh het lijkt me wel heel erg leuk! Kan ik me nog opgeven? 5 maart is op een.. wat voor dag?
Mogen niet leden ook mee?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:36

zondag jammer genoeg zijn de stallen nog niet klaar anders was ik zeker mee gegaan.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:45

Op een zondag moet op zich te regelen zijn.. maar ik wacht het antwoord op m'n tweede vraag af

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:54

Yep, het is ook voor niet leden. Deelnemen kost 5 euro per persoon, en daarvoor krijg je warme Chocolademelk en gluhwein, en hoogstwaarschijnlijk erwtensoep en uiensoep.

En ik zal het even aan Henk (van de Irish Tinker Stable) vragen, maar ik verwacht dat jullie 2 paarden best even kunnen stallen daar

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:04

Oh geweldig! Dan ga ik nou ff bellen haha, en dan post ik hier zo dadelijk of we wel of niet komen. Een niet-tinker mocht ook mee he? (had daarover gemaild)
Hoe laat begint het trouwens?