[TI] Manen aan 1 of 2 kanten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Manen aan 1 of 2 kanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:10

Dat is het probleem hier ook. Wil graag manen aan 1 kant, zodat de nek zo mooi uitkomt.
Alleen blijven ze niet zitten in een hengstenvlecht dan.

Dit weekend proberen ze hem er bovenop te vlechten. Het is met wedstrijd wel mooier als ze gevlochten zijn. Vind ik.

En anders toch weer uitdunnen

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:18

Leonoor schreef:

En anders toch weer uitdunnen

neejjjoh !!!!!! zonde !!!!!!

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:41

Bij Blue hadden we de manen afgeschoren ivm de zomerexzeem
Toen kwamen de stekels en is hij een tijdje door het leven gegaan als een fjord. Vervolgens gingen de manen aan 2 kanten hangen.
Vind ik persoonlijk niet zo mooi. Maar nu na ander half jaar zijn ze zo lang dat ze aan de linkerkant hangen.
Cool, zón paard met van die lange manen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:56

Bonita heeft ze aan twee kanten, maar meestal vlecht ik haar in, ze heeft aan 1 kant overigens maar een klein plukje hoor, maar die wil toch altijd graag de andere kant op

foto 1

foto 2

foto 3

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:27

bij Tommie hangt dus alles links en dat heb ik nu in een scheiding getrokken en manen aan twee kanten ervan gefabricrred (dmv vlechtjes) Pepper had ook aan beide zijdes manen en dat vind ik dus hardstikke mooi

trouwens van die megalange manen zoals die Franse hengst (chnce du valon o.i.d) vind ik echt afschuwelijk!
(wijk ik nu heel erg af ?)

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:06

Ik zie ze het liefste of over de hele hals aan twee kanten en dan een beetje eerlijk verdeelt en anders alles naar één kant. Maar voorlopig is het bij alle tinkers nog een puinhoop. Bij het veulen staan ze zoiezo nog omhoog, bij de twenter zijn er helaas weer een paar grote happen uit geschuurt en de oudste heeft een paar plukjes naar de andere kant, maar die krijg ik wel naar één kant in de toekomst.
Mijn shetten hebben ze netje aan één kant. En ieder aan de andere kant zodat als ze in dubbelspan lopen aan elke kant manen te zien zijn.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:36

desillies schreef:
bij Tommie hangt dus alles links en dat heb ik nu in een scheiding getrokken en manen aan twee kanten ervan gefabricrred (dmv vlechtjes) Pepper had ook aan beide zijdes manen en dat vind ik dus hardstikke mooi

trouwens van die megalange manen zoals die Franse hengst (chnce du valon o.i.d) vind ik echt afschuwelijk!
(wijk ik nu heel erg af ?)

Ehhh ik ben het ermee eens hoor, desillies. Ik vind het ook niet mooi en een beetje overdreven. Het lijkt nu ook erg dun, ik heb liever manen die lekker dik zijn en dan gewoon wel lang maar niet zo extreem lang

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:34

Ik ben persoonlijk helemaal gek op die hele lange manen !

Kiara heeft haar manen allemaal aan één kant hangen. Ik probeer ze zo goed mogelijk te verzorgen, dmv uitpluizen en ik knip de dode puntjes ! Ze groeien heel mooi, en de bos blijft ook dik, omdat ik de puntjes bijhoud !
Je ziet vaak Tinkers met lange manen die dan aan de onderkant heel erg dun zijn... Ik vind zelf een dikke bos mooier !

Heerlijk aan die Tinkers ! Dat ze van die manen hebben waar je lekker mee kunt tuttelen ! Vlechtjes maken etc...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:07

ik heb de vlechtjes van de week losgehaald bij Tommie en de manen hangen nu nog steeds aan twee kanten.
rechts wat dunner dan links overigens
ik heb de scheiding blijkbaar niet helemaal netje getrokken:)

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:30

Duncan had eerder wel manen aan 2 kanten. Maar ik vond dat niet zo mooi Heb toen elke x de manen naar 1 kant gevlochten, toen hebben ze eigenlijk een hele poos gewoon altijd naar 1 kant gehangen.
Nu beginnen alleen af en toe wat plukjes naar de andere kant te vallen... maar dat is net achter zn oor laat maar zeggen... daar vind ik het niet zo erg