[TI] Hengstenkeuring ICS 18 februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Hengstenkeuring ICS 18 februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:42

Ik ben zelf ook nog nooit geweest... Vorig jaar wou ik graag, maar één van mn geitjes is die dag bevallen en had wat problemen...vandaar dat ik er uiteindelijk toch niet bij was.

Dit jaar staat 100% vast dat ik kom (even afkloppen) Ik wacht er al wéken op dat het zover is
Voor mij is het toch ook dikke 2 uur rijden, dus ik hoop dat het weer niet te slecht is (ijzel, regen,...)...

Ik weet dus ook niet meteen hoe de organisatie enzo verloopt maar ben er wel voorstander van om röntgen enzo te laten doen bij hengsten...misschien ideetje voor agendapunt ledenvergadering, Dienie?

Nog geen antwoord gekregen van Sandra (Crins de Soie), maar zodar dat zo is, laat ik het wel weten Vorig jaar zei ze toch dat ze wou komen in 2006 met haar drie hengsten Ik hoop er ook wel erg op als je zover gaat rijden, wil je natuurlijk liefst zoveel mogelijk bangelijke mannen zien

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:43

Velddriel ligt trouwens tegen 's-Hertogenbosch

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:39

Ik ga ook met Boya en Tuesday.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:59

Ik kom met O'Bryan

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:14

frenia schreef:
Ik weet dus ook niet meteen hoe de organisatie enzo verloopt maar ben er wel voorstander van om röntgen enzo te laten doen bij hengsten...misschien ideetje voor agendapunt ledenvergadering, Dienie?

Dan zal wel de locatie gewijzigd gaan worden. Misschien dan alleen hengstenshow in Velddriel en keuring elders bij een veeartsenpraktijk in de toekomst. Dan gaan er wel wat dingen organisatorisch veranderen, bergrijp je? En daar moet een stamboek ook naar toegroeien. Zoals je weet moet het ICS eerst organisatorisch weer goed op de rit staan om foktechnische uitbreidingen te kunnen maken.

Daarom moet er eerst een foktechnische commissie komen bij de ICS die dit soort dingen gaat bepreken en gaat aanbevelen bij het bestuur. Zo werkt dat bij een stamboek (eigenlijk).

Stapje voor stapje.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:38

Het is niet altijd een zooitje geweest bij het ics en ook toen vond ik het organistorisch niet geweldig, ik sta er wel versteld van dat er nog zoveel hengsten komen, wie weet als ik me verveel dat ik dan nog even ga kijken,

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:56

Ik ben er nog nooit geweest, zou ook wel eens een kijkje willen nemen.

frenie, waar jij het over hebt is zij nu van McBrynmore?

rommulus, wat is je reden dat je met Sil niet naar een keuring gaat? Heeft dat met Sil te maken of met de stamboeken?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 06:07

Leon, gezellie, komen,
Nikita, toen ik Chuck liet keuren 4 jaar geleden, was er zeer zeker ook een veearts die toch best grondig te werk ging bij.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:32

Hmmmmm, ik wil Boya en Tuesday wel live zien......
Is het binnen of buiten?

Schafstall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:35

fjordkootje schreef:
Hmmmmm, ik wil Boya en Tuesday wel live zien......

Ohhh lief, ik rekende niet op kijkers na de altijd zo heftige discussies over het ICS versus NTS.

Volgens mij is het binnen.

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:37

fjordkootje schreef:
Is het binnen of buiten?

Binnen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:45

Nou man lief en ik komen kijken meer voor me eigen hoe het daar aan toe gaat ben ik nu wel eens benieuwd naar,.
Dus wie komt er nog meer.. ik ben er iig

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 11:04

Nikita: Hehe was maar een ideetje Heb er geen flauw benul van hoe het allemaal precies in zn werk gaat (en kan me de r**t schelen ook) dus ik deed maar een voorstel naar wat voor mijn mening een pluspunt zou kunnen zijn.

Leon: Zéker komen
En idd dat is de eigenaresse van Mc Brynmore
En verder heeft ze nog deze twee:
Romeo: (1ste premie)
http://www.proximedia.com/catalogue/photos/35459_b.jpg
http://www.proximedia.com/catalogue/photos/35459_d.jpg
Sean Og: (ster)
http://www.proximedia.com/catalogue/photos/30240_f.jpg
Ik hoop heel heel erg dat ze komt, want tis een heel fijn mens met fijne hengsten Bovendien zorgt ze dan voor 2 nieuwe aanwinsten bij de goedgekeurde dekhengsten (hoop en denk ik ) Vorig jaar kon ze niet mdat ze die dag al een friezenkeuring gepland had ofzo...

Boya: Je hebt hier ook een fan hoor
Ik was ook al bang dat ik me wat op mn hoofd had gehaald toen ik dit topic opende... Ben echt ontzettend blij dat er toch mensen komen van Bokt

Het is idd binnen. Jammer voor foto's (dat wordt weer een heel geknoei om die redelijk te krijgen ) maar wel handig tegen regenweer en kou

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:10

frenia schreef:
Ik was ook al bang dat ik me wat op mn hoofd had gehaald toen ik dit topic opende... Ben echt ontzettend blij dat er toch mensen komen van Bokt

Waarom bang?? Ik zit in het bestuur van het NST, maar vind het altijd leuk om andere Tinker / IC te zien. De paarden kunnen er niets aan doen. gewoon gezellig met elkaar omgaan

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:13

Wauww, wat een mooie hengsten zeg........ Kanjers....!!!

Als ik tijd heb en het weer is mooi en het is inderdaad bij Den Bosch in de buurt, kom ik misschien ook wel kijken....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:35

Bonte schreef:
frenia schreef:

Waarom bang?? Ik zit in het bestuur van het NST, maar vind het altijd leuk om andere Tinker / IC te zien. De paarden kunnen er niets aan doen. gewoon gezellig met elkaar omgaan

Omdat er misschien weer discussie zou komen over ICS en dat wou ik niet in dit topic en daarom vind ik het ook zo fijn dat er idd naar de hengsten gekeken wordt en dat die de bezoekers kunnen lokken

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:37

ik vind die onderste hengst. Sean og.. nu niks van een cob weg hebben als ik zeggen mag.. maar wel een schitterende hengst ( zo oop foto)

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:42

Cayusejuhh schreef:
ik vind die onderste hengst. Sean og.. nu niks van een cob weg hebben als ik zeggen mag.. maar wel een schitterende hengst ( zo op foto)

En als ik eerlijk ben, geef ik je wel gelijk Vind hem ook heel erg mooi, maar is niet "mijn" type tinker (cob dus )
maar wie ben ik

ps: de foto vertekend ook wel wat hoor In het echt vind ik hem toch zwaarder en cobbiger lijken...
Voor meer foto's kan je eens kijken op http://www.frison.be en dan bovenaan op catalogue en dan op "nos étalons réproducteurs" en dan op zn naam: kom je meerdere foto's tegen. Datzelfde geldt trouwens voor Mc Brynmore en Romeo

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:08

Ik vind McBrynmore ook meer een NST-type dan een ICS-er, twee zonen van hem bewezen dat wel voor mij afgelopen zaterdag. Ik heb hem toendertijd nog bij de handelaar gezien, dus ik ben erg nieuwsgierig naar hoe hij is uitgegroeid. Ik ken ook een dochter (3jarige merrie) van hem en die vond ik ook erg leuk, helaas is alles effen van wat ik van 3kleurige McBrynmore ken!
Overigens hebben ze als het goed is bij frison.be ook twee merries precies naar mijn smaak Maar twijfel even of die twee daadwerkelijk daar naartoe zijn gegaan. (Kylemore en Zera)

Ik ben er overigens sowieso, wordt door een bokker opgehaald!

Kan ik Saskia en Chuck nu eens mentaal steunen!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:16

Boya schreef:
Ohhh lief, ik rekende niet op kijkers na de altijd zo heftige discussies over het ICS versus NTS.
Volgens mij is het binnen.

Ik hou me totaal NIET met dat soort discussies bezig. Ben net gestopt met kattenfokken, een van de redenen is dat soort discussies. Het komt in alle fokkerswerelden voor, bij katten, honden en paarden.
Als het inderdaad binnen is dan mag je wel een bouwlamp meenemen, anders gaat het niet of moeilijk lukken met leuke foto's.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:18

Indezz schreef:
Als ik tijd heb en het weer is mooi en het is inderdaad bij Den Bosch in de buurt, kom ik misschien ook wel kijken....

Tjee, die zijn zeker mooi!
Misschien, misschien, misschien???? Je komt gewoon ook hoor, Liesbeth, ehhhh, Indezz!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:40

Het is dichtbij en elk jaar waren en toch erg leuke tinkers te bewonderen dus denk dat ik dit jaar ook wel weer even ga kijken.

Ben bovendien ook veel te nieuwsgierig ... kijken wat ik hoor en zie

en ben ook benieuwd hoe 'O Bryan nu alweer gegroeid zal zijn heb hem altijd al een schatje gevonden

Zie wel dat t op dag van verjaardag van mn zus is ...hmm ...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:57

fjordkootje schreef:
Indezz schreef:

Tjee, die zijn zeker mooi!
Misschien, misschien, misschien???? Je komt gewoon ook hoor, Liesbeth, ehhhh, Indezz!

Gezellig weer met zijn drieen ! Afbeelding Afbeelding

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:42

Tinkermuts schreef:
Leon, gezellie, komen,
Nikita, toen ik Chuck liet keuren 4 jaar geleden, was er zeer zeker ook een veearts die toch best grondig te werk ging bij.

Excuses, dan heb ik me vergist !!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:47

jacky2 ->
We moeten Bob bezig houden he.