elsie1 schreef:Neen hij heeft geen manen waar er schilfertjes inzitten enzo.
Het uitvallen van zijn manen gebeurde plots.![]()
Het was ons opgevallen dat dit gebeurde toen hij zijn hoefbeen had gebroken en de dierenarts kon alleen maar denken dat het uitvallen van zijn manen het gevolg is van stress. Voor dat hij mank was, had hij een topconditie en het is verschrikkelijk voor een paardje die dan plots van de ene dag op de andere niets meer mag doen. Toen hadden we ook gedacht dat het van de ontworming mss was, hij heeft bloedwormen gehad en ik moest van de DA elke maand ontwormen gedurende zes maanden met Equest.
Nu zijn we wel terug bezig met rijden maar ja de manen zijn nu zo dun en fragile dat ze nog uitvallen...ik blijf soms zo haperen en dan heb ik ze in mij handen zijn maanden zo snel kraken ze af.
Kan echt moeilijk geloven dat het door de manenspray zou komen, maar ja als ze nog zijn die dit ondervonden hebben dan zal er wel iets van waar zijn. Bij ons kan je alleen Equistar en nog een ander oranja goedkope manenspray kopen en dan de duurdere Showsheen schijnt de beste te zijn, deze heb ik nu. Maar die cowboymagic enzo die kunnen wij niet krijgen in Belgie.
dus paardje moeilijke tijd achter de rug, nou dan hopen dat t dadelijk weer een volle bos wordt.Het uitvallen weet ik niet of ook door equistar zou kunnen
, maar vooral dat t haar er erg BREEKBAAR van wordt 
wist niet dat je uit belgië kwam, maar misschien zou je kunnen bestellen ? maar dat showsheen is misschien ook net zo goed...succes ermee ...

..