[TI] Tinkertoernooi 21 mei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Graaskorf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:38

Alleen nog even overleggen of we dan al weg waren of niet. Behendigheid is leuk. Geen alleen of bolle relaxed blijft of zich gaat lopen opfokken/uitdagen door de andere tinkers. maar dat merk ik snel genoeg.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:51

ja klopt dat merk je snel genoeg

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:53

Graaskorf schreef:
Alleen nog even overleggen of we dan al weg waren of niet. Behendigheid is leuk. Geen alleen of bolle relaxed blijft of zich gaat lopen opfokken/uitdagen door de andere tinkers. maar dat merk ik snel genoeg.

De meeste tinkers bleven erg rustig volgens mij. Die van mij kan zich ook nog wel eens aanstellen, maar hij heeft zich toen voorbeeldig gedragen en heeft geen stap verkeerd gezet. Dusse, dat komt vast en zeker goed!!

Graaskorf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:56

Ik maak me ook niet druk ik weet alleen dat die bolle zich nogal als een patser kan gedragen als hij zijn bui heeft.

Maar dat weerhoudt me niet om te rijden hoor.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:37

Jessie vond het KEIgezellig met al die Tinkers! Ze had de tijd van 'r leven haha.

Helaas kan ik niet mee doen denk ik.. springen vind ik een te groot risico en zoals gezegt om dan alleen voor de behendigheid te gaan.. Vind ik ook zo wat. Dat kan ik thuis ook

Mocht het volgend jaar weer zijn, en Jes is dan niet drachtig of wat, dan doe ik zeker wel mee!

Anniekskie

Re: Tinkertoernooi 21 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:00

heey cristah,

zat net in de telefoon van de eigenares van de tinker te kijken
en zag dat haar dochtertje op jou duncan heeft gezeten vorig jaar.
Jij hebt ze doorverwezen naar titus aaldering en ze hebben inmiddels ook een eigen tinker. Niet daarvandaan maar uit friesland.
Met die tinker van hun ga ik dus meedoen. Vanmiddag geoefend met springen na een gesloopte balk ging het goed, dus wij gaan met behendigheid, springen en dressuur meedoen.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:07

Lijkt me superleuk!

Ik weet nog niet of ik mee ga.. Zou dan de eerste keer zijn.
Het is best wel ver weg.. Zeeland <-> Gelderland is best een eindje..

Als ik mee zou doen zou ik meedoen met Dressuur en Behendigheid..

Springen zou ook kunnen maar dat vind Amy net iets té leuk.. Die springt dan ook hindernissen die er niet zijn

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:54

Anniekskie schreef:
heey cristah,

zat net in de telefoon van de eigenares van de tinker te kijken
en zag dat haar dochtertje op jou duncan heeft gezeten vorig jaar.
Jij hebt ze doorverwezen naar titus aaldering en ze hebben inmiddels ook een eigen tinker. Niet daarvandaan maar uit friesland.
Met die tinker van hun ga ik dus meedoen. Vanmiddag geoefend met springen na een gesloopte balk ging het goed, dus wij gaan met behendigheid, springen en dressuur meedoen.

Ooo heey wat grappig
Dat is zeker zo'n klein meisje... jong ding, maar had wel lef. Zat met Duncan al helemaal rond te sturen. Ik heb nog foto's op mijn computer van haar op Duncan, maar ik heb het email adres kwijt geraakt, vandaar dat ik ze nooit naar hun heb kunnen sturen.
Misschien zou jij mij hun email adres kunnen geven, dan kan ik die foto's nog mailen

Ben wel benieuwd wat voor tinker ze hebben eigenlijk
Wat grappig. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld eigenlijk is.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:46

Christah schreef:

Ooo heey wat grappig
Dat is zeker zo'n klein meisje... jong ding, maar had wel lef. Zat met Duncan al helemaal rond te sturen. Ik heb nog foto's op mijn computer van haar op Duncan, maar ik heb het email adres kwijt geraakt, vandaar dat ik ze nooit naar hun heb kunnen sturen.
Misschien zou jij mij hun email adres kunnen geven, dan kan ik die foto's nog mailen

Ben wel benieuwd wat voor tinker ze hebben eigenlijk
Wat grappig. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld eigenlijk is.

Ze was toen 2 jaar nu is ze net drie en ze gaat al mee als wij met z'n allen
een buitenrit gaan maken. Twee uur rijden houd ze makkelijk vol en dan nog heb je vaak ruzie als ze eraf moet!

Ze hebben een driejarige tinker gekocht bij vegelin van claerbergen. Best wel pittig beestje en niet al te stevig gebouwd. Dit omdat die kleine nu al rond loopt te spoken dat ze wedstrijden met m wilt gaan rijden. Weet niet hoe ik een foto moet plaatsen zal ik wel ff navragen dan plaats ik er wel een x eentje als we een mooie hebben!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:18

well ken ik wel, maar wehl dus niet, was in Gelderland toch ?!

Toch serieus gaan proberen te regelen of we dit jaar met 2 tinkers mee kunnen doen

Voor behendigheid geldt voor mij denk ik hetzelfde als Supertje/ Jordy

Springen kan ze wel maar een parcourtje vindt ze tot nu toe niet interessant

Dus dan zal t wel dressuur worden

Lijkt me erg leuk ... vorig jaar wist ik t te laat en kon dus ook niet gaan kijken

Wil ook mee gaan doen aan de wedstrijdjes bij de tinkerfair in Lommel , hoop tenminste dat dat dit jaar ook weer is

[edit] wehl vanaf ons ca 85 en ca 55 minuten volgens routeplanner dus dat is in ieder geval goed te doen

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:02

Ik ben vorig jaar in Lommel geweest en toen hadden ze het er over dat ze het dit jaar ergens in het midden van nederland wouden organiseren zodat er meer op af komt, want afgelopen jaar was het niet zo heel druk, zeker niet vergeleken bij wehl. Ze hadden het er ook over om dan niet allen voor tinkers maar dan voor koudbloeden zouden doen,

Wat het nu uiteindelijk gaat worden dat weet ik niet maar als het toch wel in Lommel is dan is ons huisje al gereserveerd.
Maar ik heb vorig jaar aan 3 tinkerwedstrijden mee gedaan en Wehl staad kwa gezelligheid en druktje echt op nummer 1.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:39

oh dobbel klinkt goed

Ben in lommel alleen gaan kijken (had geen vervoer e.d.)
Maar vooral de caprilli was erg leuk om te zien was idd niet zo heel druk maar er was ook niet zo erg veel ruimte

Ben benieuwd of ze een andere lokatie vinden ...

Probeer dit jaar in ieder geval wel van de partij te zijn , want wedstrijden speciaal voor je eigen ras moet je eigenlijk goed koesteren die zijn namelijk extra leuk
en zou sonde zijn als ze niet meer georganiseerd werden door te weinig inschrijvingen enzo ...

Moet trouwens nog wel goed oefenen ook op vreemd terrein, want Say is vaak een beetje té enthousiast

maar misschien heb ik dan trouwens ondertussen ook wel al een "gewoon" wedstrijdje gereden ligt tenminste ook in de planning

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:55

Misschien dat ik wel kom kijken, maar mee doen gaan we nou definitief niet meer. Te groot risico en te veel gedoe. Dat komt wel weer als Jessie veulen vrij is.

maar het lijkt me wel heel leuk om te gaan kijken en eventueel foto's te maken.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:33

He dat is goed hoor, mocht je geen vervoer hebben moet je maar een gil geven kan je eventueel wel met ons meerijden.
Kijken is perslot ook leuk.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:18

ik zou best mee willen doen maar dan moet ik wel vervoer erheen hebben dat is eht probleem.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:30

Ik zou op zich ook wel mee willen doen, maar vervoer is altijd zo lastig

leandrotje schreef:
mag je alleen maar met een tinker meedoen of ook met een half tinker????

je bent vast en zeker welkom!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:13

Hoe is de lokatie eigenlijk ?!

Wil met Sayla en Winnie komen, maar lijkt me ook leuk om bij de wedstrijdjes van anderen te gaan kijken , maar om ze dan de hele tijd op trailer te laten

Bij ijslanders kun je bv een klein prikweitje afzetten, heb er denk ik geen foto van maar zal t proberen uit te leggen:
een stukje naast trailer afgezet met lint en prikpaaltjes van bv 3 bij 3m of zo, waar je paardje dan kan staan en wat kan knabbelen (uiteraard niet voor hengsten die kunnen meestal een stal huren)

of is er anders bv stalhuur mogelijk ?!

of zou ik haar gewoon aan touw vast kunnen houden en aan de kant kunnen staan/ zitten kijken?! Weet niet of je langs zijlijn met paard kan mag komen ?!
Meeste concoursen eigenlijk wel, maar bij bv ijslanders vaak dus alleen pad afgezet voor de inkomende/ uitgaande ruiters met paard en verder dus verboden voor paarden langs de baan enzo...

ik ook altijd met mn ijslandervoorbeelden

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:30

@ grid.

Ik heb vorig jaar gewoon aan de kant gekeken, te paard. Duncan kan niet alleen op de trailer blijven. Raakt in paniek zodra ik er niet meer ben en hij in een andere omgeving is. Ik heb gewoon zonder zadel bij de wedstrijdjes gekeken.

Je kan geen stukje afzetten, de trailers staan gewoon op een soort parkeerterein. Er is dan een losrijbak, waar je gewoon in kan. En er is een binnenbak, maar die was dicht (daar stond de behendigheid klaar). En er is dan nog helemaal vooraan een rijbak, waar de dressuurproeven gereden worden. En dan is er een kantine, en daarvoor een grasveld, waar je dus naar de dressuurproeven kunt kijken.
Maar er is ook nog een vrij breed stuk aan de andere zijde van de rijbak, waar je gewoon met paard kan staan.

Als je ze niet per se op de trailer wil zetten zijn er wel mogelijkheden.

Vind het helaas wel erg lastig dat Duncan zo eenkennig is. Hij raakt al in paniek (lees: staat te steigeren, probeert zich los te trekken) als ik even naar de wc moet. Jeetje. Maar goed. Het ging prima de vorige keer, zelfs met Duncan

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:44

ah fijn nu heb ik er al een beetje een beeld bij

Dat wordt dan denk ik gewoon op/ naast Sayla kijken

en behendigheid dus waarschijnlijk binnen ...

wel een beetje lastig dus die "verlatingsangst" van duncan ... had sayla in het begin ook wel een beetje als ik weg liep bleef ze nog wel redelijk rustig maar als dan iemand iets "engs"ging doen zoals vegen dan knap touwtje kapot en terug naar wei/ paddock

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:57

momo_lover schreef:
ik zou best mee willen doen maar dan moet ik wel vervoer erheen hebben dat is eht probleem.

Paps en mams lief aankijken en trailer huren !

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:03

grid schreef:
ah fijn nu heb ik er al een beetje een beeld bij

Dat wordt dan denk ik gewoon op/ naast Sayla kijken

en behendigheid dus waarschijnlijk binnen ...

wel een beetje lastig dus die "verlatingsangst" van duncan ... had sayla in het begin ook wel een beetje als ik weg liep bleef ze nog wel redelijk rustig maar als dan iemand iets "engs"ging doen zoals vegen dan knap touwtje kapot en terug naar wei/ paddock

Tja, Duncan is een schat van een beest. Heel stoer, maar als ik weg ben, dan is er niets meer van die stoerigheid over Een klein watje. Voorderest bleef zelfs Duncan, hij wil zich nog wel eens aanstellen, verrassend rustig. Hij heeft geen stap verkeerd gezet. En hij vond het erg leuk

Het is echt een hele gezellige sfeer, en zeker de moeite waard om te komen. Écht zo'n gezelligde dag met alleen maar tinkers

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:09

Jordy heeft dat ook heel erg gehad, die verlatingsangst. Ook een keer toen we een buitenritje gingen maken, mijn bijrijdster op Jordy, ik ging op de fiets mee. Onderweg kwamen we langs een patatzaak, dus ik wilde even een ijsje halen. Lisette zou buiten met Jordy even wachten. Zodra ik binnen was en hij me niet meer kon zien was het brullen, en hij wilde ook in de patatzaak

Tegenwoordig is hij heel wat zelfverzekerder gelukkig. Wel erg eenkennig, maar hij kan best alleen blijven.
Als ik even ergens wil kijken zet ik hem dan ook rustig op de trailer, zolang hij een vol hooinet heeft maakt het hem niet uit. Ik laat hem natuurlijk geen uren staan, maar even een uurtje wel.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 20:01

Ja het is heel gezellig
Alles is ook goed geregeld (vond ik dan he)
Heb Jessie toen wel op de trailer laten staan, kon ze haar zonden overdenken
Ik kom zeker wel kijken, als ik qua tijd goed uitkom

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:41

dat is het probleem die willen et end niet rijden. maar misschien als het een keer hier in de buurt is

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:45

als het op de route ligt willen wel wel iemand meenemen,