[TI] Boris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:41

Cayusejuhh schreef:
Moet eerlijk zeggen . Ik vind het geen tinker uitstraling meer hebben
Zn voorkant van zn sokken zijn er af

Vind het een mooi paard hoor! dat zoiezo! maar vind het niks meer tinker aan eigelijk

deze dik gemaakte zin is een vraag er staat een ??? achter.

GCofOz

Re: Boris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:50

Ik vind het niet meer dan netjes dat een hengstenhouder van een goedgekeurde NST dekhengst (of ICS goedgekeurde hengst) zich in het openbaar überhaupt niet uitlaat over andersmans hengsten.

Dat doe je gewoon niet. Of het nu over sokken gaat, of wat dan ook.
Laat je daar gewoon niet over uit.

Jij zult het ook niet leuk vinden wanneer andere hengstenhouders hun mening over Offspring ventileren op Bokt.

Dus wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.!

Verder geen kwade bedoelingen Nadine.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:06

Jeetje.. doe eens niet zo opgevliegerd.
IK zeg niks over Boris.
Er worden hier fotos geplaats. en daar mag een mening over gegeven worden toch?
Dus bij deze!!

En als ik fotos van Offie plaats WAAR DAN OOK. dan mogen mensen zeggen vragen what ever wat ze willen.
Toch>?

EN ik zeg er bij vind het een mooie hengst dat zoiezo!!

Maar mag jij dat wel dan als zijn "FCT lid"? dat is ook Insiders..

dan moet je ook Onpartijdig zijn

maar goed Ik weet dat ik zeg. en dat ik NIEMAND wat krenkt. OOk nadine C niet.
Dus hoeft er geen buffer te zijn voor haar

GCofOz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:24

Cayusejuhh schreef:
Jeetje.. doe eens niet zo opgevliegerd.
IK zeg niks over Boris.
Er worden hier fotos geplaats. en daar mag een mening over gegeven worden toch?
Dus bij deze!!

En als ik fotos van Offie plaats WAAR DAN OOK. dan mogen mensen zeggen vragen what ever wat ze willen.
Toch>?

EN ik zeg er bij vind het een mooie hengst dat zoiezo!!

Maar mag jij dat wel dan als zijn "FCT lid"? dat is ook Insiders..

dan moet je ook Onpartijdig zijn

maar goed Ik weet dat ik zeg. en dat ik NIEMAND wat krenkt. OOk nadine C niet.

Hoi Cayusejuhh, ik doe niet 'opgevliegerd'.
Ik ben niet partijdig. Ik geef alleen door dat Boris twee winstpunten heeft gehaald en dat ik Boris fan ben. Zo ben ik ook fan van Offspring. Maar daar maak jij al genoeg reklame voor, dus dat hoef ik niet te doen.

Waar het mij om gaat is dat jij eigenaar bent van een bij het NST goedgekeurde dekhengst en je dus neutraal moet opstellen over andere bij het NST (en ook ICS) goedgekeurde dekhengsten. Positieve dingen over andermans hengsten vertellen is goed maar over in jouw ogen 'mindere' dingen van andere hengsten op een openbaar forum te plaatsen moet je het gewoon niet doen.
Natuurlijk mag je je mening geven over andersmans paarden. Ik vraag je alleen om je bij goedgekeurde dekhengsten (NST en ICS) in te houden of zelfs af te zien van commentaar. Niet meer dan netjes en collegiaal naar je collega's toe.

Verder wil ik deze discussie niet doorzetten op Bokt. Via PB natuurlijk wel.

groetjes
Hanneke

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:35

Wat een prachtige rij typische tink is dat zeg!
Elegant,mooi van bouw,mooie hals!
Super diertje hoor!
Gefeliciteerd met jullie puntjes op naar het M,en dan snel weer gaan dekken met deze kerel

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:37

Ik persoonlijk vind de opmerking van Cayusejuhh niet echt storend hoor, echt afkraken is het niet, en ja als je goed om je heen kijkt en luisterd gebeurd het over het algemeen zegt iedereen wel eens wat over andermans hengst. als ze wel wat heel goeds had gezecht was je er niet over gevallen,

Ik vind Boris een prachtige hengst en stond zeker op mijn lijstje, jammer dat hij is terug getrokken.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:41

Ja dat vind ik ook jammer.. vind het een goed gebouwde hengst. wat zeker in de grai en de luxe sector ons stamboek maar weinig zien.
we hebben heel weinig Grais.

*( hopen op baggio )*

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:45

Weinig mooie grais naar mijn mening maar goed messchien moet ik dat maar niet zeggen,
Ik ga er van uit dat Baggio gewoon wordt goed gekeurd. En dan hebben we er zeker weer een mooie bij.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:59

Ben er nog niet aan gewend dat mensen zo over mijn paard praten.

Over die sokken, dit is tijdens het buitenseizoen. Je merkt heel goed dat Grais met wat minder sok snel slijtage hebben op gras/zand. Bij Baggio merk je dat ook goed.

En pas de deux is wel iets wat ik met Nadine besproken heb. Jammer dat we zo ver van elkaar vandaan wonen.

En al met al is het kwijlgehalte van Boris erg hoog. Als ze ooit verkoopt, mag ze bij me aankloppen!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:30

Ik vind het een zeer mooie combinatie.

Ben het wel met HannekeS eens. Als hengstenhouder kun je beter helemaal geen negatief commentaar geven op iemand zijn goedgekeurde hengst. Eigenlijk moet je 1 blok vormen als hengstenhouders onder elkaar. De ene keer verwijs je een merrie door naar collega A met zijn dekhengst en de andere keer verwijst collega A de merrie naar jouw dekhengst. Zo probeer je elkaar het balletje toe te spelen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:04

Oef, wat blijft het toch een lekker ding! Stond ook op mijn lijstje voor Fayette maar helaas afgevallen vanwege zijn hoogte (ik ben zelf klein van stuk dus een paard van > 1.60 m. wordt voor mij een stuk lastiger te hanteren ) en zijn karakter: pittig net als Fayette en dat wilde ik er juist 'uit' fokken.

Wat die sokken betreft in de zomer: Fayette heeft ook niet bijster veel sok. In de winter lijkt het nog wat maar in haar zomervacht heeft ze wel sok maar dan zijn haar haren zo dun en zijdeachtig dat haar sokken niet mooi van nature fluffy zijn. Boris heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:48

Het is toch echt een prachtige hengst met erg mooie gangen! Jammer dat hij dit jaar niet voor de dekdienst zal worden ingezet. Zijn er ook geen rietjes van de vorige jaren beschikbaar meer?

Bij mij stond hij ook op het allereerste lijstje ooit gemaakt, samen met King Rocky, Glen en St. Patrick!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:32

HannekeS schreef:
Had Nadine Cardinaels aan de telefoon, de eigenaar van Boris.

Ze hebben gisteren weer 2 winsten binnen gehaald in de L2. Zijn 2x eerste geworden, met 161 punten en 159 punten.

Nog 5 winstpunten te gaan en dan zitten ze in de M1.

Hihi jullie zullen wel begrepen hebben dat ik een Boris fan ben

Ook ik ben heel erg Boris fan.
Was de bedoeling dat 1 van mijn merries gedekt zou gaan worden door hem, alleen dekt Boris dit jaar niet. Dit i.v.m. de sport, waar ik ook zeker kan inkomen. Ben een groot voorstander van tinkers in de sport. Alleen moet ik nu op zoek naar andere geschikte papa's voor mijn merries.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:42

yarka schreef:
Ben een groot voorstander van tinkers in de sport

Ik ook En als ik het zelf niet kan, dan maar iemand die het voor me doet! Naar alle tevredenheid. Mike zal ook de sport in gaan, ondanks het geen grai is. (denk ik)

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:52

Heb je een foto van Mike misschien? Ben nieuwsgierig!
Probeer ook zoveel mogelijk de tinker in de sport te promoten.
Als Cody zo doorgaat en het blijkt dat ze het aankan ga ik misschien zelf ook wel met haar de sport in. Ze heeft de gangen en de bouw er wel voor.
Nog even afwachten.

Baggio kan ik volgen via www.tinkerhengst.nl neem ik aan?

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:57

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:04

Had het al gezien. Een lekker ding, ben benieuwd wat hij gaat doen straks.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:06

yarka schreef:
Had het al gezien. Een lekker ding, ben benieuwd wat hij gaat doen straks.

dank En ik ook....

Maar nu weer terug naar Boris!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:31

Hanneke: officieel gezien is Nadine geen eigenaar van The Offspring , Richard is dat toch?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:35

Ik vind Boris een erg leuke hengst en top dat hij zo goed presteert in de dressuur.
Heb een hele dag over dit topic na lopen denken en wil toch heel graag even wat kwijt erover,
als eerste, Ik heb er helemaal geen probleem mee dat er een leuk topic over een hengst geopend word door een ander, ook heb ik er geen probleem mee dat een andere hengstenhouder dan haar/zijn mening geeft, positief of negatief.
Zelf zou ik geen negatief commentaar geven, maar dat ben ik en niet in dit geval Nadine, ook vond ik het commentaar nu niet echt heel negatief om je zo over op te winden.
Maar als in dit geval Hanneke hier wel een probleem mee heeft is dat natuurlijk haar goed recht maar zij zit in de FTC en promoot op deze manier (onbedoeld) wel een hengst.
Dat vind ik dan echt met twee maten meten, als je een topic opent is er risico op negatief commentaar, en ik denk niet dat je een hengstenhouder kan verbieden om dit te doen terwijl je zelf dan ook niet op de juiste manier bezig bent.
Ook de opmerking van dat Nadine zelf haar hengst aanprijst is erg jammer, als ik naar mijzelf kijk doe ik altijd mijn best en steek er aardig wat centjes in om Chuckie te promoten, laten zien enz. noem maar op,
het is eigen keus van andere hengstenhouders om dat niet te doen, wat uiteraard jammer is.
Maar goed, wat ik bedoel is dat ik er persoonlijk allemaal geen probleem mee heb,
maar meet NIET met twee maten.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:42

Tinkermuts - je hebt helemaal gelijk hoor, maar had hier Hanneke vanmorgen in een pb hier al op gewezen, dat ze op moet passen met het plaatsen van berichten op het subforum van Tinkers i.v.m. haar functie in het FTC.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:43

heey weer foto's van Boris en Nadine.
wat ziet hij er goed uit man!!
ik heb zelf een jaar bij hem op stal gestaan en het is echt een schat van een hengst.
heb zelfs een keer de eer gehad hem te mogen uitstappen na een springles .

Nadine, toppie dat het zo goed gaat met de wedstrijden

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:57

Tinkermuts schreef:
Ik vind Boris een erg leuke hengst en top dat hij zo goed presteert in de dressuur.
Heb een hele dag over dit topic na lopen denken en wil toch heel graag even wat kwijt erover,
als eerste, Ik heb er helemaal geen probleem mee dat er een leuk topic over een hengst geopend word door een ander, ook heb ik er geen probleem mee dat een andere hengstenhouder dan haar/zijn mening geeft, positief of negatief.
Zelf zou ik geen negatief commentaar geven, maar dat ben ik en niet in dit geval Nadine, ook vond ik het commentaar nu niet echt heel negatief om je zo over op te winden.
Maar als in dit geval Hanneke hier wel een probleem mee heeft is dat natuurlijk haar goed recht maar zij zit in de FTC en promoot op deze manier (onbedoeld) wel een hengst.
Dat vind ik dan echt met twee maten meten, als je een topic opent is er risico op negatief commentaar, en ik denk niet dat je een hengstenhouder kan verbieden om dit te doen terwijl je zelf dan ook niet op de juiste manier bezig bent.
Ook de opmerking van dat Nadine zelf haar hengst aanprijst is erg jammer, als ik naar mijzelf kijk doe ik altijd mijn best en steek er aardig wat centjes in om Chuckie te promoten, laten zien enz. noem maar op,
het is eigen keus van andere hengstenhouders om dat niet te doen, wat uiteraard jammer is.
Maar goed, wat ik bedoel is dat ik er persoonlijk allemaal geen probleem mee heb,
maar meet NIET met twee maten.

Jij zegt precies wat ik bedoelde,

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:17

Ontzettend jammer dat een hengst niet dekt omdat hij wedstrijden loopt...lijkt mij juist een mooie manier om je hengst te promoten.

Ik persoonlijk snap het niet echt helemaal....men heeft hier steeds over "de sport" maar hij loopt in het L/M.
Naar mijn idee nou nog niet een klasse waar je een hengst voor hoeft terug te trekken uit de dekdienst.
Absoluut niet om minderwaardig te doen over een dressuurklasse...want hij ziet er nu niet echt uit of hij moeite heeft om de klasses te doorlopen(prachtig paard).

Lijkt me ieders goed recht om je paard uit de dekdienst te halen maar om nu te zeggen voor "de sport" dan denk ik niet meer aan de basis.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:40

Mooi dier!
Zowel Tinkermuts als CarS spreken uit wat mijn gedachten waren.
Scheelt mij weer tikken
Heeft Boris (veel) nakomelingen?
Ben daar wel benieuwd naar.