Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jacky2 schreef:Ik vind lucy super !
).
. Maar qua exterieur is Chub toch een wat slanker type huh. En daar ben ik stiekum wel erg blij mee! Want haar bouw zorgt ervoor dat ik mijn doelen wat gemakkelijker kan realiseren. Ik wil namelijk graag dressuurmatig wat bereiken met mijn Tink. En met een dame is dat toch wat kansrijker dan met een tank.snowdon schreef:Jawel, maar ik ga dan uit van de rasstandaard van de ICS waar ik de cob als beste vind omschreven. Naar z'on cobtype wil ik foktechnisch gezien ook toe gaan fokken. Ben daarom erg benieuwd wat de combinatie Sissi met Maxolo doet. Ben ook zeer benieuwd of het veulen toch meer zwart zal hebben als Sissi. Ik zit nog een beetje te experimenteren. Wel weet ik al dat Maxolo zijn sokken en zijn bonte kleur vererft, dus dat is vind ik al een grote meerwaarde om wat meer kleur en sokken te krijgen als ik met Sissi verder zou fokken. Als ik dan een dochter van Sissi weer zou kruisen met Chacotay, dan heb je veel meer kans op een veulen met sokken, meer kleur en cobtypischer. Daar zit ik nu een beetje aan te denken.Kunnen jullie ook toelichten WAAROM die hengsten voor jullie zo het meest cobtypisch zijn?
)