[TI] Is dit een redelijke vraagprijs (Tinkerhengstveulen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Is dit een redelijke vraagprijs (Tinkerhengstveulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:36

Iedereen in ieder geval een gelukkig nieuwjaar gewenst

Nu ontopic

Ik heb dus een dochter van Maxolo (wie weet dat niet) ik heb voor haar 1500 euro betaald. Dit vond ik haar meer dan waard, ze is echt prachtig om te zien. Mij maakte het als "leek" in de tinkerwereld eigenlijk niet uit of de vader nou wel of niet goedgekeurd was, ook haar moeder is niet bekend. Ik keek (en kijk nog steeds) meer naar het uiterlijk. Dat heb ik dus ook gedaan bij de vader, ik zag hem en was gelijk op slag verliefd (en op Angel dus ook).

Ik denk dus, als ik even naar mezelf kijk, dat een leek niet echt kijkt naar afstamming of wel of niet goedgekeurd. Het gekke is, dat ik daar nu pas mee bezig ben.

Ik vind Kaylen, ook erg mooi en niet omdat het een halfbroertje is van Angel hoor (wel apart dat ze zo op elkaar lijken). Ik vind de prijs ook erg redelijk. Volgens mij liggen veel veulens, wel rond die richtprijs.

Ik heb Max voor minder gekocht, vader Maestro, dus wel met premie of ster (ehhh weet ik niet meer hoor) en hij ziet er veel minder "mooi" uit (Max dus he, niet zijn vader ). Het is meer dat ik dus een tweede kocht en dus niet weer zoveel geld "kwijt" wilde zijn, dat ik dus een prijsklasse lager ben gaan kijken. Ook wilde ik een andere kleur, dan bont. Dat vond erg grappig om zo bij elkaar te hebben en bovenal heb ik dus naar het karakter gekeken. Angel is vrij "bazig" en Max een sul, dus dat vond ik beter bij elkaar passen dan 2 pittige tinkers. Ik hou erg van sulletjes, dus Max heeft dan ook een grote plek in mijn hart Angel is een stoere meid, dat vind ik juist weer erg gaaf in een merrie, dus zo hebben ze beiden mijn hart veroverd.

Ik denk dus dat voor Kaylen (terug op het topic) een redelijke prijs wordt gevraagd. Er werd door Frenia gezegd, dat hij nu een jaarling is (pfff dan zijn die van mij dat nu ook), maar ik denk dat de "gewone" partikulier (zoals ik dus) meer kijkt naar hoeveel maanden hij is.

Ik denk persoonlijk dat er nu teveel gekeken word naar hoe ze in de Tinkerwereld ernaar kijken. Maar op Marktplaats kijken veel meer partikulieren. En die kijken toch met een andere blik erop (lijkt mij hoor en dan kijk ik dus naar mezelf). Die kijken naar de prijs, het aantal maanden, de kleur en gaan dus vergelijken in dezelfde prijsklasse. En in de prijsklasse dat Kaylen zit, is hij echt ontzettend mooi, grof en mooi getekend. Ik denk dat je best deze prijs kunt aanhouden, als hij dus niet in de weg loopt. Anders zit er niks anders op dan te zakken uiteraard, maar dat kan ik niet beoordelen

Tjee lange mail weer, kan het ook nooit korthouden geloof ik

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:40

Ben het niet met je eens wat je zegt over MP maar goed dat ter zijde

ja maar als je niet als zijnde particulier kijkt.. maar Puur als zijnde TINKER bewuste fokker of kenner. dan boeit dat wel

EEn rijpaard kiijk je ook naar de papieren. en afstamming.. Sommige niet.. die kijken naar de aard van het beestje.. maar ook met 1 oog op papier

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:47

Natuurlijk moet je naar het paardje zelf kijken
daarom zei ik ook dat ik zelf wel wat meer voor Kaylen willen geven, maar puur realistisch gezien wat dit veulen aan "extras" meebrengt, moet je geen megaprijzen gaan verwachten.
Ditzelfde veulen mét goedgekeurde ouders en mét veulenprimering zou nog heel wat meer kunnen opbrengen.
ik denk trouwens ook dat Maxolo zeer waardevol kan zijn als goedgekeurde dekhengst, want de veulens die ik van hem ken zien er stuk voor stuk goed uit

verder mag dat in de paardenwereld zo "afgesproken" zijn, dat kan me eerlijk gezegd geen moer schelen. Een jaarling is voor mij pas een jaarling als hij jaarling is en geen 4 maand eerder!
(redeneer ook eens zo: als je paardje eind december geboren is, ga je hem toch ook niet in januari van het jaar dat hij 3 wordt beginnen inrijden, want dan mag hij wel 3 zijn volgens "afspraak", hij is toch een jaar jonger...)

Het is natuurlijk mooi dat je de komende eigenaars de kans geeft zélf voor een stamboek te kiezen, maar anderzijds kan je je paard ook nog altijd laten overschrijven naar ander stamboek als je dat per se wilt en veel mensen hebben nu eenmaal graag dat hun toekomstige paard al bij een stamboek zit en dat verhoogt dan natuurlijk de marktwaarde.

Enne als ik me niet vergis is Shathu toch ook van sterhengst Thunder? (bij beide stamboeken goedgekeurde en geprimeerde hengst) Dat die prijs dan hoger ligt, is in mijn ogen normaal.

enne @ Biancaa: dat was ik dus niet he, die zei dat hij nu jaarling is, want dat vind ik echt niet

edit: en als ik jullie zo hoor, dan ga ik nog lekker wat op mn vraagprijs opplakken voor mn veulen van 2006
(was Baileys ook wel waard geweest, maar de verkoop was nu eenmaal al gesloten toen ik nog niet van de prijzen en de waarde van mn veulen op de hoogte was )

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:09

Cayusejuhh schreef:
Ben het niet met je eens wat je zegt over MP maar goed dat ter zijde

ja maar als je niet als zijnde particulier kijkt.. maar Puur als zijnde TINKER bewuste fokker of kenner. dan boeit dat wel

EEn rijpaard kiijk je ook naar de papieren. en afstamming.. Sommige niet.. die kijken naar de aard van het beestje.. maar ook met 1 oog op papier

Ja daar heb je ook weer gelijk in Ik heb mijn haflinger destijds ook niet op afstamming gekocht (bleek later dat hij wel een goede had, maar dat terzijde) Ook daar keek ik naar het karakter, dat vind ik toch belangrijker als dat hele stamboompje. (geldt ook voor mijn engelse bulletjes eigenlijk )

Maar ik kan me voorstellen dat als je foktechnisch (zeg ik het zo goed) bezig bent, je veel meer kijkt naar afstaming, dat lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Maar ik denk, dat meer mensen dan toch meer op de sites van de fokkers gaan kijken (maar misschien denk ik weer teveel door hoor, zo ben ik nou eenmaal hihihi)

@Frenia ohhhh sorry ik dacht dat jij dat was, mijn excuses. Ik ben het juist eens met jouw instelling. Als ik zo naar Max en Angel kijk (nu een half jaar), dan zijn ze echt geen jaarlingen. Al zou het zo volgens de afspraken wel zo zijn, ze zijn nog zo "klein" (qua doen en laten dan, want qua kophoogte stijgen ze al boven me uit, maar das niet zo moeilijk als je zelf maar 1,53m bent )

Kan me ook niet voorstellen dat een veulen die eigenlijk nog 2 is (wat je zegt in december) dan in januari al 3 kan zijn en dan dus dezelfde prestaties kan geven als een 3-jarige. Ik bedoel dus op een show, qua bouw, uitstraling en gangen.

En je prijzen opplakken, hihihi omhoog gooien bedoel je toch? Lekker he als je nog niet echt weet wat er allemaal speelt in die (boze) paarden/tinker wereld, dara kom ik nu ook achter hoor. Er zijn zoveel verschillende dingen om op te letten. Pfff was makkelijk toen ik mijn haffie kocht, gewoon volwassen paard, was al gekeurd. Was superlief, dus daar keek ik naar.

Waar je dus allemaal niet op moet (of kunt) letten als je ergens aan begint. Ik verdiep me altijd wel in dingen hoor, had dus al gekeken naar afstamming enzo, maar dat vond ik dus niet zo belangrijk. al wil ik wel met Angel naar een show of keuring gaan (dat weet ik dus nog neit hoe dat moet en wanneer dat kan). zoals ik al zei, nu ga ik daar pas aan denken omdat ik zie, hoe mooi de tinkers zijn en hoeveel verschillen er zijn. Erg mooi om dat allemaal te zien en ook om met die kant bezig te zijn, ipv alleen maar rijden (wat ik dus met mijn haffie deed)

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:15

haha wat ik erg grappig vind (en best wel erg offtopic is )
Ik heb mn hele leven in de paardensport gezeten en ook mij kon afstamming niet boeien, ook bij mn haffie niet. sinds ik gebeten ben door het tinkervirus is dat helemaal gekanteld

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:29

volgens mij is dit nu bij mij ook het geval ohhhh wat hebben jullie een slechte invloed op me

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:55

frenia schreef:
(was Baileys ook wel waard geweest

Irri zeg, als iemand je naam gebruikt

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:17

Ja ik zat ook al te kijken,

Ik zelf heb ook puur naar het veulen en de ouders gekeken, moeder is dan goedgekeurt en volgens mij zelfs ster maar dat wiest ik op het moment van kopen niet eens, en vader is nog niet goedgekeurt,

Ik ben echt voor hem gevallen en nu nog meer als op moment van kopen, het is echt een schat en daar kan een papiertje niks aan veranderen, maar goed ik heb het gewoon weg over prijs in verhouding met premies en dergelijke ik ben van mening dat goedgekeurde ouders de prijd van een veulen kunnen verhogen,
Maar tuurlijk kijk je ook naar bouw en eigen voorkeur,

Verder is maxelo tog ook bij het NTS afgekeurt of vergis ik me nu, ik weet niet waarom dat daar was maar telt voor mij toch ook wel mee,

Het is dan net wat Lien zegt beter niet gekeurd als afgekeurd, Maar ja dat is ieder zijn eigen mening,
En dat mag toch ook.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:32

dobbel schreef:
Verder is maxelo tog ook bij het NTS afgekeurt of vergis ik me nu, ik weet niet waarom dat daar was maar telt voor mij toch ook wel mee

Klopt helemaal, vanwege dezelfde reden, dikke hak wegens ijzeren staldeur op zijn hak gevallen, paar dagen voor de keuring van het NSvT en het niet rad zijn daardoor, was bij het ICS ook nog te zien en was toen ook nog niet rad. Maar nu loopt hij weer als een tierelier, zie foto: http://www.irishcobs.org/albums/album62 ... .sized.jpg

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:47

Oke op die manier, ga je dit jaar dan weer met hem naar de keuring bij het NTS of niet,

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:57

dobbel schreef:
Oke op die manier, ga je dit jaar dan weer met hem naar de keuring bij het NTS of niet,

Even off-topic - Dit jaar ga ik niet naar de keuring met Maxolo, misschien volgend jaar weer bij het NSvT en het ICS, als dat ook weer normaal draait. Met de merries ga ik dit jaar ook niet, wacht het eerst allemaal even af hoe het ICS zich gaat ontwikkelen, vandaar. Ik ga zelf ook fokken met Maxolo, heb daarvoor 3 merries en als het goed is verwacht Sissi dit jaar haar eerste veulen van Maxolo, zijn karakter vind ik echt super, altijd vrolijk dat ventje.

Ben echt benieuwd wie dus de nieuwe eigenaar van Kaylan gaat worden.... ik vind het een toppertje en zou hem best graag zelf willen hebben, maar dat gaat niet helaas......

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:07

Ook ik vind kylen een prachtig diertje maar ik zou er zelf geen 1500 euro voor geven, als ik ruimte had zou ik hem er ook best bij willen hebben, en als het echt moet kan ik de ruimte wel maken maar voorlopig doen we dat niet, al hebben we nog wel over een paardje erbij nagedacht,maar verstand boven gevoel he, we zijn nu ook te druk met andere dingen bezig en ook dat willen we allemaal even rustig afwachten

En ik heb 2 toppaardjes, Lonan zou ik echt niet meer kwijt willen, het is echt een super lief dier ook goed met andere paarden kan, niet gemeen maar met serieus rijden wel karakter toont,
Biggels heb ik best goede verwachtingen van, niet als dekhengst zijnde al kijken we dat wel aan, maar verwacht daar niks van, Hij heeft nu al lekker karakter is een echte knuffel maar kan nu al flink showen,
Deze 2 paardjes gaan dus niet meer weg of er moeten zulke rare dingen gebeuren dat het niet meer op te brengen is,

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:04

frenia schreef:
Enne als ik me niet vergis is Shathu toch ook van sterhengst Thunder? (bij beide stamboeken goedgekeurde en geprimeerde hengst) Dat die prijs dan hoger ligt, is in mijn ogen normaal.

klopt, paps is Thunder. Maar mams is ook niet gekeurd of opgenomen in een stamboek. Shathu zelf ook nog niet.
Wacht rustig af hoe het gaat in de toekomst met ICS en zie dan wel waar ik Toetje laat keuren/opnemen.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:27

Ro is vorig jaar 1800 voor geboden, hij is ingeschreven in het ICS maar dat heeft weinig met de prijs te maken denk ik. Zoals ik al eerder zei, kijk of je hem naar het buitenland kunt krijgen. *gaat meteen even spitten naar mailadressen voor je* Daar liggen de prijzen op dit moment beter dan in nl.

edit: je hebt een pb

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:28

dobbel schreef:

Ik zelf heb ook puur naar het veulen en de ouders gekeken, moeder is dan goedgekeurt en volgens mij zelfs ster maar dat wiest ik op het moment van kopen niet eens, en vader is nog niet goedgekeurt,

Maar jij hebt ook geen 1500 euro betaald
En Beel is idd Ster. Ik ben stiekem al een beetje hengsten aan het kijken voor een eventuele volgende dekking

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:29

Omdat mijn pb box overuren draait n.a.v van dit topic
zal ik even verder zoeken naar adressen in het buitenland! Ik kom er op terug!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:37

Nee baileys dat klopt,

Heb je al enig idee dan wie je dit jaar wil gebruiken om baileys te laten dekken, ben heel benieuwd

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:04

dobbel schreef:
Nee baileys dat klopt,

Heb je al enig idee dan wie je dit jaar wil gebruiken om baileys te laten dekken, ben heel benieuwd

Ro moet oefenen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:08

je kijkt natuurlijk eerst naar het veulen zelf. en als het correct is is het niet erg om er een prijs voor te betalen. maar voor een veulen die weinig kost maakt de papier niet uit
MAAR moet je veel geld betalen dan kijk je wel degelijk naar de afstamming.

Iig ik als zijnde tinkerfokker wel

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:32

dobbel schreef:

O'Malley blijft mijn favo maar da's ook omdat ik Silas zo mooi vind.
Er worden dit jaar zoveel hengsten aangeboden op de keuring, goed kans dat daar wel wat leuks tussen zit.
En misschien laat ik haar helemaal niet dekken. Ik blijf het afscheid bij verkoop van het veulen moeilijk vinden.

ikke17

Re: Is dit een redelijke vraagprijs (Tinkerhengstveulen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:36

een goede prijs vind ik hoor! niet eens zo duur

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:44

Baileys schreef:
dobbel schreef:

O'Malley blijft mijn favo maar da's ook omdat ik Silas zo mooi vind.
Er worden dit jaar zoveel hengsten aangeboden op de keuring, goed kans dat daar wel wat leuks tussen zit.
En misschien laat ik haar helemaal niet dekken. Ik blijf het afscheid bij verkoop van het veulen moeilijk vinden.

dat kan ik me goed voorstellen hoor, lijkt mij ook werkelijk niks,
En ja er komt in januarie een boel leuks langs wie weet wat voor baileys,

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:04

frenia schreef:
Enne als ik me niet vergis is Shathu toch ook van sterhengst Thunder? (bij beide stamboeken goedgekeurde en geprimeerde hengst)

Thunder is NIET goedgekeurd bij het NSvT.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:43

snowdon schreef:
frenia schreef:
Enne als ik me niet vergis is Shathu toch ook van sterhengst Thunder? (bij beide stamboeken goedgekeurde en geprimeerde hengst)

Thunder is NIET goedgekeurd bij het NSvT.

Ik vergiste me dus

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:58

Cayusejuhh schreef:
je kijkt natuurlijk eerst naar het veulen zelf. en als het correct is is het niet erg om er een prijs voor te betalen. maar voor een veulen die weinig kost maakt de papier niet uit
MAAR moet je veel geld betalen dan kijk je wel degelijk naar de afstamming.

Iig ik als zijnde tinkerfokker wel

Ik blijf erbij dat papieren niet belangrijd zijn, maar inderdaad wel hoe de ouders zijn en eruit zien...... Maar dat heeft voor mij niks met premies e.d. te maken......