[TI] king rocky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:00

momo_lover schreef:
ze hebben het over ragna die misschien een rocky dochter is laten dekken door een rocky zoon. Alleen het zou ook best kunnen dat als je een hele andere hengst neemt dat ook wel een broer zou kunnen zij. Dan zou je dus van alle tinkers in NL het DNA moeten hebben om te kunnen kijken of het geen familie is.

Aan het vlekken patroon is het namelijk niet te zien en de hoogte of kleur.

Het is niet alleen het vlekkenpatroon, maar gewoon de gehele bouw EN vlekken. En ik zeg niet dat ik 100% zeker weet dat het zo is, maar als ik zo de foto`s zie dan denk ik bij mezelf: "een echte Rocky". En uiteindelijk moet je zelf weten welke hengst je neemt. Het ging er mij meer om dat het uit Amerika halen van diepvriessperma (als dat er al is) wat heel kostbaar is, en dat dan in een mogelijke Rocky nakomeling doen, mijn insziens geen slimme stap is..

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:01

A) Je kan een DNA test laten doen bij mensen wordt dat ook gedaan. Kijk naar misdrijfen dat kunnen ze ook doen bij paarden. Vaak is het ook zo dat als je bv de DNA van moeder en dochter vergelijkt je een stel gelijkenissen ziet. Zo zal het ook vaak zijn bij hengst en merrie als het totaal verschillend is dan zie je dat meteen dat het geen familie is. Je kan bijvoorbeeld ook zeer veel overeenkomsten zien dan heb je een grootere kans op dat het familie is.

B) de kosten vallen mee bij de ICS is het €40,- per dier maar daar wordt het standaart gedaan. Het is een kleine prijs die in de toekomst misschien een berg leed kan voorzien.

Mariska) dat klopt.

Poosje81

Re: king rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:05

Dus jij ziet het voor je om van alle tinkers in nederland een DNA test te doen en die te gaan vergelijken?

De kosten voor het bekijken van het DNA is niet zo duur misschien, maar het vergelijken..... Als jij je beschikbaar wilt stellen, ga je gang

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:06

Maar goed, ontopic... Ik denk dat het inderdaad niet makkelijk zal zijn om aan KR sperma te komen...

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:08

als iemand mij een computerprogramma geeft waarmee het te vergelijken is en dan standaard bij de rastoelating op de keuring een vereiste is wil ik best z'n database bijhouden.

maar het gaat mij niet om het sperma van deze hengst maar waar hij nu in Amerika staat dat was mijn hoofdvraag. maar dit is ok wel interesant

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:12

Je wilde dat toch weten waar hij stond ivm sperma??

KR is in zijn leven aardig wat verhuisd en ik ben zijn spoor kwijt geraakt. Er wordt ook geen reclame meer mee gemaakt of wat dan ook...

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 11:14

dat is er later van gemaakt. Toen ik zei heel misschien als ik weet waar hij is dat ik dan zou overwegen om het heel misschien te gaan doen. Maar ik ben ook naa een berg verhuizingen hem kwijt geraakt. En wou wel weer eens weten waar hij uithing.

Toen hij nog in NL stond had ik mijn merrie nog niet maa anders had er bij mij al een veulentje van hem gelopen. het is dus iets wat al lang in mijn hoofd zit en wou weer weten waar hij uithing

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:09

En ja, dat maakt voor mij een voordeel dat KR vertrokken is Anders hadden er veel te veel van hem rond gelopen....

Overigens was dat sowieso niet goed geweest, ivm inteelt.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:20

KR is in 1999 naar nedereland geimporteerd door jan de koning.
Samen met onze Offspring. Toen heeft HJ heb gehad. en daarna naar Frankrijk te zijn verhuist en door gesluist is naar Amerika.

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:22

bedankt en dan zou het zo kunnen zijn dat ze een nakomeling is van hem. weet je toevallig waar die ook staat in amerika

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:23

en spanje en weer amerika....

Waar hij staat in Amerika is volgens mij niet algemeen bekend.

Misschien moet je het eens proberen via de Amerikaanse Tinkerfokkers, wellicht weten zij het...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:27

momo_lover schreef:
bedankt en dan zou het zo kunnen zijn dat ze een nakomeling is van hem. weet je toevallig waar die ook staat in amerika

mischien dat Henk jansen het weet? van de irish tinker stable?

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:38

de tinker waar ik nu al een jaar op rijd is ook een nakomeling van KR Lord X is zijn naam en echt een schat! volgens zijn baas heeft hij wel wat weg van ze vader vooral zijn hoogte hij is 1.61 hoog! en dat is best een behoorlijke opstap als je normaal op een draver van 1.56 rijd;) Lord komt van de irish tinker stables af en is toen verkocht aan gerda ( zijn baasje ) omdat het zo goed klikte tussen die 2 anders had hij waarschijnlijk niet verkocht geweest! toen ze hem kreeg, was hij nog hengst maar ze heeft hem wel geruint. Als het goed is heeft hij wel ergens een dochter het zou leuk zijn als ik die een keer zou vinden haha

IngridHar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:41

Het laatste wat ik heb gehoord is dat hij in Spanje staat maar dan zal ik intussen wel achter lopen

Ik heb ook een zoon van KR

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:43

spanje had ik nog niet gehoord maar zou best kunnen de meeste zijn het spoor kwijt in amerika kan best zijn dat hij een vlucht gemaakt heeft daarheen

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:56

Nee hij is via frankrijk en spanje naar Amerika gegaan
als je op google zoekt naar bijvoorbeeld "King Rocky" stallion dan vind je een aantal nakomelingen van hem daar.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:28

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:41

die zoon dat vind ik een leuke zeg,

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:07

leuk topic, ik lees aandachtig mee
ben een grote fan van King.
moet wel zeggen dat het soms goed te zien is dat het een king rocky nakomeling is, maar ze krijgen ook van mama mee natuurlijk.

Annick

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:08

Ik heb nog op hem gereden zelfs

Annick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:17

Mariska_28 schreef:

tja lucky you, we hebben het er wel eens over gehad he, tjee wat zou ik hem graag in het echt zien, sorry beetje off topic.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:18

Mariska_28 schreef:

You're the lucky one - ik heb een keer meegedaan met een rit en toen reed hij achter mij (Nikita), wij hadden nergens last van, King Rocky was de rust zelve.....

Soms denk ik weleens dat Chester de vader geweest zou kunnen zijn van King Rocky, Chester is nu 18 jaar, omdat Chester van die grote veulens fokt namelijk, Sissi is 1.66m en Romy wordt ook een grote.

Chester: http://www.irishcobs.org/albums/afstamm ... .sized.jpg

en http://www.irishcobs.org/albums/chester ... .sized.jpg

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:19

ik heb op hemgezeten bij jan de koning. mooi paard

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:21

Cayusejuhh schreef:
ik heb op hemgezeten bij jan de koning. mooi paard

Hij was heel lief en braaf, en had zeker een super uitstraling. Maar kwa type vond ik hem helaas minder.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 27-01-06 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:22

ik niet.. die type vind ik juist geweldig.