[TI] Wie heeft goede raad voor mijn bijna 2-jarige merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:54

Ze moet waarschijnlijk inderdaad even haar plek weten... maar daar gaat ze niet dood van. Je bent goed bezig, da's zeker, je laat je niet de kaas van je brood eten.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 22:07

fjordkootje schreef:
Ze moet waarschijnlijk inderdaad even haar plek weten... maar daar gaat ze niet dood van. Je bent goed bezig, da's zeker, je laat je niet de kaas van je brood eten.

Ha ha ha, nou ik ben wel wat gewend van haar volle zus Sissi, dat lijkt wel een hengst in heel haar doen en laten, die heb ik ooit een trap onder haar buik gegeven. Vanaf die tijd nooit meer een probleem met haar gehad, maar dat even terzijde. Maar die gedraagt zich wel als een hengst dus, à la type Baggio qua formaat.

Update van vandaag
Vannacht heeft het -8.9 graden gevroren, maar elke dag gaan die paarden naar buiten, dus ook vandaag.

Romy wilde haar eigen stal niet uit, bleef stokstijf staan. Heb haar 2 pasjes achteruit laten lopen en ja hoor tante Beppie kwam haar stal uitgelopen om na 5 meter ofzo weer stil te gaan staan, verzet dan ook geen poot meer. Weer 2 pasjes achteruit laten maken en toen liepen we vrolijk naar buiten toe in ene keer. Raar kind toch.

Schafstall

Re: Wie heeft goede raad voor mijn bijna 2-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:16

In ieder geval een simpel truckje om haar toch te laten doen wat jij wil . Pubers GRRRRRR

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 23:15

Update Romy gisteren:

Ze liep gelijk de stal uit, keurig!

Maar halverwege de schuur bleef ze weer staan. Heb toen een strotouwtje van 3 stuks weer aan elkaar geknoopt en rechts van haar hals achter haar kont laten gaan en toen het andere eindje in mijn linkerhand. Het andere eind had ik dan vast in mijn linkerhand en in mijn rechterhand het halstertouw. Omdat ik geen hulp heb moet ik dus dit klusje in mijn eentje doen. Even wat aangetrokken en hup daar zette ze de pas erin, joepie!

Het hek van de wei aan het begin van de wei is kapotgegaan, de onderste drager is afgescheurd. Dus moeten we een aardig stukje lopen naar achteren over een grindmodderpad. Daar stond ze dus weer een aantal keer stil en toen gelijk het strotouwtje wat aangetrokken en hup daar liepen we weer verder. Dit werkt geniaal, zonder dwang, moeilijk doen, heerlijk gewoon. Dat hou ik dan maar net zo lang vol, tot ze gewoon normaal netjes door wil lopen.

Het is gewoon een puber van 2 jaar oud, en die houden je graag voor de gek......

Vandaag heb ik ze binnen laten staan, even kijken wat dat voor resultaat morgen geeft.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:52

Schiet mij net nog even te binnen.......

dit heb ik met Boya ook gehad toen ie 1,5 was. Hij wilde gewoon niet bij z'n vriendjes weg. Hele drama's, elke weer wilde ie omdraaien. Toch stug volhouden met de zweep erachter (waren toen met z'n 2-en) en na verloop van tijd was 't over.

You never know........kan natuurlijk ook zijn dat ze zekerheid wil