[TI] Prijs jonge tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Prijs jonge tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:16

jacky2 schreef:
Ja,

Dat is waar het is heel persoonlijk,
maar de prijzen zijn de laatste jaren ook wel erg gestegen !

Ik kocht 3 jaar geleden Macho als driejarige voor E2350,--,
dat was voor mij toen heel veel geld en net het naadje wat ik kon betalen !

Vergelijk dat met nu dan zou ik macho niet meer kunnen betalen.
ik had het er met renske over vandaag en die vroeg het word wel gevraagd maar word het ook betaald,ik heb geen idee want ik heb de afgelopen tijd geen tinker gekocht,wie wel ?

Ehhh ik heb pasgeleden een tinker merrie veulen gekocht... prijskaartje E1600 tja was wel ff slikken hoor. Maar ja dat had ik er graag voor over. Nu wil ik er nog 1 bij, maar dan wil ik er toch minder voor betalen, 2 x zo'n bedrag tja dan moet ik wel heel veel thuiszorg klantjes helpen hihihihi

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:48

Even offtopic...hihi maar voor jouw angel had ik dat ook wel willen betalen hoor

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:04

dank je wel, ze is het ook dubbel en dwars waard hoor

Ben erg blij met haar, het is echt een scheetje... Vandaag was ze even in paniek want er kwam een grote vrachtwagen naast haar rijden om de weg op te draaien en dat vond ze erg eng. Toen kwam er ook nog eens, terwijl ze probeerde te steigeren, een brommer vlak langs haar kont rijden (slim zijn die mensen he) en toen was het hek van de dam. Ach ja even streng zijn, niet laten steigeren (nu lukt dat nog hihihi) en ze was weer kalm. Maar ja dit is wel heel erg off topic hihihihi

Djana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:29

De prijzen blijven dus stijgen. Wij hebben voor Djana (toen drachtig van Royall) 2 jaar geleden 2200€ betaald bij de BP. Dus 2 voor de prijs van 1

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:14

Vind het vaak moeilijk te beoordelen. Heb het idee dat vaak de prijzen qua leeftijd niet in verhouding zijn. De meeste veulens met stamboekpapieren kosten tegenwoordig al tussen de 1000 en 1500 euro. Jaarlingen zijn naarlingen wordt er altijd gezegd, waarom? Omdat ze vaak gewoon wat lelijk zijn (sorry...) ze zijn nog niet in verhouding en zijn vaak ook wat moeilijker te verkopen. De meeste mensen hebben liever een schattig veulentje dan een jaarling met lange benen en een lijf wat er niet bij lijkt te horen. Jaarlingen zijn meestal tussen de 1400 en 1900 euro. Tweejarigen zijn in het begin van het jaar vaak nog niet zo duur, maar wacht je tot november, december dan worden ze vaak ineens duurder omdat je in de winter al voorzichtig wat aan het werk kan en ze alweer bijna 3 worden. Prijzen tussen de 1800 en 2500 euro afhankelijk van voorjaar/najaar. Driejarigen zijn vaak toch wel wat duurder, afhankelijk van of ze reeds beleerd zijn. Prijzen gemiddeld tussen de 2200 en 2800 euro.

Tinkers die ouder zijn, daar zie je veel verschillende prijzen voor. Dat het ene paard misschien wat goedkoper is dan de ander, wil niet zeggen dat ze slechter zijn maar misschien minder gevorderd in graad van africhting. Ik persoonlijk vind dat als een paard goed gereden is en geschikt voor zowel beginner als gevorderde, lief in omgang en erg belangerijk, goed verkeersmak is, mag er best wel een hoog prijskaartje aanhangen. Als ze dan nog eens betuigd zijn dan mag daar ook nog wat bovenop komen...