Ik scheer Tina compleet omdat ik niet alleen met een zadel maar ook met een tuig van doen heb. Dit groeit echter enorm hard aan en dan hou ik alleen de singel en gesp plekken kort. Ik vind het erg irritant als je aangespt dat er altijd haren tussen zitten. Ik heb gewoon een leren singel met elastiek waar de gespen aan zitten zodat ze goed haar buik kan blijven uitzetten tijdens het adem halen voor het zadel. Er ligt een KN dressuur zadel op met een kamer die 34 wijd is en nooit problemen met het verschuiven, zelfs niet als er een action gelpad onderligt.
Het tuig is wel helemaal van leer of kunststof en dat geeft sneller problemen zeker tijdens de marathons omdat je dan te maken hebt met zweet, water en veel zand. Maar ook dan scheer ik standaard de plaatsen waar ik moet gespen kaal (met de haren mee). Ze heeft ook aan het aansingelen van het tuig meer een hekel als aan het aansingelen van het zadel. Bij het tuig gaan er in de winter ook overal haren tussen het tuig zitten die de haren eruit trekken
dat is dan ook 1 van de redenen dat ik haar helemaal scheer. Het is wel meer werk maar na het rijden weer minder werk. Ik scheer alleen de benen niet, blijven dan ook lekker warm.