Jammer te merken dat er zoveel vijandigheid heerst tussen de 2 stamboeken. Dat wist ik niet.
Ik heb iig weer iets te bestuderen.
Bedankt allemaal voor de info

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vickelientje schreef:@Flettie; bedankt voor de tips en info. Zal ook even verder zoeken op bokt.
Jammer te merken dat er zoveel vijandigheid heerst tussen de 2 stamboeken. Dat wist ik niet.
Ik heb iig weer iets te bestuderen.
Bedankt allemaal voor de info
Vickelientje schreef:En bedankt!
Ik heb me nog al die tijd niet bemoeid met tinker- bokkers en tinker-zaken. Maak me niet voor naïef uit, zonder te weten waar je het over hebt.
Cayusejuhh schreef:dus je wist het wel![]()
Als je vraagt sorry maar ik wist van niks.. dan vind ik dat naief ja.. vooral als je al even op bokt loopt
Cayusejuhh schreef:even een offtopic vraag voor Sox en Coydog.
Bedoelen jullie mij er mee eigelijk?
IK heb geen bij bedoelingen hoormaar dacht even dat het kwam omdat ik reageerde op TS..
Als het om mij ging.. is niet ergsorry
Soxje schreef:Ik heb wat moeite met Cayuse haar reactie op de TS. En Vasthi, je houdt het netjes maar wel pro-NSvT. Dit kan weer pro-ICS reacties uitlokken en zo blijven we bezig. Stamboekzaken liggen nu eenmaal gevoelig. Beide stamboeken hebben hun voor- en nadelen en TS kan altijd peebeejen voor meer info.
NikitaGoGo schreef:Ik heb wel een goed idee wie die Ariebombarie is, ha ha. Het is lang en het heeft veel haar daar boven, ha ha.
Maar goed, die stamboekoorlog zal wel blijven. Ook ik kan goed opschieten met ICS-ers en NST-ers. Het zijn allemaal mensen die van bonte paarden houden toch?
Ik moet wel zeggen dat ik iets positiefs bij dit topic gelezen heb. Bij het NSvT worden bij de goedkeuring als dekhengst geen premies uitgedeeld. Zo voorkom je dat veel merriehouders alleen voor 1e premiehengsten zullen kiezen en zullen alle hengsten gebruikt worden. Immers bij het NSvT zijn de eisen veel hoger gesteld om als dekhengst te worden gekwalificeerd. Dus de hengsten die goedgekeurd zijn, bezitten kwaliteit op de onderzochte onderdelen.
Wat ik nog wel het meest belangrijk vind is, dat de goedgekeurde hengsten straks op de nakomelingen nagekeurd gaan worden. Dit om verborgen gebreken uit te bannen en het ras zuiver te krijgen.