[TI] wintervacht en singels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: wintervacht en singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 11:13

bij jou paardje lijkt het dus een vervelend gevoel te geven?

ja nog een langere singel is wellicht een optie inderdaad.
maar ik zie aan deze foto ook dat gam weinig buikspieren heeft, moet je eens kijken hoe dat achter de singel naar beneden hangt daar mag ook wel eens wat aan gebueren. geen wonder dat de singel automatisch naar voren schuift
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:57

buikspieren kweken betekent meer dressuurrijden en hard trainen ;D. Moet je wel zin en tijd in hebben.

BTW wat is Gammon harig als ik het vergelijk met Connor.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:56

Ik scheer Tina compleet omdat ik niet alleen met een zadel maar ook met een tuig van doen heb. Dit groeit echter enorm hard aan en dan hou ik alleen de singel en gesp plekken kort. Ik vind het erg irritant als je aangespt dat er altijd haren tussen zitten. Ik heb gewoon een leren singel met elastiek waar de gespen aan zitten zodat ze goed haar buik kan blijven uitzetten tijdens het adem halen voor het zadel. Er ligt een KN dressuur zadel op met een kamer die 34 wijd is en nooit problemen met het verschuiven, zelfs niet als er een action gelpad onderligt.
Het tuig is wel helemaal van leer of kunststof en dat geeft sneller problemen zeker tijdens de marathons omdat je dan te maken hebt met zweet, water en veel zand. Maar ook dan scheer ik standaard de plaatsen waar ik moet gespen kaal (met de haren mee). Ze heeft ook aan het aansingelen van het tuig meer een hekel als aan het aansingelen van het zadel. Bij het tuig gaan er in de winter ook overal haren tussen het tuig zitten die de haren eruit trekken dat is dan ook 1 van de redenen dat ik haar helemaal scheer. Het is wel meer werk maar na het rijden weer minder werk. Ik scheer alleen de benen niet, blijven dan ook lekker warm.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:36

ja dat is vervelend voor ze, dat haren getrek hè?

ik vind het leuk om te doen karuna, gam niet. en hij heeft nu mazzel dat ik nog geen eigen bak heb en dat hij gevoelige voorhoeven heeft dus echt actief zijn we momenteel niet nee.

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:53

Mikado heeft dat ook hoor, die heeft niet alleen een hele dikke, dichte vacht, maar daarbovenop ook nog eens extra lange haren

Erg vervelend, dus ik rijd maar vaak zonder zadel Alleen is dat nu helemaal geen doen omdat hij nu al enorm aan het verharen is! Echt met bossen tegelijk, iemand anders hier ook al last van? (Ah, misschien een nieuw topic )

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:39

Ja dat verharen echt erg. Bij ginger haal ik er ook elke dag zoveel haar uit en dat al 3 weken lang. En ze had dit jaar al bijna geen wintervacht. Alleen onder haar buik zit nog veel haar.

Coco_Calan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:04

Als je nu een bontje probeert werkt dat niet dan, dan komen die lange haren ook niet overal tussen.

albany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:53

Ik rijd ook western maar soms op de Manege met opzadelen,
doe ik hun zadeltjes singelen..
Die gekke Haf is gelukkig geschoren...

Kisses Of Didi

Ps: Ook een oplossing: SCHEREN!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:56

nee een bontje over de singelstoten frutten wordt nog niks, dan krijg ik ruzie, dat weet ik nu al.

scheren, ja dat is een optie idd.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:46

grinnik.. Pellie en een tinker scheren.
Ik zie je zo alweer bezig met je tondeuse over gammon zn kont en hals
Ik wil wel even een écht scheerapparaat meenemen bij Albert weg hoor dan kun je hem écht scheren.
Moet nu ook ineens aan die Marius denken haha, jij komt met je vers-gekochte tinkie aanlopen en zijn eerste opmerking was dat hij hem wel voor je wilde scheren. Geweldig