Jordy krijgt 4x per dag een bergje ruwvoer (per dag in totaal denk ik een plak of 6), en 3x per dag een portie krachtvoer.
Als hij minder werkt, wordt bijvoorbeeld een portie krachtvoer vervangen door een extra portie ruwvoer.
Op zijn vorige stal kreeg hij veel minder ruwvoer, en dat was mede een reden om van stal te veranderen. Hij kreeg daar als het meezat 2 plakjes per dag, vaak zelfs helemaal niets ('vergeten').
Maar daar kreeg hij al wel dezelfde hoeveelheid krachtvoer. Dat heeft hij gewoon nodig. Met 4 kg krachtvoer en weinig ruwvoer werd hij echt mager. Nu met dezelfde hoeveelheid krachtvoer en veel meer ruwvoer blijft hij netjes op gewicht.
Jordy verbruikt heel veel energie van zichzelf, hij is heel actief. En het werk wat ik van hem vraag dat red hij echt niet op 1 of 2 kg krachtvoer per dag. Dan kan ik hem hooi voeren wat ik wil, maar hij valt in razend tempo af.
Jordy is een heel gezond paard en doet het perfect op deze hoeveelheid voer, dan zie ik geen reden om dat aan te passen