[TI] Tinkers in de sport (uitslagen/verslagen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:40

Wij hadden de achterste 3 stallen, eerst Boris, daarna hemke en daarnaast Wellie..... Ik weet nog wel dat er op een gegeven moment een Lusitano hengst bijkwam.... maar Rossini kan ik me niet meer voor me halen. Het was daar ook op een gegeven moment een komen en gaan met paarden.....

Chubby

Re: Tinkers in de sport (uitslagen/verslagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:42

Dat kan ik me ook wel voorstellen Jullie paarden maakten toen wel indruk op mij Hahaha, niet zo gek ook... Maar Rossini was een beetje een nietszeggend warmbloedje...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:10

Lonan is een echte cob

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:20

Aileen: B + 0...

Maar goed, we hebben nog maar 1 wedstrijd gehad.
(Als Aileen niet voor de wedstrijd aan besloot weg te springen en naar huis te sprinten, had ze niet van die vuile modderpoten gehad, dan hadden we net als iedereen een 7 voor verzorging gehad en dan hadden we meteen een winstpunt gehaald...maar ja, dat hoort erbij denk ik maar. Hier zeggen ze; As is verbrande turf )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:14

Ik vind het echt zó stoer dat jullie officieel starten met jullie Tinks!
ik heb zelf een tijdje geholpen op wedstrijd met KWPN'ers en als er dan ergens een koudbloed liep werden die meteen als karreknollen afgedaan.

Zelf lijkt me het ontzettend leuk om officieel te starten ooit in de toekomst, als het rijden iig een beetje soepel gaat. (en dat duurt vast nog wel even )
Maar de opmerkingen van anderen weerhouden me er toch wel een beetje van...

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:20

Dat is dus voor mij nu de drijfkracht!
Ik heb me wel eens onzeker gevoeld echt waar,en soms zelfs een idee gehad dat de jury me uit zat te lachen.
Ik pis link en gefrustreerd kon wel huilen het was in midden beemster trouwens,kreeg mijn protocol was 3e van de 10 en een winst punt.

Tja misschien lachten ze wel omdat ze ons zo leuk vonden,ik weet het niet
Tis ook vaak je eigen hersenspinsels denk ik,en een beetje onzekerheid ook natuurlijk.

Nu kan het mij geen ene reet meer schelen wat ze van ons denken ik ben al ver genoeg gekomen met mijn drolletje.

Dus kan jou het schelen! sta er boven!als je paardje er klaar voor is vind ik het geen reden om lekker te gaan starten hoor.
Tis voor je plezier(hoor mij wijs spreken,ben nog steeds 2 dagen van te voren aan de skeit maar ik heb nu pilletjes )

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:35

Mazzel-meid schreef:
ik heb zelf een tijdje geholpen op wedstrijd met KWPN'ers en als er dan ergens een koudbloed liep werden die meteen als karreknollen afgedaan.

Zelf lijkt me het ontzettend leuk om officieel te starten ooit in de toekomst, als het rijden iig een beetje soepel gaat. (en dat duurt vast nog wel even )

Ik ben dan nog wel niet officieel gestart met Jordy, maar wel wat onderlinge wedstrijden gereden, en pas geleden heb ik met Jordy voorgereden op de jurycursus (dikke huid vereist ).
Bij zo'n jurycursus wordt al helemaal snel iets afgebrand, maar dat viel heel erg mee met Jordy. Ze vonden hem zelfs leuk Ook over zijn gangen etc. waren ze totaal niet negatief, hij kreeg voor zijn gangen en tact dezelfde cijfers als de KWPN'ers
We moesten overigens een L2 proef rijden, stalgenootje deed de jurycursus en moest combinaties meenemen om te beoordelen.

Jordy is trouwens een grai.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:47

Ik train in de winter op een echte dressuur stal met allemaal van die dames die op je neer proberen te kijken, maar die knollen willen gelijk geen meter meer lopen als ze mijn Tinus in het vizier hebben gnagna!!! Wel sneu voor ze want dat krijgen ze gelijk met een frusty ruiter te maken en worden de spoortjes ook weer optimaal benut.
De beste opmerkingen krijg ik in tijdens marathons, als we ergens staan te wachten zet Tinus gelijk een achterbeen op rust, onderlip valt open en ogen sluiten zich. Mensen die dan langs lopen zie en hoor ik tegen elkaar (terwijl ze zeer afkeurend kijken) zeggen "Je zou toch met zon knol moeten rijden, kun je beter thuis blijven." Het mooiste is dan als je in de finale komt en die koppen alsnog ziet langs de kant in opperste verbazing terwijl we erorm hard langs zoefen en menig kwpner eruit rijden.
Dus trek je van niemand wat aan en ga gewoon lekker starten !!!!!
EN je rijdt voor jezelf en niet voor een ander !!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:52

Ook al rijd je 'maar met een tinker', als je er lol in hebt, is het toch goed?

Baggio loopt ook regelmatig in de prijzen en dat is altijd kicken. Zowel voor Ilona als voor mij.

tegenwoordig is hij al bekend

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:56

Sneppie vinden ze jou paard ook eng?
Als ik in de bak rijd vind menig warmbloedje mijn roosje eng!

Heb wel eens gehad dat er een vol in de rem ging omdat roos lekker even een galopje aan het maken was
Of ging er een half aan de kletter,tis natuurlijk ook niet niks zo,n rare eend in de bijt met die rare witte wapperende dingen aan haar voeten.

Ik half achter om kijkend "gaat het!?"

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:43

JAaaaa, geweldig he Roos ?!?!!!! Lig ik helemaal in een deuk als ze frusty hangend aan de teugels voorbij scheuren..........
Ze letten dan ook helemaal niet op (nee want ze kijken naar mij !!) Ruiter raakt steeds geiriteerder tot toe.
En als ze dan de zaak weer onder controle hebben met een rood hoofd
en een dribbelend opgefokt paard, zeggen ze; Goh, net een koe !!!
Meestal gallopeer ik dan net als ze in de buurt zijn weer even aan en hebben ze het weer even druk......

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:26

alles zonder startkaart vanaf 2006 maar doen? met Lowara natuurlijk

februari Clubkampioenschappen Lonneker
Dressuur B 162 punten
BB Springen 2e plaats ( 2X foutloos rond)

maart Enschedese kampioenschappen
Dresuur B
Springen BB

de laatste paar concoursen:
Buurse dag van het paard B dresuur 160 punten, 5e plaats
Noaber concours 3de plaats dressuur en springen samen

we gaan de goede kant op

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:33

Mikado's Tequila L1+0

Of er nog veel verandering in komt is nog twijfelachtig, misschien dat ik nog een paar wedstrijdjes in de buurt meepak, maar dit jaar wordt niet actief starten iig

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:11

twist in de b: 2 winstpunten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:45

Mazzel-meid schreef:

Nou, ik heb natuurlijk nog nauwelijks wedstrijdervaring, maar je hoort mij niet klagen.
Er waren 27 combinaties, ik was 19e met 155. De punten varieerden van 176 tot 132.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Natuurlijk krijg je rare gezichten als je met je tinkertje de ZZ-licht wedstrijdring instapt, maar de B en de L gaat toch om gehoorzaamheid? Dat is puur de basis en moet elk niet-gehandicapt paard toch gewoon kunnen?

Ik heb zelfs het idee dat de andere ruiters wat onbevangener tegen je doen, omdat je niet uitstraalt dat jij het beste paard hebt enzo (hoewel dat natuurlijk wel zo is ) Als iemand toch minachtend doet, vat ik dat op als uiting van zijn eigen onzekerheid.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:50

moeten we hier ook melden wanneer we weer mee doen.

21 mei in wehl tinkerconcour

Met Lonan doe ik L1 dressuur, springen 50cm en behendigheid
Met Viane doe ik B dressuur, en behendigheid

Ludie zal op de rustigste op behendigheid doen en ik dan op de ander.
Dit is niet officieel maar ben er wel net zo zenuachtig voor.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:34

Heb startkaart aangevraagd en verzorgster met Winnie ook

Gaan in Wehl mee gaan doen aan dressuur

Wellicht in April al een keertje officieel starten ...?!

Sayla en ik zijn nog niet zo ver als Supertje + Jordy , maar denk/ hoop dat ik in de B toch wel al mee kan ... en dan ook doorkan stromen naar L en wellicht daarna nog (ooit) verder ... (denk dat Say t wel kan, maar ikke ...)

Weet ook nog niet hoe ze zich op vreemd terrein houdt enzo ...

Winnie kan meer (maar is ook 2 jaar ouder en eerder ingereden) en is ook veel meer bevestigd (op vreemd terrein enzo) maar met verzorgster nog vrij nieuwe combinatie die ook nog veel moeten oefenen/ leren

Beide zouden denk ik bij NTS als Cob bestempeld worden ?! maar ken in ieder geval nog vééél zwaardere cobs --> Say en Winnie zijn toch nog best "chic" voor een cob denk ik
Maar zullen kwa gangenwerk denk ik toch misschien wat tekortkomen voor een grai ....alhoewel ...
... ik weet t gewoon niet zeker... te weinig keuringen van types gezien daarvoor .... hou t maar op cob

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:59

ik rij met Candy L1+6, dressuur officieel.

(We kunnen helaas maar iets van 5 wedstrijden in het jaar rijden , het gaat dus allemaal niet zo snel)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:29

We krijgen helaas geen Sticky, dus ga ik het topic gewoon regelmatig 'updaten' of iemand anders die er zin in heeft.

Tussenstand

Dressuur:

Roosa: L2 + 7 (cob)
Boris: L2 + 5 (grai)
Baggio: L1 + 2 (grai)
Sissi: L1+5 (grai)
Tina: L1 + 1
Aileen: B + 0
Mikado's Tequila L1 + 0
Twist: B + 2
Candy: L1 + 6
Onderlinge dressuur:

Lonan (cob)
Sjimmy (cob)
Chubby (grai)
Lowara

Mennen:

Tina :
M + 3 & VH + 3
marathon klasse1 : + 13

Aanvullen maar!!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:08

Jammer dat het geen sticky mag worden wat is de reden dat het niet mag

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:14

Citaat:
Een sticky maken is, in de ogen van het modteam, niet nodig.

Men kan losse verslagen gewoon plaatsen in losse topics op TI en daarin ook bijhouden hoe de scores staan.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:47

Leuk topic. Ik neem even een abo. Misschien ook leuk om na de wedstrijden even te vermelden hoe het ging i.p.v. de eventuele winstpunten door te geven. Wil die verhalen wel lezen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:57

aanvulling, Lowara is een Grai en ze springt op concours gemiddels.. mm 70 cm? ( hoewhoe!!)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 22:23

mamauba schreef:
Leuk topic. Ik neem even een abo. Misschien ook leuk om na de wedstrijden even te vermelden hoe het ging i.p.v. de eventuele winstpunten door te geven. Wil die verhalen wel lezen.

Ja is zeker leuk!
Morgenavond!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:42

Met Vasthi heb ik aan 2 onderlinge Tinkerdressuurwedstrijden in de klasse B meegedaan.
De eerste keer hadden we 152 punten in Houten en de tweede keer in Hoofddorp hadden we 163 punten en een tweede prijs. Ook deden we toen mee aan bestgaande Tinker en daarmee werden we 4e.

Als er weer eens een wedstrijd in de buurt is doe ik zeker mee, helaas heb ik maar beperkte mogelijkheden om te oefenen omdat onze bak in de winter meer lijkt op een zwembad.......